Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#385121
Deze ochtend werd ik wakker van een raar geluid. Het leek wel op backwords sniezing (juist geschreven ???). Toen ik ging kijken lag mijn jongste meid op haar izj, de oudste stond erboven met haar hoofd te kijken. De kleinste maakte abnormale geluiden en had schuim uit haar bek en aan de zetel zat ook schuim. Tevens had de oudste meid ook schuim aan haar hals. De kleinste kon niet meer op haar poten staan en ik heb haar dan in de zetel gelegd en heb met een fris washandje haar gestreeld op haar hoofd en in haar nek. Binnen de (lange) minuuit was ze beter, is ze uit de zetel gekomen en is ze in de tuin een paar keer gaan plassen en is ze een paar keer gaan zitten op wat poep eruit te persen (ging moeilijk). Nadien was ze nog wat verdwaasd, maar nu is ze terug fris en enthousiast. Nu weet ik het niet meer. Eerst dacht ik dat de twee misschien gevochten hadden en dat de kleinste in shock was? Vooral dan omdat de oudste ook slijm aan haar mond en nek had, ofwel epilepsie? Als het epilepsie is, kan het dan eenmalig zijn? Ik heb ooit als kind ook eens een eenmalige aanval gehad. Zo niet, is dit dan te verhelpen met homeopathie?
Ze krijgen beiden Carnibest natuur. Ik moet ook nog wel zeggen, dat ze gisteren een stuk kalfsschouder gehad hebben en dat het poepen niet zo vlot ging. Gewoon ter informatie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#385127
Wow Chrisje, heftig. Wat zul je geschrokken zijn :(

Wacht even af of er nog meer komt, maar nu vast een dagboekje en schrijf daarin op wat er de afgelopen dagen gegeten, geent, gespoten enz. is. Noteer het tijdstip en verloop van de aanval.

Ondertussen lees je "even" de site www.epilepsiebijhonden.nl daar kun je heel veel nuttige info vandaan halen.

Het kan eenmalig zijn, maar als het vaker voor gaat komen zul je toch het een en ander moeten laten onderzoeken voordat je haar op medicijnen laat zetten.

Veel sterkte ermee!
Door Truus
#385165
Heeft ze kort geleden haar inenting gehad? Wat een schrik zeg. Hopelijk komt dit niet weer voor.
Door amber13
#385209
Kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken! Hier op Barfplaats staan ook meerder artikelen over epilepsie, misschien dat je daar wat aan hebt. Ik weet natuurlijk niet zeker of het epilepsie was, maar misschien heb je er wat aan. Hoe oud is je hond trouwens?
Door chrisje
#385241
Ze is nu 18 maanden, maar haar inentingen heeft ze al een maand of twee geleden gehad. Ik heb naar de da gebeld en die zij om het even aan te zien. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ze een volgende aanval krijgt, of misschien helemaal niet. Het probleem is natuurlijk dat je er niet altijd bij bent, he. Ze kan een aanval gehad hebben, zonder dat je het ziet. Ik ben ook bang dat de andere hond op een gegeven moment haar zal aanvallen omdat ze zo raar doet. Wat er nu gebeurt is, weet ik niet. Maar de andere meid had ook slijm in haar nek. Heeft ze ons klein vastgehad? Ik weet het niet. Nu even afwachten en als we weg zijn, de meisjes apart zetten. Ze komen goed overeen, hoor. Maar je weet maar nooit, he.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#385260
chrisje schreef: Ze is nu 18 maanden, maar haar inentingen heeft ze al een maand of twee geleden gehad. Ik heb naar de da gebeld en die zij om het even aan te zien. Eens kijken hoe lang het duurt voordat ze een volgende aanval krijgt, of misschien helemaal niet. Het probleem is natuurlijk dat je er niet altijd bij bent, he. Ze kan een aanval gehad hebben, zonder dat je het ziet. Ik ben ook bang dat de andere hond op een gegeven moment haar zal aanvallen omdat ze zo raar doet. Wat er nu gebeurt is, weet ik niet. Maar de andere meid had ook slijm in haar nek. Heeft ze ons klein vastgehad? Ik weet het niet. Nu even afwachten en als we weg zijn, de meisjes apart zetten. Ze komen goed overeen, hoor. Maar je weet maar nooit, he.
Is wel slim of ze even apart te zetten zolang je niet precies weet wat er aan de hand is. Zet kleintje wel in zo'n ruimte waar ze zich zo min mogelijk kan stoten mocht ze een aanval krijgen.
Hier komen alle honden wel kijken en snuffelen als die van ons een aanval heeft, maar aanvallen heeft er nog nooit eentje gedaan, ja mij, maar dat is een ander verhaal.

Probeer over de afgelopen dagen terug te denken of ze misschien iets raars gegeten kan hebben, of dat je ergens gelopen hebt waar net (landbouw) gif verspreid was, of je zelf iets nieuw in huis hebt zoals schoonmaakmiddelen, luchtverfrissers o.i.d. hoe meer je kunt uitsluiten des te eerder kun je straks tot een diagnose komen.

Is het iets wat binnen het ras veelvuldig voorkomt voor zover je het weet?
Door chrisje
#385266
Blijkbaar hebben Engelse Staffies hier wel meer last van? Het enige dat ze gisteren heeft gegeten (wat ze anders niet eet) is een kalfsschouder, een recreatiebot. Normaal krijgen ze wel eens lamsribbetjes, of kalfsribben met wat vlees aan. Gisteren was er geen vlees aan. Nadien hebben ze een uurtje geen water gehad en het poepen ging blijkbaar toch wat moeilijker.
Door Steph
#385413
Ik zou ook even afwachtten en alles goed noteren. Sommige mensen vinden dan zoiets als ontvlooien, hun gazon bemestten,...die de aanval veroorzaakt heeft. Hopelijk is het geen epilepsie.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#385427
oh Chris wat zal je geschrokken zijn, het is wel een kleine drukte maker hé.....mss dat dat er voor iets tussen zit?
Je gaat met haar joggen, heeft ze onderweg iets gegeten of besnuffeld?
Ik hoop dat je snel de oorzaak vind :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door