Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#382923
Wanneer wordt er over het algemeen een rabiesenting gegeven? Wordt dit gedaan als de hond naar het buitenland gaat en als ze naar shows gaan, of zijn er ook bepaalde delen in Nederland waar de Rabies enting wordt aangeraden?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#383042
In NL hoef je geen rabiës enting te hebben, rabiës komt in NL niet voor. Ook voor showbezoek in NL heb je geen rabiës-enting nodig. Als je met je hond naar het buitenland wilt zul je meestal een rabiësenting nodig hebben, de voorschriften verschillen van land tot land.
Door Nelly
#383092
Nou als je toevallig net als ik vlak bij de Duitse grens woont, zou ik wel rabies laten enten. Hier is onlangs niet zo ver van de grens een vos met rabies gevonden :-\
Door conleeuw
#383351
Nelly schreef: Nou als je toevallig net als ik vlak bij de Duitse grens woont, zou ik wel rabies laten enten. Hier is onlangs niet zo ver van de grens een vos met rabies gevonden :-\
Ik ent ook in, woon ook in de buurt en loop ook vaak net over de grens, maar dan nog. Ik ga er van uit dat een vosje niet de grensen tussen Duitsland en Nederland respecteerd, ook niet als het beestje met Rabies besmet is.
Wel is het zo dat ik een outje heb die niet meegaat, dus haar doe ik nu niet meer. Wel de honden die meelopen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#383355
Aha, mijn honden worden nu nooit ingeent tegen Rabies, maar omdat ik ga verhuizen naar de Noordoostpolder en ik hier toch regelmatig lees over deze enting begon ik een beetje te twijfelen. :-[
Gebruikersavatar
Door Nitus
#383433
bernergek schreef: Aha, mijn honden worden nu nooit ingeent tegen Rabies, maar omdat ik ga verhuizen naar de Noordoostpolder en ik hier toch regelmatig lees over deze enting begon ik een beetje te twijfelen. :-[
;D In de Noordoostpolder zit je veilig hoor ;).
Door conleeuw
#383464
bernergek schreef: Aha, mijn honden worden nu nooit ingeent tegen Rabies, maar omdat ik ga verhuizen naar de Noordoostpolder en ik hier toch regelmatig lees over deze enting begon ik een beetje te twijfelen. :-[
Werd er dan gezegd dat in de Noordoostpolder Rabies voorkomt? ???
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#383816
conleeuw schreef: Werd er dan gezegd dat in de Noordoostpolder Rabies voorkomt? ???
Nee, dit werd nergens gezegd, maar ik las wel dat sommige mensen een rabies enting geven, dus ik vroeg me af waarom dat was. ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#383872
Omdat het dan niet verplicht is zou ik alle rabies entingen, ook niet niet-Nobivac, om de drie jaar doen. Die anderen werken echt ook zo lang, alleen wil de fabrikant ze niet daarvoor laten registreren.
Door Ine
#384448
Hitam schreef: Omdat het dan niet verplicht is zou ik alle rabies entingen, ook niet niet-Nobivac, om de drie jaar doen. Die anderen werken echt ook zo lang, alleen wil de fabrikant ze niet daarvoor laten registreren.
Mijn honden zijn geént met Merial. Op het stickertje staat 2006. Houdt dat in, dat er tot dan mee geënt mag worden, of is dan het vaccin in het lichaam nog werkzaam?
Door tieneke
#386045
Hitam schreef: Omdat het dan niet verplicht is zou ik alle rabies entingen, ook niet niet-Nobivac, om de drie jaar doen. Die anderen werken echt ook zo lang, alleen wil de fabrikant ze niet daarvoo.
Wat moet ik doen :-\
Tinus en Tara zijn vlak voor we naar Tsjechie verhuist zijn geent tegen rabies(nobivac),ook nog kennelhoest erachteraan voor het pension :(
Enten doe ik voorlopig niet meer....Tinus heeft zich de eerste weken na de entingen finaal leeggescheten, in het pension dus ;)
Als pup was hij al flink ziek na een enting of wormenkuur.
Laatst gewijzigd door tieneke op wo 14 sep 2005, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#386117
tieneke schreef: Wat moet ik doen :-\
Tinus en Tara zijn vlak voor we naar Tsjechie verhuist zijn geent tegen rabies(nobivac),ook nog kennelhoest erachteraan voor het pension :(
Enten doe ik voorlopig niet meer....Tinus heeft zich de eerste weken na de entingen finaal leeggescheten, in het pension dus ;)
Als pup was hij al flink ziek na een enting of wormenkuur.
Hoe bedoel je 'wat moet ik doen'? Moeten ze weer mee over de grens?
Door tieneke
#386182
Doedels schreef: Hoe bedoel je 'wat moet ik doen'? Moeten ze weer mee over de grens?
Het is hier geen risicogebied maar er zitten zat vossen.
Zit ik veilig om na pas 3 jaar weer te enten?
Door conleeuw
#386268
tieneke schreef: Het is hier geen risicogebied maar er zitten zat vossen.
Zit ik veilig om na pas 3 jaar weer te enten?
De rabies enting is toch 3 jaar geldig, dus hoef jij drie jaar lang niet te enten. Als er wel veel vossen zitten zou ik persoonlijk wel na drie jaar de enting herhalen, maar tja, zo denk ik er nou eenmaal over
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door