Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Daisy75
#386715
Ik heb twee katten, en nu zou ik voor hun ook wel eens willen proberen op Kvv aangezien het voor mijn honden zo goed bevalt.
Alleen heb ik heeeeeele moeilijke eters,ze lusten bijna geen 1 merk brokjes,en ze lusten ook zowat geen blik, alleen die heeele dure kleine gourmet gold blikjes!
Dus je snapt het al dat word nog een hele kluif.
Ook lust die ene kat bijna nix wat betreft rauw vlees.....misschien kip??? maar verder rent ze voor weg.....zijn er ook katten die nooit zullen barfen??
Ik wil eerst proberen met kvv en dan heeeel voorzichti misschien met vers.

Dan heb ik nog meteen vragen, wat voor KVV is geschikt voor de kat??
Moet je daar speciaal katten kvv voor hebben of is hondenkvv ook goed??
Ik hoor graag van jullie!!
Groetjesss ;)
Door yvonne1961
#386735
Honden KVV is ook goed, speciaal de versies waar rood vlees en?of hart in zit. Ik heb dit ook aan een fabrikant gevraagd en hier eerder gelezen op BP.

Mijn drie katten krijg ik tot nu toe NIET aan het vlees. Al geprobeerd:
total care van Prins(erg duur), Duck (versie rund-lever-kip), rodi compleet (rund en hart) enkelvoudig hart, kip rauw en geprobeerd gekookt. NIETS vreten ze.
Hadden wij zelf gister kip gegeten en lagen er botjes in het biobakje op het aanrecht, zit er vanmorgen één uit het biobakje te vreten!!!
Snap er niks van. ???
Door Daisy75
#386750
[quote="yvonne1961"]
Honden KVV is ook goed, speciaal de versies waar rood vlees en?of hart in zit. Ik heb dit ook aan een fabrikant gevraagd en hier eerder gelezen op BP.

Mijn drie katten krijg ik tot nu toe NIET aan het vlees. Al geprobeerd:
total care van Prins(erg duur), Duck (versie rund-lever-kip), rodi compleet (rund en hart) enkelvoudig hart, kip rauw en geprobeerd gekookt. NIETS vreten ze.
Hadden wij zelf gister kip gegeten en lagen er botjes in het biobakje op het aanrecht, zit er vanmorgen één uit het biobakje te vreten!!!
Snap er niks van. ???
[/quote]

Oke hahah ik heb ze net een burgertje van Energique gegeven wat ik nog had......word niet eens naar gekeken.
Misschien dat ze die Bibi wel lekker vinden maar ik betwijfel het.
Wat betreft die kippenbotjes.....als je het zelf gegeten hebt is het waarschijnlijk gebakken of gebraden...whahahha dan willen mijn katten het ook ineens wel hebben maar helaas zijn op dat moment de botjes zo gevaarlijk.
bedankt voor je informatie.
Door Debora
#386896
Hier worden de diverse mixen van CB voor katten zeer gewaardeerd en ook de vismix van bandit smaakt ze prima. Misschien kun je dat eens proberen??
Door Daisy75
#386927
Ja ben bang dat het erg lastig word, ze trekken hier overal hun neus voor op alleen niet voor hun dure brokjes en hun vieze Gourmet GOLD....sukkels haahaha
Door wenne
#386935
Dan moet je van die vieze Gourmet ( :-X) lekker misbruik maken om hun om te kopen lijkt me... Ik zou het eerst zonder proberen, maar als ze niet willen kan je het kvv mengen met gourmet, en dan steeds minder gourmet eronderdoor... Je hebt een "voordeel" t.o.v. mensen met katten die énkel brokken lusten. En vooral niet te snel opgeven ;)

