Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#387699
Ik weet dat dit een veelbesproken onderwerp is en heb daarom al heel veel er over gelezen maar ik zit toch nog met wat onduidelijkheid.........
Joey is nu anderhalf jaar oud en voortdurend hypersexueel. Het is van nature een heel lief, vriendelijk en rustig hondje die graag met andere honden speelt.
Alleen de laatste tijd is dat eigenlijk niet meer te doen. Hij is veel te opdringerig naar andere honden, er wordt bij reuen aan de piem gelebberd en teven worden direct besprongen. Loslaten gaat haast niet meer als er andere honden zijn want hij gaat er gewoon met die andere honden en dien baas ervandoor, hij let gewoon totaal niet meer op mij. Omdat ik dacht dat dat wel te trainen was met aandachts-oefeningen ben ik een paar weken geleden begonnen met clickertraining maar zelfs daar houd ik hem niet bij de les, hij eet zn beloning nog niet eens als ik het voor zn snuit houd, kijkt alleen naar de andere honden die los aan het trainen zijn terwijl hij nog aan de korte lijn moet. Het is niet de training, hij leert thuis heel goed, maar de andere honden ::)
Met wandelen loopt hij van plasje naar plasje om er gedurende 5 minuten zn neus in te douwen en te kwijlen en klappertanden.
Ook onze kat moet er aan geloven, hij zit voortdurend haar oren te soppen en als het ff lukt wipt 'ie haar ook nog. Net tijdens de training stond hij gewoon in het luchtledige te rijden. Hij was weer zo opgewonden dat hij schuim kotste :-\
Dit wil ik echt niet langer zo met hem. Dit kan ook voor hem geen lolletje zijn.
Mijn optie top 3 is:
1. Prodier geslachtsdrift
2. Chemische castratie
3. Castratie
Wie kan aan de hand van mijn verhaal uit eigen ervaring mij hierin adviseren??!?!?!!?
Door Truus
#387703
Als je laat castreren, is het niet zeker dat het gedrag gaat veranderen. Het kan ook dominatie zijn namelijk.

Heeft Joey altijd dit gedrag of alleen met loopse teven in de buurt?
Door Jojo
#387710
[quote="Truus"]
Als je laat castreren, is het niet zeker dat het gedrag gaat veranderen. Het kan ook dominatie zijn namelijk.

Heeft Joey altijd dit gedrag of alleen met loopse teven in de buurt?
[/quote]
Altijd :-\
Door geer
#387715
Maar het lijkt toch ook wel op pure geiligheid :) Je zou altijd eens nu meteen kunnen beginnen met Prodier Geslachtsdrift, of Hop (moet je Lizzy maar vragen ;D), ondertussen zijn gedrag onder de loep nemen en als het niet verbetert verder kijken wat de mogelijkheden zijn!
Door simone 2
#387716
Hoi,

Ik zou niet kiezen voor een chemische castratie. Dit heeft bij onze reu absoluut niet geholpen en het is echt troep! Omdat onze twee honden gevechten kregen over wie de baas was en echt tot hechtingen aan toe iedere keer opgelapt moesten worden, hebben wij de meest dominantse laten castreren. Dit heeft tussen hun twee wel geholpen de gevechten zijn over. Helaas is hij naar andere honden toe nog net zo agressief als vroeger. Wij hebben destijds bachbloesem geprobeerd en dit hielp toen wel een klein beetje. Misschien kun je voordat je de knoop doorhakt kijken of dit bij hem wel goed werkt. Ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen.

groetjes, Simone
Door geer
#387718
Je moet eerst proberen uit te vinden waarom hij rijdt... Is het puur sexueel gedrag, overmatige hitsigheid, dan kan castratie helpen. Maar is het dominant gedrag, dan heeft castratie geen zin. En soms zie je dat rij-gedrag begint als iets hormonaals, maar over gaan in een gewoonte, vooral als hij veel succes boekt met zijn gerij... Maar ik zou inderdaad ook even op het HGF kijken!
Door Jojo
#387732
Ik heb net via het franse bullen forum een mailtje naar een gedragsterapeut gestuurd waarin ik de zaak voorgelegd heb. Ben benieuwd hoe die het ziet.
Door Jojo
#387733
[quote="simone 2"]
Hoi,

