Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#386822
Twee weken geleden zijn we met Spike naar de DA geweest. Zijn huid had weer lelijke plekken. Nou heeft ie dat wel vaker (gaat goed zolang hij niets anders dan zijn eigen eten krijgt), wanneer hij weer eens iets eetbaars vindt of krijgt... Maar goed, daar komt hij altijd zelf weer over heen en daar heb ik niet zo veel problemen mee.
Maar nu werd het van kwaad tot erger en om nog meer erger tegen te gaan zijn we naar de DA gegaan. Daar heeft hij een kuur Ceferal gekregen, vetaderm om te smeren op de huid en Prednoral. Van de prednoral heeft hij vervelende bijwerkingen: veel drinken en dus veel plassen en dus ook incontinentie. In principe komt het er op neer dat wij dus al twee weken iedere 3 a 4 uur met hem uit gaan, ook 's nachts. Daardoor zie ik er ook zo fris uit als een hoentje :-X Maar ach, als het helpt ben ik al gelukkig!! Nu is zijn huid al een stuk rustiger, maar we zijn niet tevreden genoeg. Dus nu afgesproken om na afloop van de Prednoral, als het dan nog niet veel beter is, eindelijk naar een holistisch werkend DA te gaan. Bas zag dat eerst niet zo zitten en wilde eerst via de reguliere DA het proberen weer goed te krijgen, maar hij is eindelijk om.
Ik hoop dat m'n vent snel opknapt, want hij is er zelf ook moe van...
Laatst gewijzigd door Elise op ma 26 sep 2005, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#386830
Wat vervelend zeg! Voor jullie, omdat je niet echt aan je nachtrust toekomt op deze manier, maar zeker voor Spike zelf. Heeft hij hier altijd al last van gehad (tis me nog nooit opgevallen op foto's...)? Hopelijk is hij er snel vanaf! Veel sterkte ermee.
Door Elise
#386831
Natasja (van Beau en Benthe) schreef: Wat vervelend zeg! Voor jullie, omdat je niet echt aan je nachtrust toekomt op deze manier, maar zeker voor Spike zelf. Heeft hij hier altijd al last van gehad (tis me nog nooit opgevallen op foto's...)? Hopelijk is hij er snel vanaf! Veel sterkte ermee.
Ja Spike heeft al zijn hele leven last van zijn huid. Normaal gesproken is dit wel onder controle te houden door hem strikt op CB eend/rijst te houden. Dan zie je idd gewoon een keurige Spike op de foto's ;)
Door *Natasja*
#386835
Elise schreef: Ja Spike heeft al zijn hele leven last van zijn huid. Normaal gesproken is dit wel onder controle te houden door hem strikt op CB eend/rijst te houden. Dan zie je idd gewoon een keurige Spike op de foto's ;)
O, ik dacht al dat jullie potten vol Tipp-ex gebruikten om een witte Spike op de foto te krijgen...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#386849
Ja, van zulke dingen kun je doodmoe worden... :( Ik denk dat je een hele verstandige beslissing hebt genomen om straks naar een holistische DA te gaan want je bent nu alleen maar symptoombestrijdend bezig, al is dat in sommige gevallen natuurlijk ook nodig ;). Je hebt trouwens ook kans dat een holistisch werkend DA een natuurlijk alternatief voor Prednoral heeft, wat niet van die vervelende bijwerkingen heeft.
Beterschap met Spike, en jullie veel sterkte ;) (hoelang moet je hem nog prednoral geven?)
Door Lizzy
#386878
He bah..... wat een ellende..... Heeft Spike 'alleen' een voedselallergie of zijn er meerdere dingen waar hij problemen mee heeft?
Door Elise
#386881
Nitus schreef: hoelang moet je hem nog prednoral geven?)
Nog een dikke week het schema afbouwen, we gaan dus de goede kant op!
Door Elise
#386882
Lizzy schreef: He bah..... wat een ellende..... Heeft Spike 'alleen' een voedselallergie of zijn er meerdere dingen waar hij problemen mee heeft?
Alleen voedselallergie voor zover we nu weten. Uit de overige tests die gedaan zijn is niks voort gekomen en met het juiste eten ging het altijd goed...
Door Lizzy
#386885
Kan het zijn dat hij inmiddels een intoleratie aan het opbouwen is voor eend? Misschien dat Tannetje dat weet?
Door Elise
#386893
Lizzy schreef: Kan het zijn dat hij inmiddels een intoleratie aan het opbouwen is voor eend? Misschien dat Tannetje dat weet?
Ja daar heb ik een tijdje geleden hier een vraag over gesteld, ik vroeg me af of dat kon?
Door jolly64
#386900
Wat naar zeg voor jullie nachtrust
Ik hoop dat je daarna de schade kan inhalen
Veel sterkte en een poot van Chucky ;)
Door Elise
#386902
jolly64 schreef: Wat naar zeg voor jullie nachtrust
Ik hoop dat je daarna de schade kan inhalen
Veel sterkte en een poot van Chucky ;)
Nachtrust heb ik vandaag ingehaald op mijn werk ;), en bas heeft nu vakantie dus kan hij me mooi een beetje mee helpen :)
Door Lizzy
#387029
Elise schreef: Ja daar heb ik een tijdje geleden hier een vraag over gesteld, ik vroeg me af of dat kon?
Oh sorry.... ik ben bang dat ik die gemist heb.... Ik heb geen idee of het mogelijk is maar ik denk het eigenlijk wel. Is eend de enige vleessoort waar Spike tegen kan? Ik heb namelijk al eens zitten denken dat je misschien zelf zou kunnen gaan samenstellen met hem. Ten eerste kun je dan 100% rijst-loos gaan voeren (er zijn toch echt een miniscuul aantal honden die ook niet goed op rijst reageren) en ten tweede zou je dan meer afwisselend kunnen gaan voeren. Ik zit dan te denken aan geit, konijn en dergelijke. Heb je ook enig idee voor wat voor soort voedingsmiddelen Spike heel allergisch is? (zuivel, graan, vlees, etc)?
Door Elise
#387127
Dingen waarvan ik weet dat het zeker fout gaat zijn:
lam
kip
rund
vis (hier geeft hij echt een verschrikkelijke reactie op)

bij zuivel krijgt hij geen pukkels, maar gaat hij wel zijn flanken likken, dus dat geef ik ook liever niet.

Graan, tja nooit wat van gemerkt eerlijk gezegd, volgens mij verdraagt hij dat goed.

Fruit en groenten eet hij allemaal, dat gaat ook goed.

Geit, konijn en paard heeft hij nog nooit gegeten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door