Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#385072
Mijn katertje van 6 maanden hoor ik af en toe hoesten. Ik heb het idee dat het is als hij heftig heeft gespint ???
Verder ziet hij er gezond uit, niest niet, groeit goed en is erg actief. Iemand een idee wat dit kan zijn? Kan het een soort keelontsteking zijn?
Door Daan
#385154
Hoe lang doet hij dat al?

Ik had vroeger thuis een kat en die ging ook hoesten van het spinnen. Was verder prima gezond en we zijn er nooit voor naar de dierenarts geweest.

Maar mijn eigen katten begonnen een maand geleden ineens te hoesten. Vooral Summer had er veel last van, en niet alleen nadat ze had gespint, ook 's nachts hoorde ik haar hoesten. Een heel naar rokershoestje, zo klonk het. Dus toen ben ik wel naar de dierenarts geweest en het bleek een vorm van virale bronchitus te zijn. Waarschijnlijk is mijn kater Stone drager (geweest). Stone leek er niet zoveel last van te hebben, maar begint nu ook meer te hoesten, dus ook voor hem ga ik even een kuurtje halen.

Ik zou het dus even in de gaten houden. Hoe vaak en hoe klinkt het. Summer had verder ook niet echt klachten, maar was dus wel ziek. Ze heeft een kuurtje Baytril gehad van 10 dagen en na 24 uur was het hoesten al weg. Kuurtje afgemaakt en ze heeft nu nergens meer last van.

groetjes, Daan
Door Nelly
#387688
Mijn katertje Simply Red van ruim 4 maanden doet dat ook, en idd ook na heftig spinnen. Overigens vind ik het meer klinken als proesten. SR heeft bij de fokker alle entingen gehad, en ik dacht al dat het misschien een reactie op de entingen was. Ook hij is verder niet ziek of zo, integendeel! ;D Ik wil binnenkort toch ff met hem naar de DA., ook om hem te laten kennismaken. Dan kan die er meteen eens naar kijken.
Door Marieke
#392613
Mijn kater heeft dat ook gehad toen ie 3 maanden was. De dierenarts dacht in eerste instantie aan wormen, maar het bleek later bronchitis te zijn.
Het werd namelijk steeds erger, totdat hij constant hoestte na beweging. Dus even in de gaten houden!
Door Loeka
#392814
Ik ben met mijn kereltje naar de da geweest voor de zekerheid. Conclusie zo gezond als een vis, maar toch een verdenking van bronchitus. Hij heeft inmiddels een antibiotica kuur(nog 3 dagen). De da was bang dat als hij geen ab zou krijgen(hij weet dat ik niet daar niet dol op ben) het chronisch zou kunnen worden.
Het gaat in ieder geval veel beter nu, geen hoestpartijen meer :D
Door Marieke
#397260
Goh, ditmaal heb ik een hoestertje. Mijn kleine kitten hoor ik net ineens een paar keer hoesten en ik zag vlak ervoor dat hij diarree had. Ik zie het nog een dag aan, maar vrees ook voor bronchitis...
Bah :-[
Door Nelly
#403589
En mijn hoestertje is er vrijwel helemaal vanaf! Vanzelf welteverstaan! 8)
Door Marieke
#403618
Goed nieuws, zeg!
Ja, mijn katertje is er ook vanaf, het bleek geen bronchitis te zijn. Volgens mij hing het samen met de toestand van zijn darmen. Hij was aan de diarree van het ontwormen... gore troep is t toch
Door Nelly
#404012
Ja, 't is zeker rotzooi, daarom ontworm ik dus ook niet meer preventief, alleen als ik weet dat er wormen zijn.
Door Marieke
#406826
Ik heb t gedaan omdat hij sinds hij uit t nest was nooit was ontwormd. Dan kan je er bijna 100% zeker van zijn dat ie wormen heeft. Verder ontworm ik ook alleen als ik vermoedens heb van een wormenbesmetting.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#407186
Marieke schreef: Ik heb t gedaan omdat hij sinds hij uit t nest was nooit was ontwormd. Dan kan je er bijna 100% zeker van zijn dat ie wormen heeft. Verder ontworm ik ook alleen als ik vermoedens heb van een wormenbesmetting.
Als hij in het nest goed ontwormt is dan hoeft hij geen wormen te hebben, als je dat niet zeker weet dan zou ik altijd ontwormen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door