Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door petrap
#383886
Viento heeft zijn wandeling van maandag flink moeten bezuren. Stom, stom, stom dat ik hem even zijn gang heb laten gaan, 10 minuten jagen op oneffen terrein en hij liep zwaar mank. Balen dat hij zulke zware artrose aan zijn rechter voorpoot heeft, hij is pas 4, dus dat beest zou lekker moeten kunnen rennen! Alle glucosaminepillen, arthrosecomplex en Osteovetsem ten spijt heb ik hem toch maar weer noodgedwongen op de Metacam gezet. D.a. adviseerde zelfs dubbele dosis gedurende een paar dagen. Ik ben niet zo happig op Metacam (gelukkig heeft Viento geen last van bijwerkingen), maar is er een alternatief dat even effectief is? Ik heb iets over Salisprin gelezen, dat een pijnstiller zou zijn. Maar is het ook een ontstekkingsremmer en vermindert het de zwellingen?
Door Lizzy
#383901
Salisprin is een natuurlijke aspirine en werkt pijnstillend, maar volgens mij heeft het ontstekingsremmende werking. Vast niet zo sterk als Metacam, maar mogelijk wel voldoende om zeker niet de dubbele dosis metacam te hoeven geven. Je ook ook duivelsklauw geven (ook samen met salisprin). Dat heeft ook een pijnstillende en ontstekingsremmende werking.
Door Audrina
#383955
Lizzy schreef: Salisprin is een natuurlijke aspirine en werkt pijnstillend, maar volgens mij heeft het ontstekingsremmende werking. Vast niet zo sterk als Metacam, maar mogelijk wel voldoende om zeker niet de dubbele dosis metacam te hoeven geven. Je ook ook duivelsklauw geven (ook samen met salisprin). Dat heeft ook een pijnstillende en ontstekingsremmende werking.
Ik heb hier ook 2 honden (hebben allebei o.a. arthrose) overgezet van Metacam naar Salisprin & duivelsklauw en bamboe. Daar doen ze het zelfs beter op dan op de Metacam. ;)
Het klopt idd dat Salisprin ook ontstekingsremmend werkt. In mijn kruidengidsje (van vitotaal / vitelle) staat:
Het hoofdbestanddeel van Salix (andere naam voor Salisprin) complex is de bast van de schietwilg. Deze bevat salicine, dat een pijnstillende en ontstekingsremmende werking heeft.

En een stukje verderop in het verhaaltje staat dat in Salisprin complex nog meer stoffen zitten die onder meer ontstekingen remmen.
Door petrap
#384550
Audrina, zijn er tabletten waar die salisprin, duivelsklauw en bamboe alledrie in zitten of geef jij losse tabletten? En in wat voor dosering? Viento weegt ongeveer 36 kilo.
Door Peet
#384580
Salisprin, Duivelsklauw en Bamboe zijn van het merk VitaTotaal of van Arkocaps te koop bij oa De Tuinen en reformwinkels. Het zijn enkelvoudige capsules, dus niet bij elkaar in 1 capsule.

Ik neem altijd de aanbevolen hoeveelheid voor een volwassene en deel die door 2 voor een flinke hond. Eventueel de dosis verhoging als de aandoening ernstig is.
Door Audrina
#384584
petrap schreef: Audrina, zijn er tabletten waar die salisprin, duivelsklauw en bamboe alledrie in zitten of geef jij losse tabletten? En in wat voor dosering? Viento weegt ongeveer 36 kilo.
Zoals Peet al aangeeft, het zit helaas niet alle 3 in 1 capsule. Dus ik geef het los. Mijn teven wegen 28 en 31 kilo en ik geef ze allebei 's morgens door / na het eten 1 capsule Salisprin, 1 capsule Duivelsklauw en 1 capsule Bamboe en 's avonds door / na het eten 1 capsule Duivelsklauw en 1 capsule Bamboe.

Die Salisprin krijgen ze dus maar 1 keer per dag en als ze eens een keertje veel pijn hebben krijgen ze er 2 (1 's morgens en 1 's avonds).

Ik heb de capsules van Vitelle / Vitotaal en die kan je bij drogisten zoals de Tuinen (of andere kruiderijen) meestal wel krijgen.

Ik doe het met de dosering zoals Peet zegt; Ik neem de laagste volwassenen dosering en deel die door 2.
Door petrap
#384676
Bedankt voor jullie info. Ik ga het straks even halen bij de drogist. Mijn partner noemt me al "gifmengster" met al die pillen. Komen er weer 3 potjes bij :).
Door petrap
#432554
Via een link die Lizzy bij een ander topic noemde kwam ik op de website van Caber Feidh. Hier staat een stuk over het middel Adequan dat goede resultaten zou bieden tegen arthritis en minder bijwerkingen geven dan Metacam e.d.

http://www.caberfeidh.com/Adequan.htm

Zou een middel tegen arthritis ook helpen tegen artrose en kent er iemand dit middel? Dit is de link van de fabrikant:

http://www.adequancanine.us/index2.shtml
Door Sas
#440946
je kunt de zwelling laten afnemen door hem Rescue te geven van de Bach remedies, dit werkt het beste in de acute fase, ik heb altijd een spray in de auto ;)
Als ze een klapper maken of struikelen.... gelijk geven!
Door jerry
#443117
Ik probeerde en Salisprin, en Duivelsklauw( gekocht bij www.paardendrogist.nl ) maar ze werkten helemaal niet bij mijn hond, rottweiler van 6 jaar.
Hij kreeg wel Metacam, maar ik zocht naar iets minder schadelijke.
Toen heb ik via kennissen over de Locomotion ( nu is de andere naam Backmotion) gehoord.
De resultaat was na twee dagen te zien – Jerry rende, terwijl de laatste vijf maanden mankte hij heel erg.
http://www.huisdierendokter.nl/
Mijn man was eerst ook niet zo enthousiast, hij zei dat ik van Jerry een proefkonijn maak.
Maar het was wel de moeite waard.
Via http://www.huisdierendokter.nl/ kan je ook een proefpakketje van Backmotion bestellen en telefonisch contact met Esther Smiesing-v. Overbeek ( zij is wel DA dus je kan gewoon advies vragen) 0524-221274, op werkdagen tussen 12.00 -13.00 uur en 19.00 - 19.30 uur.
Door Sylvi@
#449319
Mijn oudste Cane Corso gebruikt het al geruime tijd (denk zo'n 2 jaar nu) ze krijgt 1 tablet per dag.

Zij doet het geweldig op Cetyl M en kan niet zonder, want dan gaat ze super slecht lopen (na verloop van tijd, een paar dagen overslaan maakt weinig verschil).

Ik ben dus zeer tevreden. Voor mij het beste van al de dingen die ik geprobeerd heb. Shannado heeft trouwens zeer zware HD.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door