Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#38341
Nou, wij hebben weer wat hoor.... Gisteren kon Whoofer haar achterpootjes niet meer gebruiken. Verlamt.... Als een speer naar Dorit gebeld. We moesten een foto bij de DA laten maken en een prednison injectie hebben.

Dus, naar de DA, foto gemaakt, hernia en spondylose geconstateerd en de verlamming is veroorzaakt door de hernia, dus, prednison erin.

Gisterenavond een email gestuurd naar Tannetje de Koning en gevraagd of zij nog iets voor onze Whoofer kon doen.

Vanmorgen stond er een mail dat we vanmiddag voor acpunctuur terecht konden. Dus, vanmiddag naar Almere gereden en daar voor het eerst Tannetje ontmoet! Dat vond ik wel erg leuk! Het was erg fijn, Whoofer was totaal niet bang voor Tannetje. Normaal rammelt ze van angst maar daar was nu geen sprake van.

Whoof heeft daar even door de praktijk gescharreld met haar struikelende pootjes. Tannetje was blij dat ze nog wel wat kon lopen en ze had wel ergere gevallen gezien (die nu weer kunnen lopen).

Tannetje heeft een aantal acupunctuur naalden ingebracht en deze moesten 10 minuten blijven zitten. Tannetje vond Whoofer een bikkel van een hond, want het zetten van naalden doet toch wel wat pijn en Whoofer gaf geen krimp. De behandeltafel staat voor het raam en Whoofer kon heerlijk naar buiten kijken om te zien wat voor spannende dingen er daar allemaal gebeurde. Dat vond Whoofer heel fijn en ze lag echt (als een kikker) met naalden in rug en pootjes naar buiten te kijken. Naar de vogeltjes die daar aan vetbolletjes hingen en naar hondjes die voorbij liepen.

De praktijk is overigens echt super gezellig en het ligt erg goed, vlak bij een heel mooi dierenasiel.

Maar goed, Whoofer moet waarschijnlijk volgende week weer terug voor een acupunctuur behandeling. Even afhankelijk hoe het gaat.

Volgende week donderdag moeten we ook naar Dorit (van www.kreupeldier.nl).

Die arme, arme Whoofer...... :'(. Ze krijgt dus prednison pillen, Hernia-Vetsem, Spondy-Vetsem en ik heb bij Tannetje ook een ander glucosamine poeder meegenomen. Hier zit ook een natuurlijke pijnstiller in. Aangezien we een acupunctuur pen hebben, heeft Tannetje 5 acupunctuurplekjes kaalgeknipt. Deze mogen we twee keer per dag met die pen behandelen. En, ik ga haar maar weer veeeeel Reiki geven. Als jullie nog meer tips hebben, dan horen we het wel he?

Ik heb trouwens bij Tannetje ook een pakje Bandit meegenomen om eens aan mijn honden te geven. Vind ik wel leuk, om eens te proberen. Kan ik even zien hoe het eruit ziet en hoe het ruikt.

Ik heb ook Carnibest meegenomen voor de kat, Snuf. Ik ga het toch maar weer eens proberen! Ik heb de Vleesmix en de Natuurmix (geloof ik) mee genomen en daar voor morgenochtend al een klein stukje afgezaagd. Ik ben heel benieuwd of het me gaat lukken Snuf op de Carnibest te zetten!

