Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vinja
#384958
Ben nieuw op dit forum. Wordt erg druk bezocht en lijkt mij dus een goede plek om raad te vragen. Mijn hond, een Engelse Cocker Spaniel van bijna 2 jaar oud, heeft veel last van haar loopsheid. Ook daarna is ze nog weken niet haarzelf en dit geen twee maal maar drie maal per jaar. Nu zit ik te denken om haar te laten "helpen". Wat zou ik het beste kunnen doen: wel-niet. Sterelisatie of castratie. Heb je hier een mening over of ervaring mee laat het mij dan weten.
Groetjes en alvast bedankt. Wilma en Vinja.
Door Doedels
#384962
Hallo Wilma, welkom op Bp.
Er is hier nogal eens gepraat over loopsheid en castratie. Als je het intikt via de zoekfunctie kun je alle discussies nalezen.
Het is leuk als je je even voorstelt in de rubriek "voorstellen nieuwe leden"
Door Doedels
#384979
Vinja schreef: zal ik zeker doen. Alle twee. :-[
:-[ :-[ Is niet nodig hoor. Er is hier zo veel te lezen. Het duurt even voordat je je weg hebt gevonden. Succes en veel leesplezier.
Door geer
#384996
Hoe oud is ze? En hoevaak is ze al loops geweest?
Je zou, voordat je beluit haar te laten 'helpen', ook eens kunnen proberen om haar een homeopatisch middel te geven om de ergste loopsheids/schijnzwangerschapsverschijnselen te onderdrukken. Bijvoorbeeld Puur Schijnzwanger, Ablavetsem (van VSM) of Pulsatilla...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#385011
Vinja schreef: Ben nieuw op dit forum. Wordt erg druk bezocht en lijkt mij dus een goede plek om raad te vragen. Mijn hond, een Engelse Cocker Spaniel van bijna 2 jaar oud, heeft veel last van haar loopsheid. Ook daarna is ze nog weken niet haarzelf en dit geen twee maal maar drie maal per jaar. Nu zit ik te denken om haar te laten "helpen". Wat zou ik het beste kunnen doen: wel-niet. Sterelisatie of castratie. Heb je hier een mening over of ervaring mee laat het mij dan weten.
Groetjes en alvast bedankt. Wilma en Vinja.
Wanneer je het over een echte sterilisatie hebt dan zouden alleen de eileiders afgebonden worden. Je hond wordt dan nog steeds loops, ze kan alleen niet bevrucht worden. Ik denk dat je dan je doel voorbijschiet.
Je zou, wat Geer al zegt, wat dingetjes kunnen proberen om de bijkomende zaakjes wat te onderdrukken.
Door Ine
#385055
Vinja schreef: Ben nieuw op dit forum. Wordt erg druk bezocht en lijkt mij dus een goede plek om raad te vragen. Mijn hond, een Engelse Cocker Spaniel van bijna 2 jaar oud, heeft veel last van haar loopsheid. Ook daarna is ze nog weken niet haarzelf en dit geen twee maal maar drie maal per jaar. Nu zit ik te denken om haar te laten "helpen". Wat zou ik het beste kunnen doen: wel-niet. Sterelisatie of castratie. Heb je hier een mening over of ervaring mee laat het mij dan weten.
Groetjes en alvast bedankt. Wilma en Vinja.
In je voorstelmail las ik dat je teefje in mei een nestje heeft gehad. Hoeveelste loopsheid was dat? Ze is nu nog geen 2 jaar, dus ik snap het niet helemaal. :-\
Door Lizzy
#385095
Het is natuurlijk heel vervelend als een hond echt last heeft van de loopsheid. Maar het is zeker de moeite waard om homeopathische middelen te proberen! In een groot aantal gevallen werkt dit zeer goed. Daarnaast zul je in je achterhoofd moeten houden dat als je je hond wel laat castreren zul je met grote zekerheid veel problemen met de vacht van je Cocker Spaniel krijgen. Ook zul je haar gedrag onder de loep moeten nemen want veel honden worden pittiger door een castratie. Dus pittige honden castreren kan leiden tot nog pittigere honden.
Door Vinja
#385135
Ik heb Vinja laten dekken bij haar vierde loopsheid. Vinja wordt 3x per jaar loops. Volgens mijn toenmalige dierenarts was ze oud genoeg. Ze was toen anderhalf jaar. Achteraf had ik beter niet naar hem kunnen luisteren want volgens de andere dierenartsen was ze toch wel erg jong. Alles is wel heel goed verlopen en zelf is ze ook weer helemaal de oude. Vinja is een heel onderdanige hond maar inderdaad hoe zal ze worden na een ingreep. Ik ga proberen wat homeopatie voor haar kan doen. Als ze er baat bij heeft laat ik haar niet helpen. Heb nooit geweten dat dat er is en ben blij dit forum te hebben gevonden.
