Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#38762
Whoofer zit dus, ivm de hernia, aan een pittige dosis prednison. Ik vind de bijwerkingen zeer vervelend zeg! Ze drinkt zich klem en piest zich wezeloos. Daarnaast vind ik haar heel hijgerig en vermoeid.

Nou kan ik nergens vinden dat dit een bijwerking van prednison is.... (hijgerig). Iemand daar ervaring mee? Iemand die dit herkent?
Door 202spots
#38777
Lizzy schreef: Nou kan ik nergens vinden dat dit een bijwerking van prednison is.... (hijgerig). Iemand daar ervaring mee? Iemand die dit herkent?
"Panting" of hijgen,word hier onder als 'n veel voorkomend side effect in honden genoemd Lizzy..
bij de ****

http://www.shirleys-wellness-cafe.com/s ... m#richards

Prednisone and other corticosteroids may cause other side effects, as well. Hairloss, dullness or thinning of the haircoat is occasionally seen in cats. Thinning of the skin and increased susceptibility to skin infections may occur.

***Panting is commonly seen in dogs as a side effect of corticosteroid use and is seen less frequently in cats, as well.

We have had a couple of feline patients who developed diarrhea as a side effect of prednisone usage. Ulcers are reported to occur sometimes after corticosteroid usage but I don't recall seeing this problem in any of our patients.

~~~~~~~~~~~
nog 'n site,
Precautions and Side Effects
http://www.petplace.com/articles/artShow.asp?artID=1553
Door Lizzy
#38780
Oh wauw Dory! Dank je wel!! Ik ben hier heel blij mee want ik was al bang dat onze hond bijwerkingen zou hebben waarvan de dierenarts zou zeggen "nee mevrouwtje, dat kan niet hoor".

Super Dory!

Wat een zooi he, die prednison... Ik mag gelukkig overmorgen de dosis al gaan verminderen van 3 tabletten naar 2 tabletten per dag.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 10 jan 2004, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door moniek
#38826
Tja Lizzy, prednison is vaak een laatste redmiddel, als ze niks anders meer weten of niks anders meer helpt. Tis rotzooi maar soms kan het niet anders. Eén van mijn katten (ze is 10 jaar) krijgt al prednison vanaf dat ze zo'n jaar of 2 is denk ik. De eerste jaren dagelijks een tabletje van 5 mgr en toen steeds afbouwend naar nu ongeveer 1 tabletje per 2 weken ofzo. Als ik het haar niet zou hebben gegeven had ze niet meer geleefd. Ze heeft een hele nare auto-imuum ziekte die eigenlijk niet met het leven verenigbaar is tenzij je prednison geeft. Volgens de arts die het destijds voorschreef schijnen katten wel beter tegen langdurig prednisongebruik te kunnen dan honden. Mijn kat plaste in het begin ook erg veel ervan en ze is er erg dik van geworden (ongeveer 2 katten is ze nu ;D ;D). Maar goed, ze leeft nog en ze geniet ervan dus ik vind het goed zo.
Door moniek
#38837
Oh, ik zit hier mijn eigen reactie even door te lezen . Jemig, ik kom wel heel erg negatief over hè, dat bedoel ik niet zo hoor Lizzy. Jullie Whoofer zal prednison krijgen om eventuele zwelling te voorkomen denk ik en dus niet als laatste redmiddel ofzo. Ik hoop niet dat je me verkeerd begrepen hebt. Sorrie :-[ :-[

En als je het maar een paar dagen hoeft te geven zal het weinig kwaad aanrichten denk ik toch.
Door geer
#38845
Saar heeft toen we haar net hadden ook een tijdje op Prednison gestaan tegen haar voedselallergie(Neeeeee; toen wist ik nog niet dat er ook zoiets bestond als vers ;))... 'T was inderdaad rotspul, maar 't hielp als een tierelier... Saar had geen jeuk meer, maar werd inderdaad nOg slomer en hijgerig, dronk als een kameel, zeek als een kameel EN kon haar plas niet meer goed ophouden; ze liep de hele dag te lekken :-\. Dit laatste was trouwens gelijk over toen we haar van de Pred. afhaalden...
Door Lizzy
#38851
Hihihi, nee hoor Moniek, zo las ik het niet! Je hebt ook helemaal gelijk. Als je moet kiezen tussen prednison en iets ergers, dan is het gewoon simpel en krijgen ze prednison. Met een situatie als met jouw kat ben je gewoon blij dat het bestaat! Ik heb trouwens ook gelezen op een van de sites die Dory door had gegeven dat prednison bij katten minder bijwerkingen laat zien als bij honden..... Maar goed, de zwelling in haar rug MOET weg. Anders kan zij blijven verlamt raken en dus is de kwaal erger dan het middel.

Oh Geer, jij herkent dit dus als geen ander....! Whoofer drinkt inderdaad als een kameel en het komt er met dezelfde vaart aan de achterkant weer uit! En dat is zo'n rot gezicht want haar pootjes kunnen haar niet goed in plas-houding houden. Ook met plassen ziet ze eruit als een kikker... Nou ja joh, wees maar blij dat Saar die rommel niet meer hoeft te slikken, niet dan?!!
Door Lizzy
#38852
202spots schreef: Geen dank Lizzy...is in ieder geval 'n zorg minder wanneer je weet dat het veel voor komt! ;)
Hang in there!
I will Dory! Thanks!
Door jolly64
#38896
Als een beest wat mankeerd en prednison helpt iets ernstigers voorkomen dan zal ik er niet zo over inzitten
prednison is een paardenmiddel en kan een hoop ellende voorkomen
Gelukkig hoeft hij het niet altijd te gebruiken
Ik hoop dat ie snel opknapt
Gr Jolanda
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#38962
Lizzy schreef: En dat is zo'n rot gezicht want haar pootjes kunnen haar niet goed in plas-houding houden. Ook met plassen ziet ze eruit als een kikker...
Lizzy, ik zit met net te bedenken; kun je niet een "buikband" bij Woofer gebruiken op het moment dat je haar uit laat en ze plassen moet?? Ik heb bij Bas toentertijd een baddoek onder zijn buik door gedaan en hem daar aan "opgetild" zodat zijn achterlijf wat makkelijker mee kwam.... (maar bij het plassen moest bij hem die baddoek er wel onder weg omdat het nou een keer een mannetje is ;D )

tis maar een idee
Door ine
#39117
Zo zag ik jaren geleden een hond, die in een boodschappentas hing!
Zo'n nylon ding, die toen heel veel gebruikt werden. de voor en achterkant eruit geknipt en zo werd de herder uitgelaten!
Door Femke
#39166
Ine schreef: Zo zag ik jaren geleden een hond, die in een boodschappentas hing!
Zo'n nylon ding, die toen heel veel gebruikt werden. de voor en achterkant eruit geknipt en zo werd de herder uitgelaten!
Zag net vanavond op TV dat de canvas tassen weer in de mode komen in 2004 ;D ;D
Door Lizzy
#39172
Hoi Ivonne! Ja, dit hebben we geprobeerd....! Maar onze basset wil dan niet lopen... en als een basset niet wil lopen, dan wil een basset niet lopen ;D. Ze mag nu wel een beetje rondwaggelen (het lijkt vandaag IETS beter te gaan!!!) en daarna moet ze weer rusten. Vooral poepen is nog een toestand want dan valt ze nog wel eens om... maar mEt band wordt er NIET gepoept. En een discussie voeren met een basset:

Zinloos.

Dus, bedankt voor de tip, maar ik vrees dat het niet gaat werken... :'(
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 11 jan 2004, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door