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38349
En hoe gaat het met jezelf,want als je ziek bent en je kan gelijk weer half nederland af :o
Gelukkig dat Accupunctuur misschien iets kan betekenen voor Whoofer.
Hoe is het nu met Brutus zijn staart?
En ik ben ook heel benieuwd of snuf toch overtuigd kan worden om vlees te gaan eten :D
Door tieneke
#38353
Gaat ook wel lekker bij jullie he ;)arm beest :'(
Gelukkig hebben jullie meteen aktie ondernomen.
Ja en die pillen en spuiten daar kom je nu niet onderuit natuurlijk.
Hoe zijn de vooruitzichten?
Komt Whoofer er helemaal vanaf?
Of moet je met van alles en nog wat oppassen?
Wat fijn dat Tannetje meteen tijd vrij had!
Beterschap voor Whoofer :-*
Door webmaster
#38361
<<Hoe is het nu met Brutus zijn staart?>> tsja, de eerste dag dat Brutus met de uitlaatdienst meeging zijn we vergeten om tegen Martin te zeggen dat Brutus zijn kap om moet als hij teruggebracht is, gevolg: weer die @§#$%& staart open gebeten grrrr, domme baas Leo!!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38365
webmaster schreef: <<Hoe is het nu met Brutus zijn staart?>> tsja, de eerste dag dat Brutus met de uitlaatdienst meeging zijn we vergeten om tegen Martin te zeggen dat Brutus zijn kap om moet als hij teruggebracht is, gevolg: weer die @§#$%& staart open gebeten grrrr, domme baas Leo!!!!
Oeps Sorry Leo (sluip sluip , ik ben weg ;D )
Door Lizzy
#38369
Tannetje denkt dat Whoofer wel weer op haar pootjes krijgen. En met alle goede zorgen van Tannetje en van Dorit heb ik zo het gevoel dat het ons wel gaat lukken. Ik hoop het. Want ik ben bij lange na niet bereid om Whoofer te laten gaan, als je begrijpt wat ik bedoel.... De DA was trouwens gematigd positief. Of eigenlijk vrij negatief. Maar ja, hij heeft dan ook niet meer middelen als prednison en spierverslappers tot zijn beschikking!

En Syl, ja, met de staart ging het dus even helemaal knudde! En met mij gisteren dus ook, vandaar dat Leo jou mailde. Ik was ZIEK. Niet te filmen! Het is (denk ik) een jaar of 20 of 25 geleden dat ik ZO ziek en ellendig ben geweest. Ik heb de hele dag liggen retourneren in de plee en emmers..... (retourneren, da's een net woord voor kotsen ;D). Maar volgens mij is het iets van een voedselvergiftiging geweest of een combinatie van teveel champagne/verkeerd voedsel want vandaag voel ik me al stukke beter (hoewel niet 100%). Dus dat kAn geen griep zijn. Maar het kwam verdomt slecht uit zeg, met die ellende van Whoofer.

On top of that moest Leo gisterenmiddag OOK nog met de kat naar de dierenarts. Die afspraak stond al een dag of 2. Ze heeft namelijk een bobbel op haar buik. Die hebben we het weekend ontdekt. Gaat lekker hier. Not. Maar goed, het goede nieuws is dat de DA zeker weet dat het een vetbobbel is!!!

Oh, de wond op de staart van Brutus is wel weer dicht.

Maar JEETJE, wat lopen wij met onze dieren te kl*ten zeg! Da's toch niet normaal meer joh?!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 09 jan 2004, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#38412
Jeetje Lizzy ...... Het houdt ook nooit op he !!! Gelukkig heb je de hulp van Tannetje en Dorit!! en gelukkig kon je zo snel terecht bij Tannetje ! Het komt met al die goeie zorgen vast weer helemaal goed met woofer....

En jijzelf ook beterschap !! :-* :-* :-*
Door Femke
#38428
Sjognejonge jullie hebben ook nooit een keer geluk met je beessies in Huize plat zeg!

Was je laatst niet voor het eerst met Whoofer bij Dorit geweest? Heeft ze niet iets ontdekt (scheve wervelstand o.i.d.) waardoor dit veroorzaakt is?
Of is dit de natuurlijke ´terugslag´ die nodig is om genezing op gang te brengen? Zet me wel ee beetje aan het denken.....(niet negatief over Dorit hoor, absoluut niet)

En nou ben je zelf ook nog eens ziek, heel veel beterschap hoor! :-* :-* (geldt overigens ook voor jou Barbara)

En Leo, jij sterkte met dit huishouden ;) geef Lizzy en Whoofer een extra knuffel van me!
Door ine
#38432
Het gaat lekker bij jullie! Tjonge jonge!
Nu even een rustig weekend, zonder ontdekkingen van ... , zonder aangevreten staarten en zonder andere ziektes en ellende!
Geniet even van een beetje rust de komende dagen!!
Leo, Lizzy ........... verplicht op de plaats rust! Voor jullie allemaal! :-* :-*
Door martin
#38486
hoi nou jullie kunnen teminste met een beter gevoel dan gisteren het weekend in.

