Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#38152
Ik merk aan mijn honden dat ze verzadigd raken van de carnibest.Van de rodi kregen ze twee ons per hond alleen bridget kreeg 3 plakken.
Nu werden ze ineens te dik van de 2ons cb (bridget 3 ons) dus nu ben ik gaan minderen.

Donna is ook geminderd maar dat is logisch die is begonnen met 5 ons cb dat werd 4 ons en 3 ons ,ze is nu 5 maanden (ruim) en de ergste groei is eruit en ineens werd ze een beetje te gezet op de ribben dus vanaf vandaag net als de rest op 1 keer eten en dan twee ons.

Het lijkt met de volwassen honden dus wel of ze verzadigd raken ze hebben genoeg aan minder.
Door Lupa
#38217
ik wist niet dat je ook carnibest geeft???
het zelfde verhaal met Lupa ,ze zit nu op 500gr terwijl ze vroegre zat op 900gr Bibi
Door Lupa
#38292
even denken......4 maanden ?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38323
Ik voer nu zo´n maand of 8 CB geloof ik,daarvoor ruim dertien jaar Rodi en ik heb ooit 1 jaar bibi gevoerd.

Wat dacht jij dan dat ik voerde Lupa ?
Door Paul_Barte
#38351
Is een normaal verschijnsel!! De hond haalt de optimale voeding uit het voer en het enigste wat overblijft is dus echt hetgeen wat met geen mogelijkheid meer kan verteren.
Alle tekorten zijn aangevuld en de hoeveelheid voer kan vaak zo'n 30% worden terug gebracht.
Door tieneke
#38356
Kobus eet met smaak 700 gram rodi per keer,het laatste hapje moet hij meestal niet meer.
Dan zit hij vol,zelfs het koekje na de spuit blijft meestal onaangeroerd!
Door Lizzy
#38358
Ik heb hetzelfde meegemaakt mijn zelfsamenstelde voeding. Ineens zijn ze hier allemaal een beetje te dik!

En volgens mij heeft dat te maken met de hoogwaardigheid van de voeding. Hoe hoogwaardiger deze is, des te sneller honden verzadigd raken. Ian Billinghurst schrijft hier wel een goed stuk over. Er zijn dus zelfs honden die hun voeding gaan weigeren! Gewoon een dagje laten vasten (of 2) en ze krijgen vanzelf weer honger. En, hij stelt dan ook voor dat je minder gaat geven.
Door Lupa
#38423
[quote="sylvia"]
Ik voer nu zo´n maand of 8 CB geloof ik,daarvoor ruim dertien jaar Rodi en ik heb ooit 1 jaar bibi gevoerd.

Wat dacht jij dan dat ik voerde Lupa ?
[/quote]

rodi :-[
Door avalon
#38457
Het lijkt wel of die twee van mij nooit verzadigd raken, Ze hebben vandaag gegeten wat ze normaal in twee dagen krijgen. Ik heb Avalon momenteel mooi op gewicht, Angie mag nog wel wat minder vet op haar ribben hebben. Maar juist Angie is de grootste hongerlap. Haar gewicht 17kg mag volgens de rasstandaard (= zelfs een mooi gewicht) maar hoe krijg ik die vetlaag weg zonder haar honger te laten lijden? Ze krijgt nu weer 300 gr energique per dag. Ze heeft dan nog steeds honger. Ook krijgt ze voldoende beweging, ze mag zelfs weer gaan hardlopen met het baasje (is ook goed voor zijn dikke buik ;D).
Door Lupa
#38513
de 2 kooikers zijn nooit verzadigd :-X
die kan ik echt niet serieus nemen, Lupa geeft duidelijk aan "dankje wel, maar ik heb genoeg gehad"
Door Helen
#38623
Balou is ook nooit verzadigd, maar ook krijg je haar niet dik. Zij krijgt nu ruim 300g per dag, vaak zelfs meer. En is echt super schraal. Soms denk ik te schraal, terwijl ik juist schralehondenfan ;Dben. Zij komt pas aan als je gedurende langere tijd ruim 400g per dag voert....

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38625
Mijn cockers zijn ook niet verzadigs in de vorm van .....zoo en nu hoef ik niet meer ik heb genoeg gehad........nee die zouden zich dood eten :o
Maar ik ze hun lichaam lijkt wel ineens verzadigd te zijn,na ruim 8 maanden cb is de hoeveelheid die ik al die tijd gaf ineens teveel.ze wegen rond de 9 a 10 kilo en krijgen nu nog 150 gram CB per hond per dag.Omdat ze echt te vet waren.(het is niet precies 150 gr maar tussen de 150 en 175 )
Door Jolly
#38658
Chasey heeft dat ook, die zou zich ook echt letterlijk dood eten, hij krijgt nu 1/3 deel van een kilo per voerbeurt, dat is dus iets van 666 gram per dag aan BB.
Volgens de lijst zou hij 38,5 kilo X 25 gram= 962 gram per dag moeten krijgen .
Hij zou dat zo echt wel willen eten geen probleem, maar dan is hij binnen 2-3 dagen tonnetje rond, dus mijn gevoel zegt, dat ik het nu goed doe
Door crutz
#38706
Damien (30 kilo) is ook teruggegaan van 750 gram tot een kilo bibi naar 500 gram omdat hij een beetje dicht aan t groeien was (en dat zie je niet zo snel met die vacht van hem, vooral nu niet nu hij zn winterjasje heeft ;))

Ace (35 kilo) staat nog steeds op een kilo, maar dat is ook een geval apart ;), t schijnt in de lijn te zitten, zn broer is ook altijd heel erg schraal geweest en die wordt nu bijna 5 (mei dit jaar) en die moet nu ineens gekort worden in zn hoeveelheid voer omdat hij anders ook TE dik wordt ::)
bij Ace merk ik ook dat hij naarmate hij ouder wordt wat makkelijker aanzet, dus we zien het wel

Umi staat nu op 500 gram per dag maar die is natuurlijk volop in de groei ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door