Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door truus-
#383644
Sinds kort krijgt onze hond medicijnen tegen epileptie. 3/4 tabelt van 25 mg FB
Alleen soms kan hij nu niet slapen, elke keer als hij bijna in slaap valt begit hij te heel zielg te janken en lijkt het net of hij een aanval krijgt. Als we hem dan roepen schrikt hij en is weer bij zijn postieven is dit niet heel erg raar??
Laatst gewijzigd door truus- op za 10 sep 2005, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#383656
De nadelen van beginnen met Phenobarbital, dit kennen wij maar al te goed. Gewoon negeren is het best, dit verdwijnt na een week of 3.
Onze hond was hyper, moest iedere nacht wel 3x op staan, had honger, jankte constant en dronk enorm, ook had hij enorme spierpijnen.
Hoelang geef je het al? I zou mij echt geen zorgen maken en even op de tanden bijten.
Door truus-
#384258
Nu ongeveer 6 weken en de dossering is pas verghoogd hij krijgt 3/4 kwart van 25 mg FB. Gisteren had hij het weer en uiteindelijk werd het een aanval. Ook horen wij van alles dat honden suf worden van de FB nou dan van ons is reuze actief.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#384390
truus- schreef: Nu ongeveer 6 weken en de dossering is pas verghoogd hij krijgt 3/4 kwart van 25 mg FB. Gisteren had hij het weer en uiteindelijk werd het een aanval. Ook horen wij van alles dat honden suf worden van de FB nou dan van ons is reuze actief.
Dat is niet zo raar op zo'n minimale dosis PB. Maar goed, elders schrijf je dat deze "aanvallen" al plaatsvonden vóórdat je PB ging geven. Ik denk dat je even opnieuw moet kortsluiten met je DA want je hond krijgt dus blijkbaar nog steeds aanvallen, wat inhoud dat de dosering van de PB omhoog zou moeten.

Heb je je hier inmiddels georiënteerd op wat gezonde voeding is voor een hond met epileptiforme aanvallen?
Door Truus
#384441
Angelique schreef:

Heb je je hier inmiddels georiënteerd op wat gezonde voeding is voor een hond met epileptiforme aanvallen?
Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar, jammer dat na alle adviezen er geen antwoord op komt :-\ ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#384443
Truus schreef: Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar, jammer dat na alle adviezen er geen antwoord op komt :-\ ;)
Hou het maar gewoon op "nee"
Door Steph
#384779
3/4 van 25 mg is echt niet veel hoor, ze rekenen als startdosis meestal 5mg / kg. Mijn hond weegt 53 en krijgt 300 mg Pb per dag. Wij hebben zijn waarden laten nemen en hij zit nog steeds maar op 14 (therapeutische waarde = 15), dus gaan wij moeten verhogen. Hier zullen we dan ook terug te maken hebben met de nadelige effecten gedurende enkele weken, het lichaam heeft echt wel even de tijd nodig om aan deze medicijnen te wennen. Er zijn er maar een paar die niet suf worden van Pb, wij zitten jammer genoeg ook bij deze categorie, is niet leuk als ze suf zijn, maar dat hyper gedoe is ook niet alles he!
Door truus-
#384895
ten eerste zit ik niet elke avond hier en ten tweede vind ik dat er vaak erg onaardig gereaageerd wordt hier. Waarom doen jullie zo? Het naakt barfplaats niet leuker het lijkt wel of een paar mensen hier de dienst uitmaken en der rest zich aan moet passen of direct op de dames moet reageren erg jammer van zo een geweldige site. En ja ik ben mijzelf aan het orienteren maar niet hier via barfplaats.nl want nogmaal doe niet zo onaardig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#384911
truus- schreef: ten eerste zit ik niet elke avond hier en ten tweede vind ik dat er vaak erg onaardig gereaageerd wordt hier. Waarom doen jullie zo? Het naakt barfplaats niet leuker het lijkt wel of een paar mensen hier de dienst uitmaken en der rest zich aan moet passen of direct op de dames moet reageren erg jammer van zo een geweldige site. En ja ik ben mijzelf aan het orienteren maar niet hier via barfplaats.nl want nogmaal doe niet zo onaardig.

Oh, waarom zijn we nu niet aardig?? Je krijgt toch antwoord, je krijgt toch adviezen?

