Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tin
#387653
Hi ik heb een probleem met mijn witte herder.
Hij heeft nu al drie weken moeite met poepen hij krijgt van mij brokken (lams/rice) en regelmatig een hondenkoekje.
Hij is bijna 10jaar en wordt ook steeds magerder.
Ik geef hem ook elke dag olie door zijn eten
Wie heeft voor hem en mij de oplossing??
#387657
Beste Tin, allereerst welkom op Barfplaats. Een forum waar we rauwe/verse (dus echte en gezonde!) voeding voor de hond bespreken.

Ik denk dat het een goed idee is om eerst bij de dierenarts langs te gaan en hem goed te laten onderzoeken. Er kan een lichamelijke oorzaak de reden zijn voor het moeilijk ontlasten.

Nou ja, en verder is het natuurlijk de moeite waard om andere voeding aan je hond te gaan geven. Want brokjes: van welk merk je ze ook neemt: gezond zijn ze geen van alle te noemen. Ook een hond van 10 jaar kan nog enorm opknappen wanneer je deze op echte voeding zet (rauw en vers dus - dit kan zowel kant en klaar als zelf samengesteld).
Door tin
#387662
hi bedankt van je reaktie.
Op wat voor voer kan ik het beste overstappen dan i.p.v de brokken??
Het probleem met hem is namelijk ook dat hij heel snel aan de dunne gaat (en die is dan heel erg dun).
groetjes van tin
#387665
[quote="tin"]
hi bedankt van je reaktie.
Op wat voor voer kan ik het beste overstappen dan i.p.v de brokken??
Het probleem met hem is namelijk ook dat hij heel snel aan de dunne gaat (en die is dan heel erg dun).
groetjes van tin
[/quote]

Ben je al bij de DA geweest met hem? Want dat zou ik eerst doen. Misschien niet onverstandig om ook zijn prostaat te laten controleren.

Er zijn diverse kant en klaar versvleessoorten.

www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com (Smuldier)

En ik zou, als ik jou was, heeeeeel langzaam overschakelen.

Meer daarover kun je hier lezen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=790

Het zou een goed idee zijn om de eerste weken van overschakeling ook probiotica te geven. Dit zijn goede darmbacterieen (net als in Yakult) maar dan in een capsule of poeders. Je kunt dit bij reformwinkels kopen, zaken als De Tuinen en steeds meer drogisten nemen het ook op in hun assortiment. Veelal noemen ze het iets als "acidophilus". Dat is gewoon 1 van de lactobacillussen. Probiotica maakt onder andere de darmen sterker!
#387675
Het advies van Lizzy opvolgen, dus even naar de DA met je hond en dan geleidelijk overschakelen op kvv. Heb ik destijds ook gedaan met m'n witte herder van 9 jaar. Hij had ook allerlei klachten, waaronder vaak diarree. Onlangs heb ik hem op 12-jarige leeftijd laten inslapen, omdat hij - door spondylose - niet meer zelf kon opstaan en bijna niet meer kon lopen. Ik heb nu nog een jonge reu van nog net geen jaar oud en een teefje van 6,5 jaar. Ook zij krijgen, tot ieders tevredenheid, kvv en een paar keer per week stel ik zelf wat samen. Misschien ga jij dat ook nog wel eens doen :)
Succes met je witje en laat je ons nog eens weten hoe het gaat?
Door tin
#389743
hi lizzy

Ik ben vandaag naar de da gweest met mijn witte, en het bleek dat tie last van zijn prostaat heeft.
Hij is nu gem. gec. en heeft een ant.biotica gekregen en nu maar afwachten of dit aanslaat anders moet hij volgende week nog is gem. gec. worden.
Als alles weer goed gaat ga ik over op het barfen.
Bedankt nog voor je tips!! :)
Groetjes van Tin en Eros!! :D
#389812
[quote="tin"]
hi lizzy

Ik ben vandaag naar de da gweest met mijn witte, en het bleek dat tie last van zijn prostaat heeft.
Hij is nu gem. gec. en heeft een ant.biotica gekregen en nu maar afwachten of dit aanslaat anders moet hij volgende week nog is gem. gec. worden.
Als alles weer goed gaat ga ik over op het barfen.
Bedankt nog voor je tips!! :)
Groetjes van Tin en Eros!! :D
[/quote]Volgende week weer? Is dat niet wat snel achter elkaar? Dat spul werkt wel 4 weken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door