Hartelijk dank voor deze tip. Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.
Groetjes Vinja en Wilma.
Door crutz
#385146
denk er ook aan dat als je kiest voor een castratie, dat de vacht behoorlijk kan veranderen (=lelijk worden)

ik zou idd ook eerst de homeopatische middelen proberen, succes er mee
Door Lizzy
#385151
Vinja schreef: Ik heb Vinja laten dekken bij haar vierde loopsheid. Vinja wordt 3x per jaar loops. Volgens mijn toenmalige dierenarts was ze oud genoeg. Ze was toen anderhalf jaar. Achteraf had ik beter niet naar hem kunnen luisteren want volgens de andere dierenartsen was ze toch wel erg jong. Alles is wel heel goed verlopen en zelf is ze ook weer helemaal de oude. Vinja is een heel onderdanige hond maar inderdaad hoe zal ze worden na een ingreep. Ik ga proberen wat homeopatie voor haar kan doen. Als ze er baat bij heeft laat ik haar niet helpen. Heb nooit geweten dat dat er is en ben blij dit forum te hebben gevonden.
Hartelijk dank voor deze tip. Ik hou jullie op de hoogte van de resultaten.
Groetjes Vinja en Wilma.
Als zij een onderdanige hond is, dan zou ik me over 'pittiger worden' niet al teveel zorgen maken. Ik heb ook 1 onderdanig hondje, zij is ietsjes pittiger geworden maar dat is voor haar niet zo erg. Nou las ik laatst dat honden ook wat angstiger kunnen worden van een castratie, maar ja, ik heb ook al 100 keer gelezen en ook meegemaakt dat honden onder invloed van hormonen angstiger reageren, dus dat kun je zowat tegen elkaar wegstrepen.... Maar, de vacht.... de meeste gecastreerde cocker spaniels zien er echt uit als ontplofte marmotjes... niet rot bedoeld, maar het is echt zo.... de vacht is ook nauwelijks nog te onderhouden, van wat ik heb begrepen. En dat is toch ook een zwaarwegend risico (niet alleen hoe ze eruit zien, maar vooral het onderhoud). Ik zou dus zeker eerst voor homeopathie gaan. Zoek anders een homeopathisch werkend dierenarts of therapeut die een passend middel bij jouw hond zoekt. Dat werkt vaak nog beter als complexmiddelen (waar meerdere homeopathische middelen in 1 flesje worden gestopt).
Door Vinja
#385343
Ben vandaag begonnen met alba vetsum om te proberen haar klachten wat te verminderen. De volgende loopsheid wil ik kijken wat ik kan gebruiken om haar klachten voor te zijn. Om de vacht maak ik me geen zorgen omdat Vinja niet de vacht heeft van een "orginele" Engelse cocker. Ze hoeft en kan niet geplukt worden.
Zie foto.



Afbeelding
Door Doedels
#385411
Ik weet niet of Vinja als vers eet. Maar als ze tot voor kort nog brokken at, dan is de kans groot dat haar vacht mooier wordt als ze een tijd vers eet.
Door Vinja
#385418
Haar vacht is prima in orde. Ze glanst mooi en heeft geen overdreven haaruitval. Ze heeft gewoon zo'n vacht.
Door Doedels
#385431
Vinja schreef: Haar vacht is prima in orde. Ze glanst mooi en heeft geen overdreven haaruitval. Ze heeft gewoon zo'n vacht.
Ik bedoel niet dat de vacht niet mooi is. Dat heb ik wel geschreven zie ik. Ze ziet er erg mooi uit op de foto. Maar het is niet een typische Cocker vacht. Hoeft niet geplukt te worden enz. Ik heb vroeger een Bearded Collie gehad. Hij had een hele mooie kleur, hij glansde prachtig in de zon, maar de vacht was te dun en te kort voor het ras. Nu heb ik een poedel die een hele mooie glanzende vacht heeft, maar de vacht is een stuk dunner in vergelijking met mijn andere poedel. Sinds Hij vers eet, zie ik de vacht langzaam voller worden. Ik kan zelfs vol trots melden dat hij klitten begint te krijgen en dat het langer duurt om hem te borstelen. En dat is nog het minste voordeel dat hij heeft van rauw voer. Maar nu dwaal ik wel erg off topic.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door