Dit is een forum waar vers en rauw voer voor hond en kat besproken wordt.
Jij komt hier binnen met allerlei vragen over de epilepsie van je hondje, prima, maar op de hamvraag die hier standaard (wat voer je je hond) is geef je geen fatsoenlijk antwoord, daar wimpelde je de vraagsteller zelf weg, ook niet echt aardig voor diegene die oprecht belangstelling voor jouw case had. Je komt hier via de site van Epilepsie bij honden waar een mooi duidelijk artikel staat over waar je op moet letten bij het voer van je epileptische hond. Als je hier dan blijft komen met vage vragen over de aanvallen en elders lezen we dat je je hond nog steeds voert met pedigree verszakjes en brokken en dat je hier op dit forum op nog geen enkele manier interesse hebt getoond voor de voerwijze die hier besproken wordt dan ach ja tja ach.
Door truus-
#384914
Ik zit toch in de rubriek medisch of vergis ik mij nou het gaat hier toch niet aleen over voer of wel soms maak jij dat uit?
Laat maar, ik wil iedereen die mij wel fatsoendelijk antwoord heeft gegeven bedanken, maar at ik niet reageer zoals jij wilt angelique sorry hoor maak jij hier alles uit? Laat het verder maar zoek wel ergns anders.
Door 202spots
#384917
truus- schreef: ten eerste zit ik niet elke avond hier en ten tweede vind ik dat er vaak erg onaardig gereaageerd wordt hier. Waarom doen jullie zo? Het naakt barfplaats niet leuker het lijkt wel of een paar mensen hier de dienst uitmaken en der rest zich aan moet passen of direct op de dames moet reageren erg jammer van zo een geweldige site.
Misschien heb ik wat gemist hier, maar BP is voor ALLE leden hoor Truus- en JIJ hoord daar OOK bij! ;)
Als er iets is wat je anders opneemt dan als 't bedoeld word, dan kan je gerust vragen hoe of wat er precies bedoeld word toch?
Soms is het moeilijk om op te schrijven HOE iets bedoeld word want 't "kinkt" gewoon anders wanneer je in 't echt met geluid praat.
En ik bedoel dit niet onaardig Truus-, maar als ik 'n vraag hier op BP neerzet, en daar 'n antwoord op hoop te krijgen, dan ben ik juist MEER aan 't kijken of er antwoord is gekomen, en dan zou ik dus juist wel tijd maken om effe te kijken of iemand gereageerd had..en dus WEL elke dag kijken.
En ja ik ben mijzelf aan het orienteren maar niet hier via barfplaats.nl want nogmaal doe niet zo onaardig.
Kijk dat vind ik nou eerlijk gezegd OOK niet zo vriendelijk "klinken".
Ik kan me best voorstellen dat je gelijk 'n antwoord wil zoeken voor je hond, en dat je daar ook best wel over in zit...
maar jammer als je er echt over denkt dat BP leden onaardig zijn, want effe daarboven schrijf je dat dit 'n geweldige site is toch?
Ik zou juist alle archieven van BP doorspitten om te alles wat je maar wil te lezen!!!
Dus nou zelf ook niet kinderachtig gaan doen hoor Truus-. we zijn er om je te helpen, dus laat gewoon weten waarmee en hoe we dat kunnen doen.. goed?
Door Lizzy
#385111
truus- schreef: Ik zit toch in de rubriek medisch of vergis ik mij nou het gaat hier toch niet aleen over voer of wel soms maak jij dat uit?
Laat maar, ik wil iedereen die mij wel fatsoendelijk antwoord heeft gegeven bedanken, maar at ik niet reageer zoals jij wilt angelique sorry hoor maak jij hier alles uit? Laat het verder maar zoek wel ergns anders.
Dit is inderaad een medische rubriek. Maar wel op een forum waar wij voor gezonde hondenvoeding staan. Gezonde hondenvoeding is namelijk wel de fundering van een gezond bestaan. En als een hond zo ziek is als die van jou, dan is het misschien toch raadzaam hem van de Pedigree Pal en brokken af te halen. Pedigree Pal is namelijk wat je noemt je reinste troep. En met brokken is het niet veel beter gesteld. Dus in de positie waarin je verkeerd (helaas), met zo'n zieke hond lijkt het me echt een goed idee om toch ook de voeding van je hond aan te gaan passen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door