Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#384183
Dacht ik eergister nog dat joey 'slechts' een hotspot had, nu zit zn hele kop en nek onder de bultjes, wondjes en korstjes :o . En maar blijven krabben hè ::)
Ik voelde me toch maar genoodzaakt om de hydrocortiderm uit de kast te halen en ben aan het smeren geslagen, want dit gaat van kwaad tot erger.
Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit eerder gezien bij zn hond?!
Door conleeuw
#384192
ik denk toch dat jou DA even moet kijken, als het bijvoorbeeld Ringworm is (is geen worm maar schimmel) dan is juist Cortisone niet echt een goede oplossing. Je moet toch eerst zeker weten wat het is om een juiste behandeling vast te stellen. Ik zeg niet dat het ringworm is hoor ! dat kan ik natuurlijk niet zomaar zeggen, ik noem het alleen als een mogelijkheid ik zou toch even naar de DA . ??? Success
Door dazz
#384233
Jojo schreef: Dacht ik eergister nog dat joey 'slechts' een hotspot had, nu zit zn hele kop en nek onder de bultjes, wondjes en korstjes :o . En maar blijven krabben hè ::)
Ik voelde me toch maar genoodzaakt om de hydrocortiderm uit de kast te halen en ben aan het smeren geslagen, want dit gaat van kwaad tot erger.
Weet iemand wat dit kan zijn of heeft iemand dit eerder gezien bij zn hond?!
Mijn kat heeft daar af en toe ook last van en ik doe er eigenlijk niets aan. (oeps!?) Ik houd het wel in de gaten maar na een tijdje is het weer weg. Dus ik ben er nog niet voor naar de da geweest...
Door Doedels
#384298
conleeuw schreef: ik denk toch dat jou DA even moet kijken, als het bijvoorbeeld Ringworm is (is geen worm maar schimmel) dan is juist Cortisone niet echt een goede oplossing. Je moet toch eerst zeker weten wat het is om een juiste behandeling vast te stellen. Ik zeg niet dat het ringworm is hoor ! dat kan ik natuurlijk niet zomaar zeggen, ik noem het alleen als een mogelijkheid ik zou toch even naar de DA . ??? Success
Ringworm geeft niet zo'n enorme jeuk. Ik zou eerder denken aan een reinigingskuur. Er moet blijkbaar iets uit. Met cortico's hou je dat tegen en je komt niet achter de oorzaak. Ooit moet je stoppen met smeren en dan komt het net zo hard terug. Met huidproblemen zou ik naar een holistisch da gaan.
Door Jojo
#384386
Doedels schreef: Ringworm geeft niet zo'n enorme jeuk. Ik zou eerder denken aan een reinigingskuur. Er moet blijkbaar iets uit. Met cortico's hou je dat tegen en je komt niet achter de oorzaak. Ooit moet je stoppen met smeren en dan komt het net zo hard terug. Met huidproblemen zou ik naar een holistisch da gaan.
Grappig dat je dat zegt. Joey is nl onder behandeling bij een bioresonantietherapeut. Tegelijkertijd geef ik hem chlorella, veendrenkstof en knoflook door zn voer. Heb dus ook wel zitten denken aan ontgifting.
Door Jojo
#384391
Iets te snel ge-entert, was nog niet klaar met mn antwoord ::)

Ik weet even niet wat ik moet doen. Mn verstand zegt dat ik morgen naar de da moet om te checken of het geen demodex, schimmel of ander gespuis is.
Mn gevoel zegt dat datniet zo is en dat het idd een ontgiftingsreactie is of gewoon irritaties van de kattenagels wanneer hij weer een ros op zn kop krijgt als hij de poes wil wippen ::)
Door Jojo
#384392
henneke schreef: vroeger hadden we een kat met vlooien allegie , die kreeg ook korstjes ed. vooral op de kop en onder de kin en maar krabben .
Klinkt ook wel logisch, maar gezien het aantal plekjes zou ik toch wel tenminste één vlo of wat vlooienpoepjes moeten vinden ??? Heb hem gister nog gedouchet met teatree shampoo en geborsteld nl.
Door Doedels
#384413
Jojo schreef: Grappig dat je dat zegt. Joey is nl onder behandeling bij een bioresonantietherapeut. Tegelijkertijd geef ik hem chlorella, veendrenkstof en knoflook door zn voer. Heb dus ook wel zitten denken aan ontgifting.
Dat is waar ook. Hoe lang geef je al veendrenkstof? Kattenkrabben kunnen ook heel goed zo veel irritatie veroorzaken.
Door Jojo
#384444
Doedels schreef: Dat is waar ook. Hoe lang geef je al veendrenkstof? Kattenkrabben kunnen ook heel goed zo veel irritatie veroorzaken.
Nou, eigenlijk ben ik 3 dagen geleden pas weer met de vds begonnen omdat hij slappe ontlasting had en ik 'iets' wou doen. Ja lekker vaag maar het was een ingeving dat dat wel goed voor hem zou zijn ::)
Door Doedels
#384451
Jojo schreef: Nou, eigenlijk ben ik 3 dagen geleden pas weer met de vds begonnen omdat hij slappe ontlasting had en ik 'iets' wou doen. Ja lekker vaag maar het was een ingeving dat dat wel goed voor hem zou zijn ::)
Volgens mij geeft vds geen heftige bijwerkingen. Is de ontlasting verbeterd? Ik geef altijd probiotica. Maar huidklachten een slappe ontlasting komt wel vaker voor bij een allergie.
Door Lizzy
#384525
En als je de bioresonantietherapeut nou eens vraagt? Want ik neem aan dat je op haar/zijn advies deze ontgiftingsmiddelen geeft? Ik moet zeggen dat ik van chlorella nog nooit echt heftige reacties heb gezien. Maar veendrenkstof ken ik niet goed en ik weet niet of daar reacties op kunnen komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door