Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Joan
#383149
Door omstandigheden hebben Costin en Noa de laatste paar maanden i.p.v. Bibi en Carnibest, het alom geprezen Smuldier gegeten met af en toe een verdwaalde Rodischijf tussendoor. :-\

En aangezien je mijn hubbie Hans die zooi nooit in bakjes zal zien doen en ik niet altijd in staat was voor de woefjes te zorgen, hebben ze ook wel redelijk wat brokkenmaaltijden ( :-[ :-[) naar binnen gewerkt. :'(

Noa heeft nu de laatste weken continu van die enorm stinkende slijm bij d'r poep. Soms zelfs van die grote gelatine-achtige vellen. En 't lijkt ook wel of ze die zooi af en toe "druppelt" (kom regelmatig natte, giga-meur plekjes tegen op bank, vloer etc...). Is mevrouw weer aan 't ontgiften? Moet ik hier wat mee of gaat 't vanzelf over?

En ja.....binnenkort kijk ik Daniëlle1980 weer eens lief aan voor "goed" KVV!!
Laatst gewijzigd door Joan op vr 09 sep 2005, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#383194
[quote="Joan"]
Door omstandigheden hebben Costin en Noa de laatste paar maanden i.p.v. Bibi en Carnibest, het alom geprezen Smuldier gegeten met af en toe een verdwaalde Rodischijf tussendoor. :-\

En aangezien je mijn hubbie Hans die zooi nooit in bakjes zal zien doen en ik niet altijd in staat was voor de woefjes te zorgen, hebben ze ook wel redelijk wat brokkenmaaltijden ( :-[ :-[) naar binnen gewerkt. :'(

Noa heeft nu de laatste weken continu van die enorm stinkende slijm bij d'r poep. Soms zelfs van die grote gelatine-achtige vellen. En 't lijkt ook wel of ze die zooi af en toe "druppelt" (kom regelmatig natte, giga-meur plekjes tegen op bank, vloer etc...). Is mevrouw weer aan 't ontgiften? Moet ik hier wat mee of gaat 't vanzelf over?

En ja.....binnenkort kijk ik Daniëlle1980 weer eens lief aan voor "goed" KVV!!
[/quote]

Het klinkt alsof er twee dingen aan de hand zijn: alleerst lijkt het erop dat de darmen wat 'vervuild' zijn en je daarom slijm ziet (dat los komt) en de druppels die eruit komen: dat lijkt meer op volle anaalklieren. Deze zou je even uit kunnen laten knijpen bij de DA. En dan weer lekker op vers zetten met extra probiotica capsules en dan zal het (denk ik) wel weer snel in orde zijn!
Door danielle1980
#383240
[quote="Joan"]
Door omstandigheden hebben Costin en Noa de laatste paar maanden i.p.v. Bibi en Carnibest, het alom geprezen Smuldier gegeten met af en toe een verdwaalde Rodischijf tussendoor. :-\

En aangezien je mijn hubbie Hans die zooi nooit in bakjes zal zien doen en ik niet altijd in staat was voor de woefjes te zorgen, hebben ze ook wel redelijk wat brokkenmaaltijden ( :-[ :-[) naar binnen gewerkt. :'(

Noa heeft nu de laatste weken continu van die enorm stinkende slijm bij d'r poep. Soms zelfs van die grote gelatine-achtige vellen. En 't lijkt ook wel of ze die zooi af en toe "druppelt" (kom regelmatig natte, giga-meur plekjes tegen op bank, vloer etc...). Is mevrouw weer aan 't ontgiften? Moet ik hier wat mee of gaat 't vanzelf over?

En ja.....binnenkort kijk ik Daniëlle1980 weer eens lief aan voor "goed" KVV!!
[/quote]

je kunt ahv en bibi elk moment dat je wilt komen halen. ;)
Door Joan
#384407
[quote="danielle1980"]
je kunt ahv en bibi elk moment dat je wilt komen halen. ;)
[/quote]

Je bent een schat..... :-*

Lizzy, dank voor je advies! Ik had er helemaal niet aan de anaalklieren gedacht; zal binnenkort even aan mijn buurvrouw (ex-hondentrimster) vragen of ze ze voor me wil leegknijpen. En met goed voer en dan wat extra pro-boitica komt 't vast weer helemaal goed! :D
Laatst gewijzigd door Joan op zo 11 sep 2005, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#384516
Ja, ik denk dat dat een goed idee is, om de anaalklieren even te laten legen/nakijken. Mocht de slijm om de ontlasting nou niet weg gaan, dan moet je misschien een keer een reinigingskuurtje doen! Wat voor kleur heeft de ontlasting trouwens?
Door Joan
#386781
[quote="Lizzy"]
Ja, ik denk dat dat een goed idee is, om de anaalklieren even te laten legen/nakijken. Mocht de slijm om de ontlasting nou niet weg gaan, dan moet je misschien een keer een reinigingskuurtje doen! Wat voor kleur heeft de ontlasting trouwens?
[/quote]

Donkerbruin. Wat wil dat zeggen?
Door Lizzy
#386873
[quote="Joan"]
Donkerbruin. Wat wil dat zeggen?
[/quote]

Donkerbruin is prima. Stopverfkleurige ontlasting duidt bijv. op mogelijke alvleesklierproblemen. Glimmende witte/lichte ontlasting kan duiden op lever/galproblemen. Maar donkerbruin is OK.
Door Joan
#387902
[quote="Lizzy"]
Mocht de slijm om de ontlasting nou niet weg gaan, dan moet je misschien een keer een reinigingskuurtje doen!
[/quote]

Wat houdt dat reinigingskuurtje in (was ik nog vergeten te vragen)? En fijn te horen dat de kleur van de ontlasting in ieder geval goed is. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door