Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#383951
Ik kijk altijd vol verwachting hoe Yaartje opstaat nadat ze gelegen heeft en vooral ochtends let ik er extra goed op als ze voor het eerst na een hele nacht rust weer opstaat...
Niet zo gek gezien al die orthopedische operaties die m'n meissie ondergaan heeft...en het feit dat ze bandenslapte heeft en ze dus een grotere kans heeft dan normaal om iets te verrekken...
En gister morgen schrok ik dus vreselijk, want ze stond echt behoorlijk mank op... :o
Ze mankte met haar linker voorpoot, waar ze ook al eens eerder een peesblessure aan gehad heeft (ruim een jaar geleden)...
Maar ze had juist die dag ervoor niet veel gedaan, was juist een rustdagje zeg maar, dus ik begreep er helemaal niks van... ???
Ik dacht dus dat we weer terug bij af waren en dat het weer weken van rust voor haar zou betekenen...m'n arme meissie...het ging net weer zo lekker... :-\
Ik heb nog overal aan gevoeld en gedaan, maar mevrouw laat dat toch nooit goed merken, alleen de orthopeed weet meestal precies te zeggen waar ze last van heeft. Maar goed, ik ging haar rustig aan dus maar even laten poepen en plassen en toen ging ze onderweg opeens aan de onderkant van haar voet likken...Ik meteen gekeken en jawel hoor; ik voelde een verdikking tussen haar binnenste en 1 na binnenste teentjes. Ook zag ik er een rood bultje op. Ik heb haar pootje meteen in de soda gedaan en heb er vervolgens voorzichtig in geknepen...kwam wat pus uit...
Er zit dus zo goed als zeker wat in haar pootje. Ik hoop geen grasaar...
Ik heb even later nog een klein gaatje erin gemaakt en erop geduwd in de hoop dat er wat uit zou komen, maar helaas, alleen weer een klein beetje pus. Ik heb meteen haar temp. opgenomen, maar die was oké.
Ik heb haar ook juist nog geen antibiotica gegeven omdat dit er juist uit moet zweren.
We zullen maandag wel zien op m'n werk wat m'n collega's ervan denken en of het toch niet verstandig is die plek onder een roesje open te maken en zo te kijken wat er nu inzit, voordat het evt. verder omhoog kruipt als het tòch een grasaar is...
Ik hoop zo voor m'n droppekoppie dat dit meevalt en dat ze snel weer lekker kan genieten...ze heeft al genoeg meegemaakt....kan hier echt om janken... :'(
Hebben jullie nog tips of ideeen wat ik het beste kan doen/ laten doen?
Laatst gewijzigd door Yari op di 27 sep 2005, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#384071
Getverdemme, wat balen is dit weer zeg! Arme Yaartje... Ik zou zelf doorgaan met de poot in de sode zetten. Drie keer per dag. Ik heb met Brutus ook een keer gehad dat er een bobbeltje zat waar pus uit kwam maar dat was zeker geen grasaar. Ik weet niet hoe het bij jullie is trouwens, maar bij ons is er al zowat geen grasaar meer te zien!
#384126
Wij hebben hier een veldje waar het stikte van die krengen. Nu zijn ze idd net een week of 2 verdwenen ja, maar zou het niet kunnen dat zo'n grasaar er mss al 2 wkn inzit? Of zou die dan al veel eerder voor problemen gezorgd hebben? En ook al verder omhoog gekropen zijn?
Ik wil nl. niet te laat zijn en het zit helemaal bovenaan haar zwemvliesje zeg maar. Als het verder opkruipt (als het een grasaar is) dan zou ie tussen haar gewrichtjes in komen te zitten en dan zijn we verder van huis... :(
Denk toch dat ik haar morgen een roesje laat geven en dat het even opengemaakt wordt...Het kan er maar uit zijn...
#384200
heel vervelend is dit en als je het niet vertrouwd gewoon naar de da
het kan natuurlijk ook een dooorntje zijn van de bramen of zo bij scotty is dat wel eens gebeurt en met soda en trekzalf was het binnen enkele dagen over en kwam het doorntje eruit zetten
sterkte en beterschap ermee
#384220
Truus schreef: Wat je ook kunt doen is weken in biotex-groen alhoewel Soda ook heel goed werkt. Ik zou meerdere keren de poot laten weken en hoop niet dat het een grasaar is.Ook berkenteerolie werkt goed. Meer tips heb ik niet :-\
Sterkte met Yari.
