Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door crutz
#38213
op zich zou ik mn kat best op vers/barf willen hebben
en hij doet het zelf soms ook wel, want muizen gaan er hier met huid en haar in ;)
alleen van ieder stukje rauw vlees, behalve van kip en muis ;D gaat hij onherroeppelijk kotsen :P zelfs van semi-rauw, want als hij een stukje rosbief oid krijgt dan kotst hij ook
ook al compleet geprobeerd, ook op basis van kip, maar ook weer kotsen
ook als ik het kook, kotsen ???

dus vooralsnog stond/staat hij op brokjes en zo af en toe om te verwennen blik of een rauw eitje (blijft ook binnen) en wat afsnijdsels van kip (haal lelijke stukjes er altijd af)

gisteren dus voor de honden (Umi en Damien, alhoewel Ace me verbaasd heeft door ze ook op te eten) kippenekken ontdooid en als test Goofy er ook 2 gegeven,
het is binnen gebleven ;D ;D ;D
en hij vond het heerlijk,
dus weg met die vieze blikken
voor Goofy nu regelmatig nekjes, vleugeltje eens kijken of een karkasje gaat lukken
en dan toch maar wel wat brokjes erbij (staan er heel de dag) omdat ook gft-mixjes niet binnen blijven, helaas
Gebruikersavatar
Door Sonja
#38266
Ik zou inderdaad die brokjes afwisselen met de dingen die er wel inblijven en wie weet wordt Goofy's maag wel beter bestand tegen rauw vlees, naarmate hij vaker rauw krijgt.
Als ei en kip er in blijven, zou je misschien ook eendagskuikens kunnen geven?
En dat GF-mix er niet inblijft verbaast me niets. Katten zijn niet van die groenteliefhebbers (op mijn boerenkoolfan na dan ;D)

Sonja
Door crutz
#38310
sylvia schreef: Inderdaad gewoon brokjes laten staan ,alleen het blik weglaten.Waarom geef je GF-mixjes? Een kat doet niets met groenten.

Groetjes Sylvia
bakkie uitlikken als ik het voor de honden heb gemaakt ;)
verder is hij ook verzot op appel (knaagt het klokhuis altijd af)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38319
crutz schreef:

bakkie uitlikken als ik het voor de honden heb gemaakt ;)
verder is hij ook verzot op appel (knaagt het klokhuis altijd af)
Ahhhh,nee ik dacht dat je GF mixjes voor hem maakte maar dat hij daar ook van moest spugen.
Zit er niks anders voor je op om net als ik met muizenklem naar kattenvoerbak te lopen ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door