Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#385827
Ik vroeg mij af wat je nou het beste kunt doen bij een hond met diarree.
Vanuit de dierenartsen wordt altijd meteen geroepen rijst en kip koken. Maar gaat dat ook wel op bij een hond die gewend is rauw te eten?! Wat is het idee achter de rijst en gekookte kip?!
Verder hoor je ook wel dingen als: een dagje vasten, probiotica, okugest, pens, roosvicee stop, norit en meer ???
Wat is voor een hond die dagelijks rauw vlees eet nou de beste manier om van de diarree af te komen?!
Door Peet
#385836
Ik zweer bij Okugest...verder geen fratsen tenzij de hond ook echt een zieke indruk maakt, of koorts heeft.

Afhankelijk van de grootte van de hond, 2 tot 3 maal daags 1 tot 2 tabletten. In mijn eigen ervaring is het dan met een dag of 2 over.
Laatst gewijzigd door Peet op wo 14 sep 2005, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#385843
Peet schreef: Ik zweer bij Okugest...verder geen fratsen tenzij de hond ook echt een zieke indruk maakt, of koorts heeft.

Afhankelijk van de grootte van de hond, 2 tot 3 maal daags 1 tot 2 tabletten. In mijn eigen ervaring is het dan met een dag of 2 over.
Ik heb ook okugest in huis, maar bij mijn hond doet het dus niets ???
Door Peet
#385846
Hoeveel geef je je hond, wat weegt hij/zij en hoe lang heeft íe al diarree?
Laatst gewijzigd door Peet op wo 14 sep 2005, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#385849
Peet schreef: Hoeveel geef je je hond, wat weegt hij/zij en hoe lang heeft íe al diarree?
Hij heeft nu geen diaree maar als hij het wel eens had gaf ik hem 3 maal daags 1 tablet, hij weegt dik 10 kilo.
Door Jojo
#385858
..els.. schreef: de hond van mijn opa kreeg altijd een bakje gele vla of een laagje dooie cola (zonder prik) :-[ maar... het hielp wel
Misschien zit daar wel een uitleg achter??!
Dat vraag ik me dus ook af van die rijst met kip, wat doet het?! ???
Door Peet
#385861
Dat van die cola kreeg ik vroeger ook als ik misselijk was....brengt de maag tot rust zeiden ze....Hielp (en nu nog helpt) het mij ook als ik niet lekker ben :D...Maar voor diarree ken ik het niet.

Voor Jojo: tja, misschien slaat de Okugest gewoon niet aan bij jouw hond?
Of moet je meer geven (ik geef mijn Herders, ca 35 en 45 kilo) gerust 2 tabletten en dat 2 maal daags......Maar ik hoor ook goede dingen van roosvicee stop en zelfs norit, dus je zou ook andere dingen kunnen uitproberen. Soms moet je echt uitproberen wat bij jouw hond goed aanslaat.

De rijst met kip is bedoeld als lichtverteerbaar hapje. Om een geiriteerd systeem niet onnodig te belasten met zwaar voer. De rijst zou ook nog een stoppende werking hebben en gekookte kip is licht. Het kookvocht bevat goede stofjes en voorkomt uitdroging. Dat is het zo'n beetje in een notedop
Door Jojo
#385867
Aha. Maar norit ??? Is het eigenlijk wel verstandig om diarree te stoppen? Misschien moet de rotzooi er wel gewoon uit.
Gisteravond bv. zag ik de ontlasting van Joey van softijs dun naar waterdun gaan, met bijbehorende lege shampoo fles geluiden :-X :-X
Vanochtend echter, legt hij weer een mooi drolletje alsof er niets aan de hand was gisteravond. Er moest kennelijk iets uit, en wel snel ;D
Door Mevroi Kruim
#385874
Jojo schreef: Aha. Maar norit ??? Is het eigenlijk wel verstandig om diarree te stoppen? Misschien moet de rotzooi er wel gewoon uit.
Gisteravond bv. zag ik de ontlasting van Joey van softijs dun naar waterdun gaan, met bijbehorende lege shampoo fles geluiden :-X :-X
Vanochtend echter, legt hij weer een mooi drolletje alsof er niets aan de hand was gisteravond. Er moest kennelijk iets uit, en wel snel ;D
Ja, dat denk ik ook altijd, diarree is de reatie van het lichaam op stoffen die zo snel mogelijk moeten wieberen. Dus bestrijden doe ik alleen als het langer dan een paar dagen duurt en het slachtoffer uitgedroogd dreigt te raken. En dan is er meestal ook meer aan de hand, en is de diarree een van de symptomen, die ook verdwijnen als je de oorzaak aanpakt.
Door Peet
#385880
Maar Norit stopt toch niet zo zeer? Ik dacht dat de koolstof juist de gifstoffen absorbeert.

Immodium-achtig spul, dat stopt juist.....en dan heb je de oorzaak niet aangepakt....maar miss heb ik het mis?
Door Mevroi Kruim
#385884
Idd ;D ;D ;D
De Norit wordt idd geacht gifstoffen te absorberen, maar het absorbeert ook vocht, en daarmee maajkt het de ontlasting dikker. Daardoor blijft het ook langer in het lichaam, wat mij dan weer niet zo gunstig lijkt.
Door conleeuw
#385886
Kruimel schreef: Ja, dat denk ik ook altijd, diarree is de reatie van het lichaam op stoffen die zo snel mogelijk moeten wieberen. Dus bestrijden doe ik alleen als het langer dan een paar dagen duurt en het slachtoffer uitgedroogd dreigt te raken. En dan is er meestal ook meer aan de hand, en is de diarree een van de symptomen, die ook verdwijnen als je de oorzaak aanpakt.
Ik ben het ermee eens dat een beetje diaree geen kwaad kan, mits het alleen diaree is.
Bij meerdere dagen met bloed, ga mijn nekharen wel overeind staan. Maar dan is het zaak om de oorzaak te achterhalen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door