Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Natasja*
#383833
Benthe is nu bezig met haar eerste portie Bibi. Het valt me op dat ze er heel lang over doet, veel langer als over haar brokken. Ik had juist verwacht dat ze sneller zou eten, omdat het er pappiger uitziet. Is dat normaal, dat ze er zo lang over doen?

Ik had Beau (die moet nog even wachten op Bibi, eerst de laatste zak brokken opmaken...) een heel klein beetje bij zijn brokken gegeven, om te zorgen dat hij niet jaloers zou worden. Eet hij alles op, behalve de Bibi... ::)
Door Lizzy
#383839
Ik denk dat ze even moeten wennen. Voor Beau zou je eventueel wat gekookt water over de Bibi kunnen doen. Sommige honden die hun leven lang brokken eten zijn haast verslaaft aan gekookte voeding. Een beetje gekookt water doet dan vaak wonderen (moet je wel in een dag of 2 a 3 weer afbouwen want gekookt water heeft 2 nadelen: een verlies van voedingsstoffen en het maakt het voer nog papperiger waardoor het sneller passeert).
Door *Natasja*
#383841
Nou, ik ga straks eerst kijken wat hij doet als hij alleen maar Bibi krijgt. Misschien dat hij het dan wel opeet. Ik had het alleen niet verwacht: ik dacht dat hij vers wel boven zijn brokken zou verkiezen.
Door Femke
#383864
[quote="Natasja(van Beau en Benthe)"]
Nou, ik ga straks eerst kijken wat hij doet als hij alleen maar Bibi krijgt. Misschien dat hij het dan wel opeet. Ik had het alleen niet verwacht: ik dacht dat hij vers wel boven zijn brokken zou verkiezen.
[/quote]

Loebas wilde in het begint ook geen rauw eten, vond het verschrikkelijk.
Ik heb hem gewoon niets anders gegeven (en dat kon ook niet, ik had niets anders in huis) en uiteindelijk at hij het wel op.

Hij blijft echter een zeurkous met eten hoor :-X
Door Daisy75
#383890
Hihi hier ken ik dat niet hoor, mijn honden zijn net wolven, met hun brokken was dat al erg maar met bibi helemaal.....het ziet amper de bodem van het bakje, dan is het al op...stelletje gekken.
Zelfs met het appelazijn erdoor hahha, die honden van mij vreten alles wat los en vast zit..
Door Spanielgek
#383915
Toen ik Esther de eerste keer Carnibest gaf zat ik ook in de startblokken om te zien hoe gauw ze het op at.
Maar wat een teleurstelling.......ze at het helemaal niet op hahaha.
Ze snuffelde er aan ,en liep er bij weg[hele droomvan mij ingeploft].
Toen even aan de anderen gevraagt hier,en mij werd ook verteld dat dit soms heel gewoon is ,na jaren die ongezonde brokken te hebben gehad was dit natuurlijk wennen.

De eerste dagen even warm water er door,dat de geur lekker vrij kwam ,en toen rook mevrouw wat voor lekkers ze eigenlijk voorgeschoteld kreeg,en was het HAp weg.
Na 3 dagen geen water meer ,ze wist nu wel wat ze kreeg.
Dus even geduld,gaat goed komen ,hoor :D
Door *Natasja*
#385922
Benthe zit inmiddels al een paar dagen op Bibi, en heeft nergens last van gelukkig! Ontlasting is stukken beter (als ze nu ook nog eens stopt met hooisprieten van het konijn te jatten, heeft ze ook niet meer regelmatig van die sprieten uit haar kont steken...), en ze smult er echt van. Qua hoeveelheid ontlasting is het nog niet echt heel veel verbeterd, maar dat is waarschijnlijk nog te vroeg?
Door ..els..
#386345
ik heb mijn hondje Sem van de week ook zijn eerste portie rodi (even om te proberen) gegeven hij vond het heerlijk!! 1pak is natuurlijk zo op dus de volgende ochtend moest hij weer brokken eten...hij liet ze mooi staan (doet ie anders nooit!) Dus ik s`middags ff snel nog naar de dierenwinkel gegaan en 3 zakken duck gehaald ;D ;D echt leuk om te zien dat ze het zo lekker vinden!
Door Bianca_Cailin
#386371
[quote="Natasja (van Beau en Benthe)"]
Benthe zit inmiddels al een paar dagen op Bibi, en heeft nergens last van gelukkig! Ontlasting is stukken beter (als ze nu ook nog eens stopt met hooisprieten van het konijn te jatten, heeft ze ook niet meer regelmatig van die sprieten uit haar kont steken...), en ze smult er echt van. Qua hoeveelheid ontlasting is het nog niet echt heel veel verbeterd, maar dat is waarschijnlijk nog te vroeg?

