Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#38539
Paul_Barte schreef: Nee...Japanse ;D ;D ;D
Owwww, dat gaat niet helpen Paul. Da's niet genoeg
Door SHIVA
#39501
Lizzy schreef: Owwww, dat gaat niet helpen Paul. Da's niet genoeg
paul kan je het groepje idols niet meenemen die zaterdag j.l hebben opgetreden in het stadion
mijn honden waren helemaal van slag af
mischien dat woofer zo onder de indruk is dat ze gelijk haar eten laat staan ;)
gr shiva
Door Paul_Barte
#39503
Vind het eigenlijk niet gek ;D

Heb ze vanavond op de TV gezien en ik ben bang dat ik vannacht ook niet kan slapen :-\
Door SHIVA
#39505
vond je ze zo goed dan dat je er zo vol van was
dat je niet kan slapen ???
mijn man en ik werden gelijk weer onzinnelijk van het lachen ;) ;D
Door wiking
#39509
Hallo Lizzy,

ik heb hetzelfde probleem - mijn aussie weegt dus ook 25kg en moet naar 22kg (wegens arthrose) - en ik geef haar al een tijdje (3 maanden) de hoeveelheid voor een hond van 22kg (2 Eetlepels groente en +/- 280 g vlees per dag dus )- maar ze is er nog steeds niet van afgevallen.!?
Ik weet me bijna geen raad meer - nog minder geven ?
Of kan het aan een ziekte liggen - maar dan welke ?

Groetjes Angelika
Door Lizzy
#39987
PAULTJE BEDANKT, PAULTJE BEDANKT, PAULTJE PAULTJE PAULTJE BEDANKT! (jullie kennen dat liedje vast wel ;D. Zo niet, wordt het NU een grote hit!).

Ik heb dus als een speer Fytomix voor Whoofer gehaald en gegeven. En, iedere morgen geef ik haar 125 gram fytomix met 1 kippenvleugel en 1 omega-vetzuur capsule en bijna dagelijks 1 spiruline-pil. Iedere avond geef ik haar 125 gram Fytomix met een miniscuul beetje vlees en groentemix (en soms een mini botje toe). Om de dag doe ik er een multivitamine pil bij omdat ze natuurlijk toch minder voedingsstoffen binnen krijgt. Twee maal per dag krijgt ze trouwens een Glucosamine poeder over haar eten.

OK. Ten eerste:

1)Ze is al aan het afvallen!! Werklijk waar! Ik denk dat ze al 1 kilo lichter is!

2)Ze vindt het helemaal geweldig lekker!

3)Ze heeft nul komma nul honger!! En daar was ik dus zo bang voor, dat ze veel honger zou hebben (ze is immers ook nog eens aan de prednison) en dat ze dan gal zou gaan lopen spugen en misselijk zou worden enzo. Maar niet dus. Daar is allemaal geen sprake van.

4)Ze poept er onwijs makkelijk op! En dit is echt zeer fijn want: door haar hernia gaat het krom-zitten om te poepen haar niet makkelijk af. Als ze dan ook nog eens zou moeten persen, dan wordt het drie keer niks. Maar met de Fytomix vallen de keutels er heel gemakkelijk uit! En dat terwijl de ontlasting toch stevig is.

Dus Paul, dank je wel voor jou onwijs goede advies! Ik vind het bijna stom dat is er zelf niet aan gedacht heb ;D.

Dus, tip voor Angelika: koop Fytomix en geef je hond Fytomix! Geen honger en toch afvallen. Het lijkt wel een reclame-spot, maar dat is het niet!

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#40011
Super Lizzy!!Wat voor multivit tabletten geef je haar eigenlijk? En waar is spiruline goed voor ?


groetjes Helen
Door Lizzy
#40014
Helen schreef: Super Lizzy!!Wat voor multivit tabletten geef je haar eigenlijk? En waar is spiruline goed voor ?


groetjes Helen
Hoi Helen, het is gewoon een mensen-multivit van Orthica. De Vegetarian Multiple tablet. Het bevat geen jodium en geen koper. Het bevat niet zoveel vitamine A en D en C. Het bevat ook niet zo vreselijk veel calcium, namelijk 100 mg. Het bevat overigens wel wat enzymen (papaïne). Het is verdre vrij van gist en suiker en syntetische geur, kleur en smaakstoffen. Aangezien je er (als mens dus) 1 tot 3 per dag mag nemen, concludeer ik dat het niet van die heftige multivitamines zijn.

OK, waarom Spirulina:

Spirulina is een van de rijkste natuurlijke voedingsbronnen ter wereld. Het algje bevat van nature meer dan 60 vitale voedingsstoffen, zoals vitaminen en mineralen, chlorofyl, enzymen en anti-oxidanten, in een ideale harmonische verhouding.

Omdat Spirulina geen harde celwand van cellulose heeft zoals de gewone planten, is het heel licht verteerbaar en kan het lichaam alle voedingsstoffen

Lees meer op: http://www.spirulina-mr.com/overspiruli ... sp?pid=138#

Trouwens, alle drie mijn honden krijgen zo nu en dan 1 tabletje Spirulina. Ze eten ze zo uit de hand!

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door