kat viel mee!!!

en whoofer een positievere diagnose
gekregen dan giseren.

hoop voor jullie dat deze trend zich zo voortzet

gr martin
Door Lizzy
#38489
martin schreef: hoi nou jullie kunnen teminste met een beter gevoel dan gisteren het weekend in.

kat viel mee!!!

en whoofer een positievere diagnose
gekregen dan giseren.

hoop voor jullie dat deze trend zich zo voortzet

gr martin
Nou, dAAr heb jij helemaal gelijk in! Gisteren zag ik het echt helemaal niet meer zitten... Leo zei zelf als "wat nou als Whoofie niet meer op knapt"... Ja, je moet er toch over praten....

Voor de duidelijkheid: Martin was diegene die Whoofer aantrof. Ze kwam op haar voorpootjes aangestrompeld en Martin schrok zich helemaal het apenzuur, he Martin. Hij heeft gelijk Leo gebeld (ik lag ziek op bed) en Leo was heel snel thuis (en ik was heel snel uit bed).

Wat bedoel jij trouwens met "terugslag Femke"? Je bedoelt "het moet eerst erger worden om minder te worden"? Dorit had trouwens wel het vermoede dat er een hernia zat. Zelfs op exact dezelfde plek als waar de hernia nu zit. Er stonden ook een flink aantal wervels niet goed. Ze heeft trouwens ook aan allebei haar achterpoten knieschijven die eruit floepen.... Dat had Dorit gezien en vandaag zei Tannetje het ook.

En ja!!!!!!!! Wij gaan vanavond vroeg pitten! En lekker rusten dit weekend!
Door Lizzy
#38491
De voorbode was natuurlijk dat Whoofer twee keer ontzettende, verschrikkelijke pijn had in haar rug. Ze heeft twee keer zo'n aanval gehad waarbij ze geen stap meer kon zetten, ze zat te klappertanden van de pijn.

Daarmee zijn we twee keer naar de DA geweest. Hij dacht aan een zenuw die klem zat en gaf haar Metacam. Leo heeft tot 4 keer toe gezegd dat hij een rontgenfoto gemaakt wilde hebben, maar dat vond hij niet nodig.

Om DEZE reden (die rugpijn) zijn wij naar Dorit gegaan. Want, we vertrouwde dat niet echt.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 09 jan 2004, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#38501
tot 4 keer toe gezegd dat hij een rontgenfoto gemaakt wilde hebben, maar dat vond hij niet nodig.


owwww, wat herkenbaar.... en dan ben je uiteindelijk totaal onnodig te laat. Tenminste zo heb ik dat achteraf met Bas ervaren. Maar goed, is nu niet meer aan te doen :-\

Anyway, heel veel succes met de beestenboel en het gaat ECHT allemaal wel weer een keer beter worden alleen treffen jullie het nu even slecht.

Jullie hebben nu de juiste deskundigen gevonden, jullie hebben zelf ook een aardige kennis van ondersteundende spulletjes dus het komt echt uiteindelijk allemaal weer dik in orde alleen moet je nu weer even door de bomen het bos gaan zien ::)
Door martin
#38511
hoi

ja over schrikken gesproken!!
en dan dat honden je soms echt voor lul zetten
daar hoopte ik nog een beetje op
maar dat was in dit geval helaas niet zo.

wat ik me nu afvraag na een beetje over de schok te zijn heen gekomen.

dit is niet van gisteren! ja de uitval.
maar niet de hernia.
zou dit niet een aanval kunnen zijn?
van wat er dus al langer zit.
iets wat dus net zo snel weg kan gaan als dat het gekomen is.
dus iets wat ook vaker zou kunnen voorkomen
maar ook weer snel weg is
ik denk nu even aan mensen met een hernia
die de ene dag alles kunnen maar de andere dag niets.

maar ja speculatie daar hebben jullie nu ook niets aan.
geniet van jullie weekend en ik hoop met jullie mee.
dat het toch weer goed afloopt

gr martin
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door