Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jeanne
#383232
haal ik lekkere kippenhartjes voor de honden en de kat
Kotst Sjonnie het 5 minuten later allemaal weer uit, er was zo goed als niet gekauwd ::)
jan heeft het al weggesmeten, maar nu zit ie zijn bakje uit te likken maar ik heb niets meer ontdooid.
moet ie maar wachten tot morgenvroeg
rare kat
de kattencarnibest heeft ie de hele dag niet aangekeken, en hij viel als een gek op de kippenhartjes.
die heeft natuurlijk veels te snel gegeten.

tssssssss
moet ie toch wachten tot morgenvroeg, ik heb nu niets meer
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 09 sep 2005, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Debora
#383243
Wat ben jij hard voor je katten zeg ;D
Hier zijn ze ook zwaar beledigd als ik ze geen kuiken geef maar 'gewoon' carnibest ::)
Door jeanne
#383249
Debora schreef: Wat ben jij hard voor je katten zeg ;D
Hier zijn ze ook zwaar beledigd als ik ze geen kuiken geef maar 'gewoon' carnibest ::)
ik zou hem graag wat geven, maar alles is nog bevroren
hij ligt nu bij jan op schoot te slapen
hij is zooooooo zielig (de kat dan he?)
maar ff serieus
hoelang kan een kat zonder eten?
niet dat ik me zorgen maak, maar vroeg het me zo af.
en wanneer is een kat te dik?
jan vind hem dik worden.
en wanneer is een kat volwassen?
en wanneer kun je een katertje het beste laten helpen en moet dat persé? (sproeien, zwerven)
Door Debora
#383278
jeanne schreef: hoelang kan een kat zonder eten?
niet dat ik me zorgen maak, maar vroeg het me zo af.
en wanneer is een kat te dik?
jan vind hem dik worden.
en wanneer is een kat volwassen?
en wanneer kun je een katertje het beste laten helpen en moet dat persé? (sproeien, zwerven)
Ze kunnen voor zover ik weet niet echt lang zonder eten, staat me bij een dag of 2.
Wanneer is een kat te dik. Ff gegoogled hoor :-[
Dikke katten hebben vaak een bolle buik en kunnen veel vetophoping in de liezen hebben.
Katten zijn vaak zogenaamde 'binnenvetters': eerst vult de buik zich helemaal op met vet en daarna gaat het vet zich pas aan de buitenzijde nestelen.
Andere mogelijke verschijnselen van te dik zijn: geen taille, moeilijk lopen, lui, en veel slapen.
Wanneer volwassen? een kater zal met 9 maanden volwassen zijn. Verschilt per kat denk ik.
En dat castreren, ik wacht gewoon. Als meneer hier gaat sproeien gaan zijn ballen eraf ;) heb ik met de vorige ook gedaan.
Door jeanne
#383284
oke, dat is duidelijk
maar mijn katertje loopt veel buiten, gaat ie dan niet de hort op als er aantrekkelijke dames in de buurt zijn
(ik geloof dat ze hier wel allemaal geholpen zijn in de buurt) hij is nog niet de tuin uitgeweest, ik zorg er ook voor dat hij alleen maar achter eruit kan, en niet de straatkant. (we hebben geen achterburen, ook geen weg aan de achterkant)
enne, ik denk niet dat ie te dik is. hij rent en speelt genoeg en heeft ook een taille. maar jan vind dat ie een hangbuikje begint te krijgen ::)
Door Nelly
#383373
Een kater "laten helpen" kun je overwegen rond de 8 a 9 maanden, of, als hij eerder gaat sproeien, dan eerder. En ik zou het zeker doen, want een kater die intact is, is vrijwel onhoudbaar in huis vanwege het sproeien en bovendien de halve tijd "op joets' Om daarna gehavend thuis te komen door het vele vechten. En ja, waneer is een kat te dik? Denk dat je een beetje dezelfde maatstaf kunt hanteren als bij een hond, dus ribbetjes voelen. Dat hangbuikje zegt niet zoveel. Simply Red heeft het ook, hoewel hij echt niet vet is. Van de beide oude katers, die allebei echt niet dik zijn, heeft de ene het wel en de andere niet.
Een kat kan echt niet zo lang zonder eten als een hond, anderhalve dag, hooguit 2 dagen, dat is het wel. Zelf voel ik me pas gerust als ik weet dat m'n katten iedere dag eten.
Door Debora
#383439
In zo'n natuurdocumentaire heb ik eens gezien dat tijgers of leeuwen ofzo ook een hangbuikje hadden dus dat zegt inderdaad niks.
Sja mijn katers gaan er niet vandoor want ik woon op een flat (nog wel). Zodra er gesproeid gaat worden is de stank echt niet te harden en kun je dus je kater beter laten castreren.
Door jeanne
#383444
oke, ik denk dat ik dan toch maar een afspraak ga maken om Sjonnie te 'laten helpen' snik, vind het wel zielig. Maar een sproeiende kater of een kater die op de joets gaat, daar heb ik ook geen zin in. Het is nu echt een lekker knuffelkatje, blijft netjes achter in de tuin.
Hij is in maart geboren, dus nu een half jaar. Oh, dan mag hij nog een paar maandjes als echte kater :D
(en toch vind ik het vreselijk om te doen....)
Maar ik wil ook niet dat hij straks overal 'kindjes gaat zitten maken' :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#383510
Boris is anders ook nog steeds compleet hoor, en zolang hij niet binnen sproeit mag hij dat ook blijven. Af en toe heeft hij een kras op zijn oren maar hij komt nooit echt gewond thuis.
Hij is nu bijna twee
Door jeanne
#383531
sylvia schreef: Boris is anders ook nog steeds compleet hoor, en zolang hij niet binnen sproeit mag hij dat ook blijven. Af en toe heeft hij een kras op zijn oren maar hij komt nooit echt gewond thuis.
Hij is nu bijna twee
oke
nu weet ik het zeker, zolang meneer niet sproeit, en niet half opengekrabt naar huis komt, mag hij intact blijven.
want ik blijft het sneu vinden om hem te laten helpen :-\
waar zit ie eigenlijk???

oh, hij zat op het terras, op hooiwagens te jagen, vind ie lekker :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#383559
jeanne schreef: oke
nu weet ik het zeker, zolang meneer niet sproeit, en niet half opengekrabt naar huis komt, mag hij intact blijven.
want ik blijft het sneu vinden om hem te laten helpen :-\
waar zit ie eigenlijk???

oh, hij zat op het terras, op hooiwagens te jagen, vind ie lekker :-X
Hoe bedoel je met waar zit ie eigenlijk?


ooowww je zit in je zelf te typen ::)
Laatst gewijzigd door sylvia op za 10 sep 2005, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#383569
jeanne schreef: haal ik lekkere kippenhartjes voor de honden en de kat
Kotst Sjonnie het 5 minuten later allemaal weer uit, er was zo goed als niet gekauwd ::)
20 jaar geleden gaf ik onze kater (inmiddels al lang overleden) een reep runderhart, hij schrokte het zonder te kauwen naar binnen.
Kotste het er weer uit.
Dat herhaalde zich zich zo een paar keer en toen pas ging hij kauwen.

Gewoon even geduld hebben dus :-)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door