Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#385745
Sinds gisteravond maakt Joep heel regelmatig een snuivend geluid. Het is geen niezen maar het is een heel opvallend geluid, eigenlijk het tegenovergestelde van je neus ophalen. Hij schuurt nergens met zijn neus tegenaan en hij heeft ook geen snot- of lekkende neus. Iemand enig idee?
Hoor hem net trouwens voor de eerste keer niezen.
Of is het verstandig ff met hem naar de DA te gaan?
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 14 sep 2005, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#385748
Waarschijnlijk reversed sneezing. Dat hebben veel honden, vooral als ze jong zijn. Even de neus dichthouden en over de keel wrijven tot ze slikken. Dan is het zo weer over. Niets om je zorgen over te maken!

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Pauline
#385751
Hoe jong bedoel je? Joep is 1,5 jaar. Maar ik ga het direct ff proberen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#385753
Merk nou trouwens dat zijn neus ook behoorlijk nat is en... het heeft niets geholpen.
Bovendien verwacht ik bij reversed sneezing omgekeerd niezen, dus inhalen.... Dat is het niet hij haalt zijn neus niet op, hij blaast er constant een beetje mee. (hopenlijk is dit duidelijk uitgelegd :-\)
Hij heeft er duidelijk geen last van, want hij doet er alles om en mee, maar het is een rot geluid.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 14 sep 2005, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#385761
Het is dus echt het geluid dat ze maken als ze ook ergens aan staat te snuffelen.
Door Timmy
#385762
Pauline schreef: Hoe jong bedoel je? Joep is 1,5 jaar.
Jongehonden in het algemeen, tot zo'n jaar of 4.

Maar misschien zit er iets in z'n neus. Of heeft hij misschien ergens ingezeten met z'n gaffel? Hoe zijn z'n oogjes? Tranen die?

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Pauline
#385765
Nee Linda, zijn ogen tranen niet. En ik heb zelf ook al gedacht dat er misschien iets in zijn neus zit. Zou het dan alleen niet zo zijn dat hij echt niest! Want dat doet hij dus niet.
Maar ik houd het in de gaten en anders meld ik me wel bij de DA. Hij ligt nu trouwens heel rustig te slapen, zonder dat rare geluid te maken.
Door Timmy
#385770
Nee, ze hoeven dan niet te niezen als er iets inzit. Maar kijk het inderdaad maar even aan.

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Pauline
#385777
Het valt me dus ook op dat hij het niet doet als ie slaapt. Zodra hij wakker wordt begint het weer. Ga toch maar even de DA bellen.
Door Mevroi Kruim
#385831
Tara heeft een keer kennelhoest gehad, alleen was het bij haar kennelnies ;D het zat dus in haar neus, en het begon ook met gesnuif, en daarna een aantal dagen om de haverklap niesen en proesten, en daarna was het weer over.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#386058
Hij begint nu ook met dat benauwde gedoe (hoe omschrijf ik dat nou???). Ik bedoel dus dat hij heel benauwd is, alsof hij lucht tekort komt.
Als dit kennelhoest is, moet ik dan bang zijn voor Joris?
Hoorde vanmiddag wel dat er in de buurt honden met kennelhoest zijn.
Door Mevroi Kruim
#386062
Tja, ik heb met kennelhoest de ervaring dat het zonder al te veel problemen in een dag of wat weer over was. Maar anderen hebben misschien andere ervaringen.
Ik heb bij Tara gewoon gewacht tot het overging (neus snuiten vond ze geen goed idee) en Kátur wat hoestsirooop gegeven, die kuchte een dag flink en daarna was het klaar. Ze waren er geen van beiden ziek van. Aalleen hoestte Kátur alsof hij een graat in z'n keel had, maar dat kon vlgs de da helemaal geen kwaad zolang hij verder niet ziek was.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#386065
Dank je Olga, ik kijk het aan. HEb net weer een nieuwe lading kipkarkassen gehaald, dus ik geef Joepie wel lekker kip! Is goed als je verkouden bent. ;D
Door Mevroi Kruim
#386095
Was dat niet kippensoep? Da's nou weer lastig voor barf hondjes ;D
Ik zou het idd ff aankijken, als hij verder goed eet, levendig is en geen koorts heeft zal het zo'n vaart niet lopen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door