Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#387294
Ik was altijd trouwe aanhanger van de probiotica van de Hema, maar die is helaas uit de handel gehaald. Nu geef ik het al een poosje van het kruidvat, maar daar ben ik niet tevreden over. Ik merk heel veel minder effect dan bij die van de Hema. Nu was mijn conclusie dat dat misschien komt omdat er in die van de Hema meerdere bacterieculturen zaten en die van het Kruidvat maar 1 bact-cultuur. Nu ging ik dus opzoek naar een probiotica met meerdere culturen en ik heb die van vitotaal gekocht. Daar zitten 6 verschillende bacterieculturen in. Maar 40 capsules zijn een euri of 13!!! Nou vind ik dat toch vrij prijzig.
Ik ken meerdere ander merkten probiotica, maar weet dus niet of daar ook meerder bact-culturen in zitten? Weet iemand dat wel?
Laatst gewijzigd door Helen op za 17 sep 2005, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#387340
Ik begrijp je vraag volgens mij niet.... :-[.

Maar goed, Akropharma bevat ook meerdere bacterieen en ik vind deze erg goed. Er zitten 45 capsules in een potje en het kost iets van 7 euro-nog-wat. Solgar ook maar die is zowaar nog veel duurder. Orthica ook, maar volgens mij is deze ook duurder (en ik vind het niks).

Overigens geldt ook voor probiotica dat er verschil in prijs maar ook in dosering zit. Akropharma: daar neem ik (en de hond als het nodig is) 1 capsule van per dag en ik merk de werking direct. En ik heb geen aandelen in dit merk ;D
Door Helen
#387478
Lizzy schreef: Ik begrijp je vraag volgens mij niet.... :-[.
In de probiotica van het kruidvat zit alleen Lactobacillus Adicophilus. In die van vitotaal die ik nu heb zitten 6 verschillende culturen. Onder andere Bifidobacterium lactis en Lactococcus lactis en nog 4 anderen.
Mijn vraag was welke andere merken probiotica ook meerdere culturen bevatten. Net zoals vitotaal, maar dan wat minder prijzig. :)
Waar koop jij Akropharma?

Ik geef de honden trouwens 's ochtends en 's avonds bij het eten een capsule (als ik het geef, want ik geef het niet standaard).
Laatst gewijzigd door Helen op za 17 sep 2005, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#387491
Ik geef Qyan probiotica van natren (trenev trio), echter alleen na diaree of na een periode van medicijnen.
Bevat 3 culturen, maar is erg aan de prijs, maar de enige die bij Qyan tot nu toe het beste hebben gewerkt. Voor 15 capsules betaal je rond de 35 euro :o Na 2 van die pillen is het echter meestal weer allemaal goed en sinds we niet meer zoveel medicijnen geven staat dat ene potje van vorig jaar er dus nog steeds, zo is het wel weer goedkoop ;D
Ik geef het dus niet standaard, maar alleen wanneer ik het nodig vind. (moet ook wel met die prijs voor 15 capsules :o )
Door Lizzy
#387636
Helen schreef: In de probiotica van het kruidvat zit alleen Lactobacillus Adicophilus. In die van vitotaal die ik nu heb zitten 6 verschillende culturen. Onder andere Bifidobacterium lactis en Lactococcus lactis en nog 4 anderen.
Mijn vraag was welke andere merken probiotica ook meerdere culturen bevatten. Net zoals vitotaal, maar dan wat minder prijzig. :)
Waar koop jij Akropharma?

Ik geef de honden trouwens 's ochtends en 's avonds bij het eten een capsule (als ik het geef, want ik geef het niet standaard).
Ik koop Akropharma bij de reformwinkel.
Door Helen
#387668
Lizzy schreef: Ik koop Akropharma bij de reformwinkel.
Thanx ik zal eens gaan zoeken, want de tuinen hadden het niet gisteren. Ik heb al hun merken probiotica gezien. Jeetje, wat zitten er dure bij zeg!!!!!!!!!
Als mens moet je probiotica trouwens voor de maaltijd nemen (met water het liefst) omdat dat nde ph in de maag hoger is dan tijdens de maaltijd. Dus ik geef de capsules nu een half uurtje oid voor de maaltijd. Helaas kan ik ze niet op commando laten drinken ;D Eens kijken of dit werkt.
Geven jullie het allemaal tijdens de maaltijd?
Laatst gewijzigd door Helen op zo 18 sep 2005, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#392387
Onze hond heeft twee keer achter elkaar een AB kuur gekregen, ivm een ontstoken beetwond.
Nu las ik dat probiotica dan goed zou zijn om te geven. Omdat, zo ik begrepen heb, de AB kuur alle, dus ook de goede bacterien dood.
Welke soort moet ik dan gaan geven? en wanneer? Hij heeft nu nog 3 dagen AB :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door