Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tamara en Bowie
#386829
Hoi allemaal,

Na mezelf aangemeld te hebben op dit forum kom ik met het volgende:

Op een ander forum gaf ik ergens reactie op, en toen kreeg ik het volgende terug:

"Je pup is 16 weken oud en ik zou hem zo gevarieerd mogelijk gaan voeren.Pens is gezond maar enkel Vlees Pens Compleet,zou ik zelf niet doen.In Carnibest zit een behoorlijke hoeveelheid spiervlees ten opzichte van andere KVV's.dit verklaard ook de kleur van de KVV's,ze zijn meestal nogal grijs/kartonachtig(hoeveelheid pens). En als het voeren van KVV je zo goed bevalt meld je dan eens als lid aan bij Barfplaats.nl harstikke leuke informatief forum met mensen die je alles kunnen vertellen over rauw voeren.Maar je kunt best verschillende KVV's eens met elkaar afwisselen,zo krijgt je hondje van alles binnen.Succes! "

Ik voer mijn Berner Sennen pup hond van 16 weken dus van het begin af aan al Vlees Pens compleet van A.H.V. Hond heeft nog geen 1 keer overgegeven of diaree gehad zoals zoveel pups dat wel hebben. Ze groeit naar mijn idee hartstikke goed en verder zie ik ook geen problemen. Maar na deze opmerking begin ik toch te twijfelen of dit wel goed genoeg is.

Hoor graag jullie reacties wat nou goed is voor een hond in de groei met voeding als een KVV. Ook met het oog op gewrichten en dergelijke en snelle groei van een Berner.

Ook lees ik wel eens dingen als vis capsules??? Of iets van olie door het eten doen en dergelijke??? Of knoflook??

Kunnen jullie me aangeven wat ik haar nog meer kan geven door het eten? En waarvoor dat dient??

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!

Groetjes,
Tamara en Bowie
Gebruikersavatar
Door Nitus
#386866
Tamara en Bowie schreef: Ik voer mijn Berner Sennen pup hond van 16 weken dus van het begin af aan al Vlees Pens compleet van A.H.V. Hond heeft nog geen 1 keer overgegeven of diaree gehad zoals zoveel pups dat wel hebben. Ze groeit naar mijn idee hartstikke goed en verder zie ik ook geen problemen. Maar na deze opmerking begin ik toch te twijfelen of dit wel goed genoeg is.
Ten eerste ben je al heel verstandig bezig om je pup vers te voeren ipv brokken ;). Ik vind AHV geen slecht merk, maar het heeft niet mijn voorkeur omdat er ook geen botten in verwerkt zijn (in AHV zit een calcium preparaat), terwijl bot juist de meest natuurlijke calciumbron is.
Hoor graag jullie reacties wat nou goed is voor een hond in de groei met voeding als een KVV. Ook met het oog op gewrichten en dergelijke en snelle groei van een Berner.
Mijn voorkeur (zeker met een pup van een goot ras) gaat uit naar een kvv met gemalen botten, en dan kan je kiezen uit diverse merken Bibi, Carnibest, Duck, Energique.
Ook lees ik wel eens dingen als vis capsules??? Of iets van olie door het eten doen en dergelijke??? Of knoflook??

Kunnen jullie me aangeven wat ik haar nog meer kan geven door het eten? En waarvoor dat dient??

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!

Groetjes,
Tamara en Bowie
Misschien is het handig als je eerst de beginnersdocumentatie eens leest, daar vind je ws al een heleboel antwoorden: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... eadid=9324

Voor verder informatie kun je eens in de bieb neuzen: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforum.php?f=1

En wil je nog meer weten of is iets niet helemaal duidelijk, gewoon vragen hoor :).
Door Lizzy
#386870
Tja..... Moeilijk.

Sec gezien is de vlees/pens compleet compleet. Dus hoef je er niks bij te voeren en hoef je ook niks anders te voeren. En sec gezien: als jouw pup het geweldig doet: dan doet hij het geweldig en kun je dus gewoon AHV compleet blijven voeren.

Maar goed, het afwisselen van merken helemaal geen kwaad kan. Je wed met 1 merk op 1 paard en met 2 of 3 merken op meerdere paarden. Zo hebben merken als Bandit, Bibi, Carnibest, Duck, Energique weer het voordeel dat ze ook gemalen botten gebruiken ipv een calcium preparaat. Ik weet overigens niet of carnibest meer spiervlees bevat. Dat kan iemand wel zeggen, maar waar staat dat? De verhoudingen in de diverse versvleesvoedingen zijn gewoon niet bekend (behalve die van Bibi).... Helaas....

Visolie kun je wel 2 of 3 keer per week geven, maar voor de rest zou ik eerlijk gezegd aan kvv maaltijden niks toevoegen. Want wat je niet wilt is on-balans aanbrengen en supplementen toedienen is dus niet geheel onschuldig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door