[/quote]

Dat is bij Cailin ook zo, de ontlasting is veeeel steviger maar de hoeveelheid is nog niet afgenomen, hoe vaak krijgt Benthe eten per dag? Ik geef Cailin 3x daarom zal ze ook wel wat vaker en wat meer poepen. Heb gelezen ergens dat dat bij pups wel normaal is.
Door *Natasja*
#386437
[quote="Bianca_Cailin"]
Dat is bij Cailin ook zo, de ontlasting is veeeel steviger maar de hoeveelheid is nog niet afgenomen, hoe vaak krijgt Benthe eten per dag? Ik geef Cailin 3x daarom zal ze ook wel wat vaker en wat meer poepen. Heb gelezen ergens dat dat bij pups wel normaal is.
[/quote]

Ja, Benthe krijgt ook 3x per dag eten. Nou merk ik vandaag eigenlijk voor het eerst dat de ontlasting wel wat minder wordt. Ik was weer te vroeg met mijn opmerking (hoezo ongeduldig...?)
Door Doedels
#386515
[quote="Bianca_Cailin"]
Dat is bij Cailin ook zo, de ontlasting is veeeel steviger maar de hoeveelheid is nog niet afgenomen, hoe vaak krijgt Benthe eten per dag? Ik geef Cailin 3x daarom zal ze ook wel wat vaker en wat meer poepen. Heb gelezen ergens dat dat bij pups wel normaal is.
[/quote]Pups poepen i.d.d. vaker omdat ze vaker te eten krijgen. Het is mij wel opgevallen dat mijn volwassen honden na ongeveer 6 maanden vers toch minder vaak zijn gaan poepen dan in het begin. Ook poepen ze vaker van Barf dan van kvv.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#386755
Ik weet nog dat we de leonberger pup (10 maanden) van schoonmoeder ook kvv te eten gaven. Eerst Kaio dan hij. Schoonmoeder zei nog nou die van mij eet echt niet zo snel als die vreetzak van jullie (eet normaal brok, maar eet erg slecht, en allerlei ander gezeik ermee). Nou het was hap slik weg en was bijna eerder klaar als Kaio. Je had haar gezicht moeten zien :o
Ook goed nieuws, ze gaat een vriezer aanschaffen.....
Kaio at zijn versvlees meteen en na 2 dagen al vaste drollen. Hopen binnen die dagen waren ook verkleind en ook minder vaak. Kaio poepte op brok nl min. 8 keer een grote hoop gore papperige stront per dag. (leuk om met van die zakjes op te ruimen :-X) Binnen korte tijd was het aanzienlijk verminderd en ook de drollen zagen er goed uit en stinken ook minder. Als hij erg enthousiast is (bijv als we watertraining met hem doen) wil ie nog wel es vaker poepen daar ter plekke maar dan zijn het meer van die chihauha poepgevalletjes ;D
De ene hond poept denk ik meer als een ander. Kaio toch nog steeds 2-3 keer per dag soms meer soms minder maar toch een grote verbetering van min 8 x per dag en als je het volume bekijkt dan. Snap het niet dat toen hij pup was er zo veel uit kon komen (eigenlijk wel al die vulstofffen waar hij niets aan had dat moet eruit, maar dat was echt veel dan)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door