Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door melissa
#38265
hallo

ik heb een golden retiever pup van 6 mnd oud.
de laatste tijd heeft hij heel veel jeuk in zn hals,en van het krabben heeft hij nu rode plekjes ook op de voor hoofd bij zn neus.weet dat hij geen vlooien heeft ik dacht dat het mischien door het halsband kwam en die gebruik ik nu niet meer in huis alleen als ik hem ga uitlaten doe ik het om dit ben ik 2 dagen aan het probeeren zonder halsband om in huis maar nog steeds krabt hij heel erg kan dit mischien door de voedsel komen?ik gebruik pedigree junior brokken.
???
gr.melissa
Door geer
#38269
Het kan zeker door het voedsel komen!!! Mijn hond had ook altijd last van jeuk/rode plekken toen ze nog op brokken stond. Sinds ik haar over heb gezet op versvlees is de jeuk als sneeuw voor de zon verdwenen!! Over dat versvlees kan je op dit forum heel veel informatie vinden. Wat het inhoudt, wat het doet, waarom het anders (beter!) is dan brokken, wat voor merken er zijn en waar je die kunt kopen. Ik kan je nu wel exact vertellen "doe dit en doe dat", maar 't is toch echt beter als je je zelf inleest, zodat je zelf ook weet waarom je iets doet...Ik zou gewoon even goed ervoor gaan zitten en zoveel mogelijk proberen te lezen!!! Succes!
:D
Door Lupa
#38270
hoi,
het zit ook op zijn voorhoofd of boven op zijn neus en dat kan niet komen van zijn halsband of je gebruikt een halti?
het zou kunnen zijn een allergie voor sommige struiken, al lijkt me sterk.
een allergie voor wasmiddel zou het ook niet kunnen zijn want dan zou hij ook op de lig plekken jeuk moeten hebben.
hoe zien die rode plekkjes eruit? zijn het knalrood, zijn het korstjes zijn het blaasje,sommige honden hebben laast van jeugd pusjes ;D
Ja ik ben niet op brokken en helemaal niet op pedigreepal.
de enige manieer om erachter te komen is andere voer een tijdje proberen.

trouwens welkom op BP de bar is altijd open ;D
Laatst gewijzigd door Lupa op wo 07 jan 2004, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door melissa
#38274
hoi

nog bedankt voor het uitleg.
nee het zijn rode blaasjes in de hals maar op de neus en op de hoofd is het meer rode kale plekjes niet zo zichtbaar maar als ik heel goed kijk zie ik wel wat.zal het toch jeugd puistjes zijn hihih ;D
ik denk dat ik de voer maar ga veranderen en ga overstappen naar versvlees.
gr.melissa
Door Lizzy
#38398
Ik denk dat dat een heel goed idee is Melissa! Lekker een andere voeding geven (versvlees). Want Pedigree is nou niet zo gezond....
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38408
Van de week breng ik Gail naar een vriendinnetje in de polder,komt daar een bordercollie aan met een openrug van schoft tot bekken en dan de taille helemaal kaal en kapot ,rauw met en pussige afscheiding :-X
Was de leeftijd (14) stond een grote baal pedigree pal in de schuur.Nee ik heb niets gezegd ,ik merkte al dat dat niet aan zou komen (volgens de vrouw van de da was het door de leeftijd) en dat was een welkome reden.Je hart is goed genoeg om te zeggen mag ik hem 6 weken meenemen.
Door Truus
#38409
Hoi Melissa,
Eerst gaf ik onze hondjes ook van die brokken en de oudste had regelmatig last van jeuk.
Dankzij deze site ben ik er achter gekomen dat vers vlees veel beter is ;) De jeuk is weg en ze eten met smaak alles op wat een genot is om te zien ;D Bovendien valt de oudste er ook nog vanaf wat heel fijn is want hij was en is nog een beetje te dik.
Zo zie je maar...
Veel succes.
Door willy
#38751
Hoi,
Zou hem ook maar lekker op vers zetten.
Wordt het nog niet beter (maar dat kan ik me bijna niet voorstellen) dan horen we het wel weer.
Gr Willy
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door