Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#386856
Nu ik toch bezig ben dan nog maar een vraagje.
Als ik mijn hond een kvv maaltijd voorschotel dan eet hij dat enthousiast op, het vervelende alleen is dat hij het er na 5 min weer uit gooit.
Ik heb al van alles geprobeert, in etappes eten, verschillende merken, controle van de temperatuur. hij eet het daarna wel weer op en soms gaat het goed maar het komt ook wel eens voor dat hij het dan nog eens uit braakt en weer op eet.

Het is geen mega probleem maar wel erg lastig en ik denk vervelend voor de hond.

Iemand tips ?

Gr. Jolanda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#386859
Mmmm, vreemd.. m'n eerste gedachte was dat het misschien te koud zou zijn, maar dat heb je dus al uitgeprobeerd.
Of hij eet misschien TE snel? :-\
Door Lizzy
#386863
Ja, ik zat ook direct aan de temperatuur te denken. En hij doet het bij alle kvv's en alle smaken? (Pinkel deed dit ook bij de kip&rijst versies). Misschien heeft hij wat moeite met het verteren. Braakt hij het ook uit als je er wat warm/heet (maar niet gekookt) water overheen gooit? Heb je al eens geprobeerd hem een tijdje probiotica te geven?
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#386877
Hij wil het liefst enorme grote happen nemen maar dat probeer ik te verhinderen. Ik zou er inderdaad (warm) vocht bij kunnen doen, dan wordt het dunner wat meer vloeibaar en valt het niet als een blok in zijn maag.

Dat ik dat zelf nou niet heb kunnen verzinnnen >:(
Door Lizzy
#386884
Probiotica zijn gunstige bacterieen die bijv. ook in Yakult zitten. Je kunt ze bij een aantal drogisten en reformwinkels in capsules kopen. Deze capsules kun je openmaken en over het eten van je hond strooien. Ik gebruik zelf de probiotica van Akropharma (bij de reformwinkel gekocht). Deze heet "acidophilus" en daar ben ik zeer tevreden over. De acidophilus van Solgar is ook goed maar wel duur. Die van Protexin is ook super goed en te bestellen via je DA. Ook niet goedkoop, maar wel goed.
Door Doedels
#386898
[quote="JolandaB"]
Nu ik toch bezig ben dan nog maar een vraagje.
Als ik mijn hond een kvv maaltijd voorschotel dan eet hij dat enthousiast op, het vervelende alleen is dat hij het er na 5 min weer uit gooit.
Ik heb al van alles geprobeert, in etappes eten, verschillende merken, controle van de temperatuur. hij eet het daarna wel weer op en soms gaat het goed maar het komt ook wel eens voor dat hij het dan nog eens uit braakt en weer op eet.

Het is geen mega probleem maar wel erg lastig en ik denk vervelend voor de hond.

Iemand tips ?

Gr. Jolanda
[/quote]Barft jouw hond ook en gaat het dan wel goed?
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#388301
Nee mijn honden Barfen niet, kan niet eens voor mezelf een fatsoenlijke maaltijd bereiden :P

Ben wel van plan de honden volledig op kvv te zetten maar Barf vind ik eerlijk gezegt veel te veel gedoe, denk ook dat je daar zelf wel plezier in moet hebben.

Gr. jolanda
Door Doedels
#389201
[quote="JolandaB"]
Nee mijn honden Barfen niet, kan niet eens voor mezelf een fatsoenlijke maaltijd bereiden :P

Ben wel van plan de honden volledig op kvv te zetten maar Barf vind ik eerlijk gezegt veel te veel gedoe, denk ook dat je daar zelf wel plezier in moet hebben.

Gr. jolanda
[/quote]Barf moet je alleen doen als je er lol in hebt. Kvv is ook prima. Ik vroeg me alleen af of het aan een bepaald voedingsmiddel kon liggen. Heb je al geprobeerd om het tijdelijk te overgieten met heet water? En is hij helemaal gezond? Geen geirriteerde maag door virus of medicijnen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door