Die berkenteerolie, wat doet die precies? ;)
#384221
SHIVA schreef: heel vervelend is dit en als je het niet vertrouwd gewoon naar de da
het kan natuurlijk ook een dooorntje zijn van de bramen of zo bij scotty is dat wel eens gebeurt en met soda en trekzalf was het binnen enkele dagen over en kwam het doorntje eruit zetten
sterkte en beterschap ermee
Dat hoop ik ook, maar ik durf het eerlijk gezegd niet af te wachten. Het zit al zo hoog nl. en dus bijna bij d'r gewrichtjes. Al is het geen grasaar, dan nòg kruipt iets toch verder om zo een uitweg te vinden? Of niet?
Ik weet dat als je zelf bijv. een splinter onder je nagel hebt zitten, dat die dan ook steeds verder en verder gaat...
#384279
Ik zou het voetje een paar dagen 4x daags in de biotex weken. Petr heeft een keer een grasaartje in z'n voet gehad. Ik had het er uit getrokken, maar twee dagen later had hij een dikke warme teen. Er was geen wondje te zien. De da raadde aan om te weken met biotex. Ik geloofde er eigenlijk niet in omdat er geen uitgang meer te zien was. Maar na een dag of twee zag ik er iets uitsteken. En ja hoor: het vliesje dat om het aartje had gezeten kwam er uit. Toen was het leed heel snel geleden. Ik heb nog een dag of twee geweekt. Het voetje was heel snel weer hersteld. Ik hoop dat Yaartje er snel vanaf is.
#385349
Lizzy schreef: Ik vind zelf nu al een roesje laten geven voor zoiets een beetje veel en een beetje snel.... Zou de DA het niet zonder roesje kunnen openmaken?
Dat was veel te pijnlijk...en te gevaarlijk ook, want Yari trok steeds al piepend tòch haar pootje weg...en ze is echt niet kleinzerig...
Het bultje is dus inmiddels al opengemaakt met een roesje van Domitor...ik weet het ik ben ook niet blij met een roesje, maar ik wilde het gewoon tòch zelf dat het al opengemaakt zou worden...
Maar helaas hebben we dus niks aangetroffen...
Ook geen gangetjes gevonden en trouwens ook geen pus meer of wat dan ook...
Aan de ene kant fijn, want dan zou het dus heel goed alleen nog verdikte/ontstoken huid kunnen zijn en zit er niks meer in, maar aan de andere kant kan er dus net zo goed gewoon wèl nog wat inzitten... :(
Blijft natuurlijk toch zoeken naar een speld in een hooiberg. ::)
We hebben die bult echt zover mogelijk open gelegd, tot we peesjes tegenkwamen e.d. Ze heeft het gat zelfs door en door gemaakt...maar niks tegengekomen zoals ik al zei...
Omdat het dus een flinke wond is geworden heeft ze het toch nog gehecht (het zit tussen haar teentjes nog net op haar zwemvliesje). En helaas toch ook aan de AB.
Ben ik eigenlijk helemaal niet zo blij mee, maar omdat het zo'n flinke wond is geworden is de kans op infectiegevaar anders toch wat groot (en dan zit het daar meteen al tussen al de peesjes/zenuwen).
Ik had liever geen AB gegeven, want mocht er tòch nog iets inzitten dan zou dat er anders beter vanzelf uitzweren. Dat houdt die AB nu tegen.
Verder is de wond wat te diep om te soda/biotex baden vond men en zou de wondgezing ook tegen gaan....
Pfff..best tegenstijdig hoor allemaal....en ik ben nu als de dood dat het door de AB beter lijkt te gaan en je het niet ziet als er evt. toch iets verder op kruipt...en dan zit het dalijk toch alweer hoger... :'(
Al met al voel ik me er dus zwaar kl*te onder...
Maar goed, ik hou de wond en het restant van de bult goed in de gaten en mocht het toch lijken te gaan pussen, dan ga ik toch soda baden. Dan is de kans groot dat er nl tòch nog wat inzit.
Maar zolang alles netjes heelt zonder ellende dan laat ik het maar dicht gaan en genezen toch? Of hebben jullie daar andere ideën over?

Ik ben trouwens wel meteen met Protexin begonnen en geef haar ook Echinacea, nog meer tips?
Alvast bedankt voor jullie luisterend oor! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door