Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lieve 14
#385144
Ben gisteren Benjo's eerste Duck gaan kopen (want veel keuze heb je in belgie niet heb ik begrepen)en zijn eerste maaltijd is voorzien voor vanavond...spannend!!
Ben alleen een beetje bang hoe hij gaat reageren...vandaar een paar vraagjes om me wat te gerust te stellen... :-\

1.Normaal wou ik pas na onze verhuis naar Antwerpen overschakelen maar ik wou hem absoluut nu al van die brokkentroep afhelpen...ik werk uiteraard en Daniel ook en nu ben ik bang dat hij enorme diaree zou krijgen...zet ik hem niet beter over als ik een hele week in verlof ben om hem wat in de gaten te houden? (ik ga wel s'middags naar huis om met hem te wandelen en hij is nooit langer dan 3 u alleen)

2.Ik heb de variant Lam/Rijst genomen omdat hij van 100% brokken komt.Is de overgang dan niet makkelijker omdat er nog wel wat granen inzitten?Ik durfde bv nog geen lever nemen kwestie van hem niet te "overlaxeren"

3.Benjo weegt nu 5,7kg volgens de Ducktabel mag hij dus een goeie 200g hebben is dat genoeg?en wat mag ik hem nu al geven als "gezonde" snack om op te knabbelen(gezien het vroege stadium)?

Zo dat zijn mijn en Benjo's eerste wankele pasjes in versvoer ik houd jullie uiteraard op de hoogte van hoe het gegaan is en dan zijn er misschien nog wel wat vragen die reizen... :D
Bedankt allesinds!
Door Anneke V
#385171
Lieve 14 schreef: Ben gisteren Benjo's eerste Duck gaan kopen (want veel keuze heb je in belgie niet heb ik begrepen)
Ik geef ook Duck omdat ik niets anders vastkrijg... :(
Maar in de buurt van Antwerpen zijn wel een paar winkels waar je Energique kan kopen...
Door Anneke V
#385172
De kans is natuurlijk groot dat hij diarree gaat krijgen omdat hij gaat ontgiften....Maar hoe oud is hij nu??? Hij zal toch al zindelijk zijn, niet???
In alle geval is het toch altijd beter van hem zo snel mogelijk gezonde voeding te gaan geven denk ik ???

Ik volg ook de Duck tabel voor onze honden, maar als je ziet dat ze nog honger hebben kan je iets meer geven & als ze te dik worden iets minder...

Als gezonde snack geef ik: Stinkende pens, gedroogde runderblokjes of long, kalfspezen, pens-of runderstaafjes & gedroogde kip, volle yoghurt.
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 13 sep 2005, 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#385174
Ik heb al gemerkt bij mijn honden dat de Lam&rijst versie niet goed vult... ??? Meestal hebben ze erna nog honger. De Uitmuntend is wel heel goed, het is de meest complete versie. En van de pens & rund compleet versie zijn ze ook gek.

Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt welke soort je eerst geeft.

By the way, proficiat met je beslissing om Benjo gezonde voeding te geven ;) :-*
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 13 sep 2005, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anneke V
#385176
Je kan hem ook probiotica geven om de overgang vlotter te laten verlopen. Dit zorgt voor een goede/herstel darmflora. Je kan het vinden in natuurwinkels & ik heb al gelezen dat sommige mensen op dit forum het in het Kruidvat gaan kopen.

Ik geef het momenteel ook aan mijn pup & grote hond omdat ze beide diarree hebben & op een week tijd heeft dit goed geholpen!!!!

Welk ras is Benjo? :)
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 13 sep 2005, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lieve 14
#385186
dank je voor de reactie hoor
benjo is een Shitzu van 5 jaar en hij is inderdaad goed zindelijk...maar ik was toch gewoon een beetje benauwd voor het geval hij het echt niet meer kan uithouden....Ben by the way heel trots dat ik die opdringerige verkopers van dierenspeciaalzaken al aan kan...heb resoluut gezegd dat ik géén staaljes brok moest hebben...enkel vers voor mijn hond...had je die vent zijn kop moeten zien!! ;D
Door Anneke V
#385222
Lieve 14 schreef: dank je voor de reactie hoor
benjo is een Shitzu van 5 jaar en hij is inderdaad goed zindelijk...maar ik was toch gewoon een beetje benauwd voor het geval hij het echt niet meer kan uithouden....Ben by the way heel trots dat ik die opdringerige verkopers van dierenspeciaalzaken al aan kan...heb resoluut gezegd dat ik géén staaljes brok moest hebben...enkel vers voor mijn hond...had je die vent zijn kop moeten zien!! ;D
Ja, het kan natuurlijk altijd eens gebeuren dat hij het niet kan ophouden hé!!! :)
Goed gedaan zeg!!!!!! Ja, dat kunnen ze goed he, zich opdringen met hun brol!!!
Heb je trouwens al eens gekeken op de site van Duck, daar kan je een gratis proefpakket aanvragen = 1kg Duck uitmundend gratis. Je krijgt dan een bon toegestuurd.
Door Lieve 14
#385445
ja hoor Anneke,ik heb de mail voor een gratis pakket Duck al verstuurd..trouwens een heeel groot succes geweest daarnet...hij at bijna letterlijk zijn kom méé op! ;D ;D
Wat een plezier om hem bezig te zien!!Hopelijk heeft hij niet te veel problemen met zijn darmpjes morgen (ga maar eens kijken voor die brobiotica dan)
Hij krijgt niks anders meer dan vers hoor ;)!!Heb er zelf te veel genot van hem zo te zien!
Door Doedels
#385453
Lieve 14 schreef: Ben gisteren Benjo's eerste Duck gaan kopen (want veel keuze heb je in belgie niet heb ik begrepen)en zijn eerste maaltijd is voorzien voor vanavond...spannend!!
Ben alleen een beetje bang hoe hij gaat reageren...vandaar een paar vraagjes om me wat te gerust te stellen... :-\

