Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#383634
Ik heb in de natuurwinkel een 100% natuurlijk product gekocht tegen de muggen...Omdat deze beesten mij blijkbaar zeer lekker vinden & mij zelfs steken terwijl ik met de honden ga wandelen ::) :P

Nu vroeg ik me af of ik dit ook VB: in de honden hun nek kon spuiten omdat het ook goed is tegen teken ??? ???

Er staat op:

Anti Musquito werkt zeer effectief tegen muggen, teken & andere bijtende insecten die malaria, dengue, gele koorts, de ziekte van Lyme & het West Nile-virus over kunnen dragen. Onderzoeken in laboratoria heben een effectieve bescherming tegen muggen uitgewezen gedurende 8uur na aanbrengen van het product.

Anti Musquito bevat bevat Eucolyptus Citriodora, een huidvriendelijk, natuurlijk middel. De werkzame stof is getest & goedgekeurd door geronommeerde tropeninstituten.

Niet geschikt voor zuigelingen. Bij peuters (tot 3jr) slechts spaarzaam gebruiken.

Werkzame stof: Alcohol Denat, Cyclomethicone, P-Menthane-3, 8-Diol, C12-15 alkyl Benzoate, Isopropyl Myristate, parfum, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Limonene, Hydroxycitronellal, Geraniol, Coumarin, Citral.

Irriterend voor de ogen.

Kent er iemand deze producten & zijn er schadelijke producten voor de hond/kat bij??? ??? ???

Want het zou wel handig zijn, want het werkt 8 uur....
Door Doedels
#385419
Anneke V schreef:
Werkzame stof: Alcohol Denat, Cyclomethicone, P-Menthane-3, 8-Diol, C12-15 alkyl Benzoate, Isopropyl Myristate, parfum, Linalool, Butylphenyl Methylpropional, Limonene, Hydroxycitronellal, Geraniol, Coumarin, Citral.

Irriterend voor de ogen.
Benzoate, Butylphenyl... Volgens mij is dat welliswaar natuurlijk, maar ook behoorlijk giftig.
Door Anneke V
#385688
Doedels schreef: Benzoate, Butylphenyl... Volgens mij is dat welliswaar natuurlijk, maar ook behoorlijk giftig.
Dus eigenlijk ook niet goed voor mij....... :(
Door Anneke V
#385689
Waarom zetten ze er dan op 100% natuurlijk product ??? Dat is misleidende reclame he...Zet er dan op 80% natuurlijk product ofzo! >:(
Door Lizzy
#385707
Anneke V schreef: Waarom zetten ze er dan op 100% natuurlijk product ??? Dat is misleidende reclame he...Zet er dan op 80% natuurlijk product ofzo! >:(
Tja.... arcenicum is ook 100% natuurlijk. Maar niet alles wat natuurlijk is is ook automatisch onschadelijk! Ik kan je nog -tig voorbeelden geven van planten die giftig zijn als de pest!
Door Anneke V
#385723
Lizzy schreef: Tja.... arcenicum is ook 100% natuurlijk. Maar niet alles wat natuurlijk is is ook automatisch onschadelijk! Ik kan je nog -tig voorbeelden geven van planten die giftig zijn als de pest!
Ik ga dus nooit leren wat ik mag kopen & wat niet.... :(
Door Lizzy
#385728
Anneke V schreef: Ik ga dus nooit leren wat ik mag kopen & wat niet.... :(
Tuurlijk wel! Kijk, ze proberen je dus gewoon een oor aan te naaien en dus is het logisch dat je 'erin trapt'. Ze schrijven "100% natuurlijk" en dus denken de meeste mensen dan "oh, dan is het onschadelijk". Volgens mij is dat een natuurlijke reactie van de mens en dat is precies waar de fabrikant op gokt!
Door Anneke V
#385747
Lizzy schreef: Tuurlijk wel! Kijk, ze proberen je dus gewoon een oor aan te naaien en dus is het logisch dat je 'erin trapt'. Ze schrijven "100% natuurlijk" en dus denken de meeste mensen dan "oh, dan is het onschadelijk". Volgens mij is dat een natuurlijke reactie van de mens en dat is precies waar de fabrikant op gokt!
:(

In't vervolg als er iets opstaat dat ik niet ken laat ik het in de winkel!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door