Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lyadeh
#382466
Hallo Allemaal
Ik heb al op de zoekmachine gekeken maar ik vond niet wat ik graag wil weten.Hoeveel en hoevaak mag een kitten van 8-9 weken probioticum?Ze zijn ontwormd (maandag)en krijgen naast het voer dat ze gewend zijn(fokker)ook natvoer uit een zakje.Een van de twee heeft diarree achtige ontlasting de andere heeft nergens last van.Ik bood mijn probioticum aan maar de eigenaar kent het niet en ik weet niet wat een kitten hiervan mag hebben.Ik heb van Vitotaal Lactobacillus in hius.Elke capsule bevat 6 verschillende bacterien min.1miljard kiemen per gram.Een capsule is netto 20 gram.Wat moet ik adviseren??????Heb zelf geen flauw idee .Gebruik de prob. zelf alleen tot nu toe voor onze honden.Ben er ZZZZeeeRRR te spreken over .Wie weet raad???


( Nog even .ze krijgen niet het merk Fokker maar ik bedoelde het voer dat ze bij de fokker aten.)
Laatst gewijzigd door lyadeh op do 08 sep 2005, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#382958
Heb ik een enorm stomme vraag gesteld? niemand reageert.Of is het niet goed om kittens zo jong al prob. te geven.Wat doen jullie dan als een kitten diarree heeft.Heel graag een reactie van een van jullie!!!!!
Door jeanne
#382985
zijn ze na de kuur aan de dunne gekomen?
of hebben ze dit altijd al gehad?
en wat eten ze precies, wat is natvoer uit een zakje?

ik ben nog niet zo'n kattenkenner hoor, hebben pas een paar maandjes zo'n spinnebeest in huis
Door lyadeh
#383000
Hallo
Na de kuur is er een aan de dunne gegaan.natvoer uit een zakje ken ik zelf ook niet maar het is van Whiskas (meen ik)De eigenaresse van de kittens dacht dat die ene kitten na te gretig van het "natvoer"gegeten te hebben de diarree volgde.Dit is alles wat ik weet.Ik zag haar vanochtend met honden uitlaten de situatie is nog hetzelfde .Wel zei ze dat ze absoluut geen zieke indruk maken.,dus de darmen zijn even van slag door het eten vermoed ik.
Door Femke
#383112
Ik denk als je probiotica intikt bij de zoekmachine, dat je dan meer reacties krijgt. ;)

Hier krijgen de katten regelmatig de inhoud van een capsule door het eten (samen één capsule, dus ieder de helft)
Door sheela
#383370
Kittens hebben nogal vlug diarree.

Ik hoorde van een apotheker dat cliënten Lacteol of Enterol gaven, een halve capsule per dag. (van het laatste)...

Ik heb aan mijn DA gevraagd of zij er had. Zij heeft een hele grote pot staan en heeft er wat van gegeven. Ik geef het hen omdat ze een kuurtje AB hebben gekregen na de sterilisatie.
Het merk is denk ik Félizym, met enzymen en lactobacillen.
Misschien kan je eens een DA contacteren en vragen of die er in huis heeft en hoeveel je van je merk moet geven?

Vroeger gebeurde het wel eens dat de katten diarree kregen als ik hen Whiskas gaf (een bepaald blik hoor, niet allemaal) en dan stopte ik er gewoon mee.

Nu probeer ik hen op CB te zetten door het te mengen met Animonda Carny en stilletjes aan de CB op te voeren en het blikvoer te minderen.
Door lyadeh
#383626
De vraag over de probioticum was voor de kat van een kennis ik heb haar jullie advies meegedeeld.Zelf heb ik een vraag aan jou .Hoe kom jij aan Animonda?Onze katten vinden het lekker maar de dsz kan er hier bij mij niet meer aan komen!!
Door sheela
#384078
Ik bestel het in Duitsland bij www.zooplus.de.

Ze zijn correct en leveren snel. Ze hebben daar trouwens heel wat andere goede merken.

Ik ga op een andere site iets copiëren waarmee je het toch 5 of 10% goedkoper kan hebben.

Tot binnenkort.
Door sheela
#384083
Als je het nu doet, dan is de code KATZE-2005.

Je moet wel met visa betalen of mastercard.... en verzending met LDH.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door