Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#383520
Ik maak me waarschijnlijk weer veel te druk om niets (overbezorgd :-\)
Zoals sommige van jullie weten had Cailin nogal problemen met maag/darm, ik merk daar niet zoveel meer van, met betrekking tot de ontlasting in ieder geval niet, die is mooi stevig. Ze poept nog steeds veel, ze krijgt 3x daags eten (smorgens 100gr, tussen de middag 100gr en savonds 200gr aangevuld met groente/vis/pasta)
Nu heb ik al een hele tijd het gevoel dat er iets is met haar omdat ze van die rare buien heeft, dan joelt/jankt/keft ze om niets, ze ligt dan op haar rug heen en weer te draaien en ze probeert haar poten te bijten of haar kont. Ach joh dat is wel normaal hoor, puppies kunnen gek doen wordt er dan gezegd....oookeee ik maak me te druk. Als ze wil slapen kan ze heel vaak haar draai niet vinden, dan jankt ze ook zo. Ben vandaag naar puppycursus geweest voor de 1e keer en nu vroeg de trainster aan mij of Cailin veel had gedronken, nee zei ik, toen vroeg ze of ze pas had gegeten, nee om half 8 vanmorgen ( het was toen al na 12en), hmm dat is het ook niet zegt ze. Dus ik vroeg waarom ze dat wilde weten, ze vondt dat Cailin haar buikje zo bol was. Ze wilde volgende week even opletten of haar dat nog zo opviel.....dus nu ben ik nog een beetje ongeruster. Op de terug weg in de auto heeft ze ook de hele tijd heel onrustig gejankt ??? Het is me ook al een paar keer opgevallen dat er, als ze poept, een roze, rood stukje mee naar buiten komt, is dat ook normaal?
Misschien heeft het een niets met het ander te maken maar wat denken jullie??
Door jon
#383526
Ik ben ook altijd zo bezorgd. Hangt er echt een stukje uit of staat haar anus gewoon wat verder open omdat ze hard perst? Is haar buik hard? Kan ze niet gewoon obstipatie hebben? Als ik iets niet vertrouw zoek ik de DA op, dan maar een angstige tuttebol.
Door Bianca_Cailin
#383534
Haar buikje voelt niet hard, vind ik tenminste en met haar anus, tis echt een klein stukje, als ze poept en haar anus gaat verder open moet ik toch rondom wat kunnen zien en dat is niet het geval. Als ik mijn verhaal zo terug lees dan is het ook wel heel erg chaotisch :-[ Ik denk dat ik maandag maar even naar de DA ga, kijken wat hij ervan zegt.
Door Moos
#383542
Voor zover ik weet duidt een bol buikje op wormen, me name bij pupjes. Wanneer is ze voor het laatst ontwormd? En hoe vaak is ze ontwormd?
Laatst gewijzigd door Moos op za 10 sep 2005, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#383571
Een bolle buik kan op wormen duiden, om zekerheid te hebben kun je haar poep bij de DA daarop laten onderzoeken.
En dat er bij het poepen "een roze, rood stukje mee naar buiten komt" is niet raar, bij sommige honden gebeurt dat. Later zie je daar niets meer van ;).
Over het janken en piepen als ze wil gaan liggen kan ik geen zinnig woord over zeggen, het kan bv ook een soort van frustratie zijn dat haar dekentje niet ligt zoals zij wil :-\.
Door Moos
#383624
Nitus schreef: Een bolle buik kan op wormen duiden, om zekerheid te hebben kun je haar poep bij de DA daarop laten onderzoeken.
Maar dit hondje is pas 10 weken oud. Nu weet ik dat veel mensen hier niet zomaar ontwormen, maar pupjes moeten toch sowieso ontwormd een aantal keer?
Door Bianca_Cailin
#383695
Ik ga volgende week wel naar de DA, ze moet toch haar laatste enting en ik heb haar vorige week nog ontwormd en toen is er niets uitgekomen met haar ontlasting....maar ik neem de ontlasting wel mee en laat het onderzoeken. Bedankt voor het meedenken!!!
Door Doedels
#383715
Je schrijft dat je ook pasta geeft. Stop daar eens een tijdje mee en met alle andere koolhydraten om te kijken of dat verschil maakt. Soms krijgen honden zo'n waterbuik als ze niet tegen koolhydraten of gluten kunnen. Het gedrag dat je beschrijft lijkt op het gedrag van Hafan als hij ergens last van heeft. Hij kan ook lichaamsdelen aanvallen, aanblaffen of aangrommen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door