Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#384699
Ik heb de voerbak van mijn grote hond op een standaard, je weet wel, die je bij iedere dierspeciaal zaak kan kopen. Nou vroeg ik mij af, of jullie dat ook doen met grote honden, de voer hoog zetten?
Ik heb namelijk gelezen dat ook dit een verhoogd risico geef op maagkanteling ??? en dat is nou net de reden waarom die bak hoog staat, om de risico te verminderen. Dus was is nieuwschierig, hoe doen andere het?
Ja zo ga je toch over van alles en nog wat twijfelen, :P wat is wijsheid???
Door Laura2004
#384716
Ik heb ook zo'n standaard, maar ik heb hem gewoon op de laagste stand. Mijn honden halen toch meestal hun eten eruit en eten het op de grond verder op.
Door conleeuw
#384745
nou is mijn hond een beetje groter dan een herder, maar ik denk dus ook, als ze een hert had gevangen, dan werd die toch ook niet op een plateutje aangeboden? Maar tja, twijfel, twijfel ???
Door danielle1980
#384747
de pyrs van mij eten allemaal uit een standaard die hoog staat.
ze eten nooit van de grond terwijl ze staan, ook niet als ze zelf mogen kiezen,
want als er dus op de grond word gegeten liggen ze altijd.
Door conleeuw
#384752
uiteraard mag zij niet hollen en dollen nadat zij gegeten heb, maar het is wel een ras waar torsie een grote risico is, dus ik wil wel alles goed doen.
Zij eet soms uit haar bak, maar soms liggend op de vloer, en ook wel eens sleep ze het uit haar bak en gaat ze het nog eerst doodmaken. (geen gezicht springen erop, maar kennelijk wel nodig) dan wil ze wel eens staand van de vloer eten.
Door danielle1980
#384755
het is ook belangrijk idd wanneer je eten geeft.
mijn honden mogen minstens een half uur voor of na het eten absoluut niet rennen of spelen.
en ik laat ze dan ook niet uit.
Door Lizzy
#384761
Ja, ik heb inderdaad ook al gelezen dat bij onderzoek is gebleken dat verhoogde voerbakken juist meer kans geven op maagtorsie. Mijn honden aten vroeger uit hoge standaards (op borsthoogte) en eten al jaren niet meer uit standaards. Al hun voer wordt op hun rubber kleedje op de grond gezet. En het mooie is dat ze bij grote lappen vlees en botten er heerlijk bij gaan liggen!
Door conleeuw
#384767
danielle1980 schreef: het is ook belangrijk idd wanneer je eten geeft.
mijn honden mogen minstens een half uur voor of na het eten absoluut niet rennen of spelen.
en ik laat ze dan ook niet uit.
Ik ga nog een stapje verder,
Een uur voor het eten rusten, meestal heeft ze dan gerend, en toch wel twee a drie uur nadat ze gegeten heb niet hollen. Zij is een windhond achtige, en ze kan gigantisch hollen en dollen als we buiten zijn, dus ik neem geen risico.
Maar tja nu heb ik gelezen en gehoord dat de risico op torsie juist omhoog gaat als ze verhoogd gevoerd worden.
Ik heb zo'n hoge bak, en voer daar ook uit, maar vraag me nu af, wat is wijsheid.
Ik ken alleen maar mensen die hoog voeren met grote rassen, dus ik dacht ik vraag het gewoon.
Door Nelly
#384857
Mijn herders eten ook van de grond. Wel hou ik na het eten ook minstens 1,5 uur rust aan en als ze voor het eten uit zijn geweest of gestoeid hebben, moeten ze eerst "uithijgen", d.w.z. hun ademhaling moet rustig zijn en dat tenminste al een kwartier.
Door tieneke
#385012
Ook hier geen verhoogde voerbakken ;)
Wat voor nut heeft dat geval trouwens?
Onze eerste Leo rukte het vlees eruit en at het verder van de grond ::)
De nollebakmonsters worden s'morgens(7.00) door Jaco uitgelaten in de speelweide,hierna kom ik met het goddelijke versvlees(in mijn onderbroekkie) ;D.....en echt, de verhoogde voederbakken houden het zeker niet onder zoveel barf-geweld!(dus ook hier zonder!
Hierna meteen allemaal weer slapie doen tot een uur of 10.00 en dan mogen ze heerlijk rauzen en ravotten!
Een uur voor de avondmaaltijd niet meer rauzen en na het eten ook weer slapie doen! ;D ;D
Daarna mogen ze weer lekker buiten,vanavond hadden ze trouwens een giga-grote egel te pakken,heb hem gelukkig kunnen redden...we gaan zometeen naar bed,morgen weer een dag :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door