Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lisa
#382612
Sacha blijft al maanden maar verharen en niet zo'n beetje ook. Ik word er onderhand een beetje gek van want ook de 2 katten haren aardig al spant Sacha de kroon. Iemand een idee hoe de verharing van de hond (Labrador) en katten (kortharige en Ragdoll) minder kan worden? Ze eten allen Carnibest, worden niet vaak gekamd c.q. geborsteld. Kan ik iets van olijfolie of zo toevoegen?

Oh ja, was ook nog vergeten te vermelden dat het spul hier ook niet bepaald appeltjesfris uit de bekkies ruiken. Iemand nog een idee daarover?

Groetjes,
Lisa
Laatst gewijzigd door Lisa op do 08 sep 2005, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lisa
#382620
[quote="Lupa"]
www.forum.domenica-dogstyling.com ;)

hoe lang is dat aan de gang?(hoeveel maanden zijn maanden)
wat is niet veel borstelen?
je zou toch de onedrwol eruit moeten halen en dat allemaal in een keer, dus niet vandag een beetje en morgen verder

[/quote]

Euhm nou meer dan een half jaar zeker. En borstelen ongeveer eens per maand en dan meestal met een borstel met die kleine rubbernopjes. Wat voor onderwol moet ik eruit halen dan? En op die link die je geeft kan ik geen info vinden hierover en is ook slecht bereikbaar.
Door sheba
#382630
hoi lisa :Dwat lupa zecht is inderdaad goed alles in één keer er uit borstelen en daarna ongeveer 1 keer per week. Veel mensen borstelen de hond te vaak ::). Zeker als ze veel verharen zijn ze geneigd om de hond iedere dag te borstelen. Zo houden ze de hond kunstmatig in de rui :P. en olie toevoegen is goed maar hou dan wel de ontlasting in de gaten tarwekiem olie is goed bevat vitamine E
borageolie/teunisbloemolie beschermt en voed de huid
en is tevens bloedzuiverend
maar dit is maar een kleine greep uit de olie soorten
die je kan geven zeewier is ook heel goed en het versterkt tevens het immumsysteem hoop dat je hier wat aan hebt groetjes olga bart en de beesten :D ;D :D
Laatst gewijzigd door sheba op do 08 sep 2005, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#382940
Je kunt inderdaad ook tijdelijk wat extra visolie en borage-olie geven. Te koop bij zaken als "De tuinen" en reformwinkels. Ook steeds meer drogisten verkopen het (zoals Etos enzo).
Door Lisa
#383573
[quote="Lizzy"]
Je kunt inderdaad ook tijdelijk wat extra visolie en borage-olie geven. Te koop bij zaken als "De tuinen" en reformwinkels. Ook steeds meer drogisten verkopen het (zoals Etos enzo).
[/quote]

Ik zal zo even kijken bij de Etos wat ze hebben. Kan dat ook voor de katten of kan ik deze vraag dan beter op het kattenforum stellen?
Door Lisa
#383704
Ze hadden alleen visolie capsules bij de Etos. Bij de reformwinkel hadden ze ook geen borage olie en bij de Etos ook niet. Nu heb ik de visolie capsules (eigen merk Etos) die omega 3 vetzuren bevatten gekocht. Is dit de juiste of moet ik de extra nemen die ook omega 6 bevat? En borage olie er ook nog naast? Want daar moet ik dan nog even naar op zoek.
Door Lizzy
#383832
Probeer eerst alleen visolie en als dat niet goed genoeg werkt, dan zou ik er borage-olie bij kopen. Ik vond de borage-olie capsules van de Tuinen goed te betalen!
Door Lisa
#384017
Oké bedankt! Dan begin ik met deze omega 3 vetzuren visolie capsules. 1 per dag en verstoppen in zijn voer of zo?
En iemand nog tips met betrekking tot de katten en de niet zo aangename geur uit de bekkies van mijn dierenspul?
Door Doedels
#384345
[quote="Lisa"]
En iemand nog tips met betrekking tot de katten en de niet zo aangename geur uit de bekkies van mijn dierenspul?
[/quote]Daar kan je beter een apparte vraag van maken in de kattenrubriek.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door