Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#383758
Ted is een beetje hangerig. Ik weet niet of ze toch nog wat last heeft van haar schijnzwangerschap, maar als ze de kans krijgt dan verstopt ze zich in donkere, warme hoekjes en komt niet tevoorschijn. Ze is ook erg pieperig. Nu heb ik haar net getemperatuurd en haar temp. is 36,9...is dat te laag?
Door Moos
#383759
Moos heeft standaard rond de 37.4. Nu is 36.9 natuurlijk wel weer lager...
Maar Moos zit dus ook nooit tussen die 38 en 39. Als Moos op de 38 zit dan is er iets niet goed.
Door Doedels
#383764
geer schreef: Ted is een beetje hangerig. Ik weet niet of ze toch nog wat last heeft van haar schijnzwangerschap, maar als ze de kans krijgt dan verstopt ze zich in donkere, warme hoekjes en komt niet tevoorschijn. Ze is ook erg pieperig. Nu heb ik haar net getemperatuurd en haar temp. is 36,9...is dat te laag?
Wat is de normale temp. van Ted? Mijn vorige hond zat nooit boven de 37. Ik heb ooit eens bij Hafan (normaal 38.5) twee keer achter elkaar 36.5 gemeten. Bij de da bleek het veel hoger te zijn. Waarschijnlijk zat de thermometer in een luchtbel.
Door Doedels
#383765
chamourel schreef: is ze niet echt zwanger ? ;D
Je bedoelt dat ze binnen 24 uur gaat bevallen? Dat is wel een leuke verrassing voor Geer :o
Door geer
#383766
Zeg maken jullie mij niet zo bang! Nee, ze is niet zwanger...of Sophie moet stiekem een reutje zijn ;D Ik moet eerlijk bekennen dat het temperaturen van Ted niet mijn dagelijkse hobby is... normaal is er geen enkele aanleiding toe, dus ik zou niet weten wat haar 'normale' temperatuur is. Wel is ze licht schijnzwanger, zou het daar door komen?
Laatst gewijzigd door geer op za 10 sep 2005, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#383769
Ik zou het gewoon even aankijken, en niet gaan meemiepen met Ted. Ik zou haar een paar dagen tempen en zolang ze niet hangerig of apatisch is zou ik het aanzien.
Schraal eten,veel afleiden en pulstatilla geven.
Door geer
#383773
sylvia schreef: Ik zou het gewoon even aankijken, en niet gaan meemiepen met Ted. Ik zou haar een paar dagen tempen en zolang ze niet hangerig of apatisch is zou ik het aanzien.
Schraal eten,veel afleiden en pulstatilla geven.
Neuh, ik miep niet mee...ik ben haar alleen steeds kwijt ;D Net heb ik uuuuren (oke, oke, mijn huisje is niet zo groot...een kwartiertje ;)) lopen zoeken, toen lag ze achterin mijn kledingkast in de onderbroekenmand (daar denk je niet zo snel aan als je je hond kwijt bent 8))... Ik heb haar vanaf het begin van haar loopsheid Ablavetsem gegeven en dat hielp mega-goed (normaal werd ze direct na de loopsheid schijnzwanger)...maar tijdens onze vakantie heeft ze dat niet meer gehad. En nu heeft ze toch iets 'verdikte tieten' :) en gedraagt ze zich ronduit pieperig en mutsig...
Door Truus
#383776
Zou ze aan het nestelen zijn?Het kan weer schijnzwagerschap zijn maar dat duurt nu wel erg lang :-\
Laatst gewijzigd door Truus op za 10 sep 2005, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door geer
#383783
ine schreef: Wanneer had ze haar hoogtijdagen? Toen ze bij je ouders was? ::) ;)
Neee, toen was ze allang loops geweest. Ik schat dat het nu een week of...eh...tien? geleden is dat ze loops was....
Door Ine
#383787
geer schreef: Neee, toen was ze allang loops geweest. Ik schat dat het nu een week of...eh...tien? geleden is dat ze loops was....
Ok, dan ga ik mee met Syl haar advies! ;) (als ze dan echt niet drachtig is :P)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#383928
geer schreef: Neuh, ik miep niet mee...ik ben haar alleen steeds kwijt ;D Net heb ik uuuuren (oke, oke, mijn huisje is niet zo groot...een kwartiertje ;)) lopen zoeken, toen lag ze achterin mijn kledingkast in de onderbroekenmand (daar denk je niet zo snel aan als je je hond kwijt bent 8))... Ik heb haar vanaf het begin van haar loopsheid Ablavetsem gegeven en dat hielp mega-goed (normaal werd ze direct na de loopsheid schijnzwanger)...maar tijdens onze vakantie heeft ze dat niet meer gehad. En nu heeft ze toch iets 'verdikte tieten' :) en gedraagt ze zich ronduit pieperig en mutsig...
Het is een misvatting te denken dat de schijnzwangerschap direct na d e loopsheid begint en dat als je dan iets geeft voor een paar weken dat het over is.
De grootste ellende met schijnzwangerschap komt pas 9 weken na de loopsheid , als ze pups zouden moeten hebben die er niet zijn, dan komt de melkgift op gang en dan kunnen ze er knap beroerd van worden, dus ik zou toch even snel pulstatilla halen en gaan geven.
Door geer
#383933
sylvia schreef: Het is een misvatting te denken dat de schijnzwangerschap direct na d e loopsheid begint en dat als je dan iets geeft voor een paar weken dat het over is.
De grootste ellende met schijnzwangerschap komt pas 9 weken na de loopsheid , als ze pups zouden moeten hebben die er niet zijn, dan komt de melkgift op gang en dan kunnen ze er knap beroerd van worden, dus ik zou toch even snel pulstatilla halen en gaan geven.
Heb ik in huis! Normaal wordt Ted echt direct na de loopsheid schijnzwanger en is het met een paar weken weer over. Vorige loopsheid kreeg ze al tijdens de loopsheid 'melktieten'. Ik ben dit keer dus met het begin van de loopsheid begonnen met druppelen, dit tot een week of 5 na de loopsheid. Toen was er niets aan de hand, geen tiet te zien ;D En aangezien ik mijn ouders niet met die druppel heisa wilde opzadelen ben ik gestopt. Nu speelt het toch op, dus ik ga weer beginnen! Hoeveel pulsatilla zal ik geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door