Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#387397
Heb van de week al een topic geopend over het snuiven dat Joep toen deed en dat is overgegaan. Daarna begon hij met het benauwde geluid dat onze Sammie maakte toen hij vocht achter de longen had. Dat doet Joep dus nog steeds af en toe. Verder is hij goed in orde, speelt met Joris dat het een lieve lust is en eet prima. Wandelen en rennen gaat ook goed, maar zo nu en dan zit of ligt hij en dan begint het.
Het klinkt alsof hij even lucht te kort komt en hyperventileert (heel snel en kort ademt). Zoals ik al zei had Sammie dat ook en die had toen vocht achter de longen.
Iemand enig idee? Er is hier dus wel een hond met kennelhoest in de buurt, daar werd ik al op geattendeerd.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 17 sep 2005, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#387643
is het geen 'reverse sneezing'? Dan snuiven ze ook snel achter elkaar, maar dan achterstevoren. Soms snurken ze erbij.

Reverse seezing is vaak het gevolg van opwinding/spanning.

Er zijn meer topics over dit onderwerp op barfplaats ;)
Laatst gewijzigd door Femke op zo 18 sep 2005, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#387646
Ik heb even de andere topics doorgelezen en wij denken inderdaad dat het reverse sneezing is. Ik ga het proberen zijn neus dicht te houden op het moment dat hij het geluid maakt. Dames bedankt voor de tips, ik ben weer gerustgesteld.
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 18 sep 2005, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#387647
Hee, da's een goeie Femke! Pinkel doet/heeft het ook en het lijkt net of ze stikt. De eerste keer schrok ik er zelfs van!
Door Femke
#387691
Lizzy schreef: Hee, da's een goeie Femke! Pinkel doet/heeft het ook en het lijkt net of ze stikt. De eerste keer schrok ik er zelfs van!
Loebas doet het als hij zit te schooien. Als ik hem niet wegstuur begint hij er op een gegeven moment helemaal van te hikken. Zijn ademhaling gaat dan helemaal van slag (ik denk van stress, hij weet donders goed dat hij niet mag schooien maar de verleiding is té groot).

Als ik hem wegstuur dan is het over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door