Ik zou niet kiezen voor een chemische castratie. Dit heeft bij onze reu absoluut niet geholpen en het is echt troep! Omdat onze twee honden gevechten kregen over wie de baas was en echt tot hechtingen aan toe iedere keer opgelapt moesten worden, hebben wij de meest dominantse laten castreren. Dit heeft tussen hun twee wel geholpen de gevechten zijn over. Helaas is hij naar andere honden toe nog net zo agressief als vroeger. Wij hebben destijds bachbloesem geprobeerd en dit hielp toen wel een klein beetje. Misschien kun je voordat je de knoop doorhakt kijken of dit bij hem wel goed werkt. Ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen.

groetjes, Simone
[/quote]
Joey is absoluut nog nooit agressief geweest, is de vriendelijke domheid zelve eigenlijk. Bedoel je dat hij na een evt. castratie ook agressief kan gaan reageren op anderen?!?!?!
Door Lizzy
#387780
Klinkt mij als hyper-de-pieper-sexueel gedrag. Ik zou zeker Prodier Geslachtsdrift + hop proberen (gewoon, tegelijkertijd). Want, castratie is ook niet alles.... (een hond moet zeker uitgegroeid zijn want castratie heeft invloed op het ontwikkelen van het skelet en tevens hebben gecastreerde reuen meer kans op prostaatkanker - ik weet niet hoeveel meer kans). Maar als het niet over gaat dan ben ik inmiddels van de categorie "hakkie-takkie-weg-zakkie" hoor. Het is voor de hond niet prettig (die wil wel maar mag niet) en voor de eigenaren niet prettig en voor de omgeving niet prettig...
Door Femke
#387796
pfff nou ik weet er alles van. Ik zou inderdaad met de prodier en hop aan de gang gaan, en als het niet helpt laten castreren. Niet chemisch, dat is grote troep, dan maar meteen helemaal.

Ben ook geen voorstander van 'zomaar' castreren, maar het leven moet vor de hond wel een beetje leuk lijken (en voor de baas net zo ;))
Gebruikersavatar
Door Hitam
#387816
Het is ook wel een beetje de leeftijd. Hij is nu echt zijn mannelijkheid aan het uitproberen, maar zelf heb ik ook zoiets van: het moet wel leuk blijven en ik schat zo in dat als je hem castreert hij in elk geval meer aandacht voor jou zal hebben.
Door Charlotte
#388157
[quote="simone 2"]
Hoi,

hebben wij de meest dominantse laten castreren. Dit heeft tussen hun twee wel geholpen de gevechten zijn over. [/quote]

Meestal wordt er geadviseerd om just de minst dominanste te castreren. Op die manier maak je de rangorde kloof groter. De minder dominante wordt nog minder dominant en de ander blijft de dominanste.

Maar goed, het heeft bij jullie geholpen!! :)
Door Eef+Stippels
#388563
Pffff, lastig hoor. Wij hebben dat met wandor ook gehad. Hop, prodier geslachtsdrift, relaxcapsules en chemische castratie hielp niets. Toen hebben we hem laten castreren. Nu is zijn geiligheid weg, gelukkig, maar hij is er volgens mij agressiever door geworden. Zal niet alleen door de castratie zijn, ook door de pijn die hij heeft gehad, maar wandor kan niet meer loslopen, hij vliegt op alles wat beweegt...

Realiseer je dat een castratie geen wondermiddel is, voor hetzelfde geld verandert en weinig of zelfs niets, of bepaald ongewenst gedrag steekt de kop op. Als ik jou was zou ik sowieso eerst hop en prodie geslachtsdrift proberen. Helpt dat niets, dan misschien maar castreren.

Dat hij de beloning niet opeet komt me bekend voor, wandor neemt buiten de deur ook meestal geen beloning aan, is hij veel te opgefokt voor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door