Succes!
Door Daisy75
#387097
Debora schreef: Hier worden de diverse mixen van CB voor katten zeer gewaardeerd en ook de vismix van bandit smaakt ze prima. Misschien kun je dat eens proberen??
ja CB is hier niet te krijgen in de buurt, want dat wilde ik eigenlijk ook voor de honden, zit nu op Bibi.
Maar zal eens rondkijken.
Nu zag ik dat Smuldier bijvoorbeeld(niet mijn eerste keus) ook voor hond en kat is...klopt dit?
Door Daisy75
#387099
Oh ik zie net dat Bibi ookkattenmix heeft, misschien dat eens proberen dan....
Door Nelly
#387182
Simply Red, mijn rode katertje van 4 maanden eet o.a. bibi, alle varianten, behalve waar pens inzit; eendagskuikens en kippenekken. Verder lust hij ook kopvlees en stukjes van runderstrotten. M'n beide oude katers, die hun leven lang brok/blik hebben gegeten :-[, beginnen nu, zij het wat aarzelend, over te stappen op kvv, dat wil zeggen de eene dag wel, de andere dag niet. Maar goed da's altijd al beter dan alleen die brok en blik troep. Overigens heb ik niks gemengd met blikvoer of zo, heb het ze gewoon aangeboden, als ze het laten staan gaat het naar de honden. Volgens mij hoef je dus niet perse de kattenvariant van een kvv te voeren.
Door Daisy75
#387228
Nee ik denk ook dat de hondenvariant ook gewoon kan hoor, bepaalde soorten, en die smuldier in de winkel is ook voor hond en kat, je hebt em in kip, hart etc....verder idd als de honden vers krijgen, kip vis en andere dingen dan ga ik het hen gewoon voor zetten.
Brokjes laat ik staan voor ze maar blikvoer stop ik dan gewoon mee, en dan kunnen ze kiezen, alleen brokken of ook lekker vers erbij....ze gaan het vast een keer eten en ja anders maar niet.
Door jeanne
#387281
ik ben blij dat ik een allesetertje heb.
zelf de beloningsbrokjes uit de trimsalon vind ie heerlijk >:(
gisteren kwam meneer al likkebaardend uit de trimsalon gelopen, dus ik even kijken wat ie had uitgevreten. Ja hoor, het dekseltje van een bekertje farmfoodbrokjes (gekregen op de bassetdag) had ie eraf gepeuterd en had best wat brokjes opgegeten :-\ rare kat.
Borden met etensresten likt ie ook af, vooral tomatensoep of jus, en pudding natuurlijk ::)
voorheen hadden we twee bassets die wel eens stiekem de voorwas deden, maar nu hebben we er nog een klein voorwassertje bij ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#387452
Let maar Jeanne , als janneman een keertje later is met eten dan kan het wel eens wezen dat zijn snitzel ineens de pan uit is gelopen en dat je hem noooooooit meer weer vind ;D
Door Nelly
#387678
Hahaha, op die manier is er ooit bij mij een gerookte makreel op mysterieuze wijze van de tafel verdwenen en nooit teruggevonden! ::) ;D
Overigens eet die rooie van mij ook brokjes als hij de kans krijgt hoor, en ook blikvoer, maar ik verstop dat altijd in de kast als de oude katten niet hoeven te eten, want ik wil niet dat die kleine aan die geur- en smaakstoffen went.
Door Femke
#387747
sylvia schreef: Let maar Jeanne , als janneman een keertje later is met eten dan kan het wel eens wezen dat zijn snitzel ineens de pan uit is gelopen en dat je hem noooooooit meer weer vind ;D
nouuuu ik vond een week of 2 geleden een schnitzel achter de bank, half opgevreten. Stan die zat *burp* op de krabpaal. Ineens bedacht ik me dat ik de avond ervoor 4 schnitzels had gebakken maar we waren maar met z'n drieën 8)
Door Mevroi Kruim
#387788
Katten hebben zo hun eigen ideen over wat gezond en lekker is 8)
Ik kan hier geen bakjes met gekookte groente of piepers even op het aanrecht laten staan, ze verdwijnen op mysterieuze wijze (en nee, de honden klimmen er niet bij ;D)
Sommige katten hebben een voorkeur voor bv sperziebonen, andere voor aardappel; eentje is dol op komkommer (met slasaus :o)
Ook joghurt gaan er goed in, met of zonder bruine suiker. En de binnenkant van een boterham is mjammie, maar de korstjes niet. Dus als iemand een zak brood laat liggen wordt daarin driftig getunneld ;D ;D
En natuurlijk is het allemaal 3x niks zodra het in de bakjes ligt 8) 8) :-X ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door