1.Normaal wou ik pas na onze verhuis naar Antwerpen overschakelen maar ik wou hem absoluut nu al van die brokkentroep afhelpen...ik werk uiteraard en Daniel ook en nu ben ik bang dat hij enorme diaree zou krijgen...zet ik hem niet beter over als ik een hele week in verlof ben om hem wat in de gaten te houden? (ik ga wel s'middags naar huis om met hem te wandelen en hij is nooit langer dan 3 u alleen)

2.Ik heb de variant Lam/Rijst genomen omdat hij van 100% brokken komt.Is de overgang dan niet makkelijker omdat er nog wel wat granen inzitten?Ik durfde bv nog geen lever nemen kwestie van hem niet te "overlaxeren"

3.Benjo weegt nu 5,7kg volgens de Ducktabel mag hij dus een goeie 200g hebben is dat genoeg?en wat mag ik hem nu al geven als "gezonde" snack om op te knabbelen(gezien het vroege stadium)?

Zo dat zijn mijn en Benjo's eerste wankele pasjes in versvoer ik houd jullie uiteraard op de hoogte van hoe het gegaan is en dan zijn er misschien nog wel wat vragen die reizen... :D
Bedankt allesinds!
Hartstikke goed van je dat je nu al gaat overschakelen op vers. Het is mogelijk dat Benjo diarree krijgt. In dat geval kan je beginnen met het voer een paar dagen te overgieten met heet water. Dan wordt het gemakkelijker te verteren. Na een dag of drie geef je er steeds meer echt rauw voer bij. Na een week geef je dan puur vers. Maar er zijn ook heel veel honden die amper last hebben van de overschakeling hoor. En je laat hem nooit lang alleen. Dus het zal wel los lopen.
Volgens mij zit er in elke Duck variant graan. Maar lam en rijst is prima om mee te beginnen hoor. Ik zou gewoon volgens de tabel gaan beginnen en dan kijken hoe Benjo het er op doet. Veel succes en geniet er van.
Door Lieve 14
#385465
Heb het vandaag al overgoten met een beetje warm water (dat had ik hier ergens gelezen :D)...gedaan voor de zekerheid en ook omdat Duck vrij droog is...vind ik wel een probleempje voor als ik er geen water meer overdoe binnen enkele dagen...kan ik er wat anders bijdoen denken jullie om het wat natter te maken? ???
Door Doedels
#385472
Lieve 14 schreef: Heb het vandaag al overgoten met een beetje warm water (dat had ik hier ergens gelezen :D)...gedaan voor de zekerheid en ook omdat Duck vrij droog is...vind ik wel een probleempje voor als ik er geen water meer overdoe binnen enkele dagen...kan ik er wat anders bijdoen denken jullie om het wat natter te maken? ???
Vlees bevat van zich zelf al 60% vocht. Het is dus niet nodig om er extra vocht op te doen. Het vocht dat uit de Duck loopt kun je weer over het voer gieten. Af en toe kun je wat Yoghurt geven of een eitje. Ei laxeert wel.
Door Sofie
#385545
Hey!

Het zou kunnen dat hij diarree krijgt maar dat is niet altijd zo! Ik heb Lady in 1 maal overgeschakeld en zij had helemaal geen diarree,...

Ik geef haar overigens ook 200gram Duck en zij mag 10kg wegen. Dus echt kloppen doet die tabel niet!
Door Lieve 14
#385548
Een vers ei heb ik hem al eens gegeven en dat gaat er ook direct in!!enige nadeel is dat hij dan windjes begint te laten en die ruiken dan niet zo lekker :-X ;D..misschien omdat zijn darmen nog op brokkenspul afgesteld stonden???
Door Lieve 14
#385558
bah ik heb ook echt wel de indruk dat hij genoeg gehad heeft hij ligt hier te ronken als een cirkelzaag dus honger zal hij wel niet hebben!! en wel of niet diaree that's not the question hé...dat zal dan wel overgaan...gaan we morgen zien...
Door Lieve 14
#385722
Heel goed nieuws vanmorgen...Benjo heeft géén diaree en draait perfecte vaste drollen..wel met wat slijm omdat hij waarschijnlijk direct aan het ontgiften slaat maar géén diaree!!ben een zeer tevreden mens!!! ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door