Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tiesto
#382536
Las net dat giardia heel besmettelijk is..Tiesto heeft echter normale ontlasting..moet hij dan ook een kuur hiervoor? Ga zo de speeltjes voerbakken enz maar ontsmetten..da heeft daar trouwens niets over gezegd..
Door Lizzy
#382950
Ik weet het eerlijk gezegd niet.... Misschien is dit een goede vraag om door je DA te laten beantwoorden! Of misschien weet Danielle het? (zij heeft heel veel verstand van Giardia). Danielle, waar ben je?
#382953
Lizzy schreef: Ik weet het eerlijk gezegd niet.... Misschien is dit een goede vraag om door je DA te laten beantwoorden! Of misschien weet Danielle het? (zij heeft heel veel verstand van Giardia). Danielle, waar ben je?
jaja ben er ;)
ik was even aan t nadenken erover....

volgens mij kan een hond ook giardia hebben zonder eerst verschijnselen te hebben.

de gewoonte is meestal om alle dieren in hetzelfde huis te behandelen,
al ben ik er niet standaard voor om zomaar allemaal te behandelen.
om zeker te weten of de andere hond ook giardia heeft zou je de ontlasting ook kunnen laten onderzoeken.
of je kunt m idd gewoon mee behandelen.

helemaal niets doen zou ik toch liever niet doen, want straks heeft hij t wel en kan ie dus zorgen dat andere er wel ziek van worden, dus ook je andere hond weer.

bij mij zijn wel alle honden en katten in huis behandeld, omdat ze allemaal heel veel contact met elkaar hadden.
ik moet er wel bij zeggen dat minx en estrelle er niet op getest zijn, dat ze ook niet ziek waren/leken, maar ik durfde gewoon t risico niet te nemen aangezien ze bij mij al zo lang ziek waren. :-[
Door crutz
#382955
zoals jullie weten heeft Umi toen ze hier net een paar weken was ook giardia gehad,
maar mijn DA vond t niet nodig de rest van de honden en de omgeving ook te behandelen,
in zijn visie moest een gezonde hond gewoon sterk genoeg zijn hier weerstand aan te bieden en moest je niet onnodig troep er in gaan stoppen waardoor je zn weerstand aantast
Door Tiesto
#383018
Heb t nagevraagd bij de DA en die vond t alleen nodig om Tiesto ook een wormkuur te geven en niets voor de Giardia..hou wel de ontlasting in de gaten, maar daar schijnt tot nu toe gelukkig niets mis mee te zijn..geef m ook probiotica aangezien hij 2 weken geleden de jaarlijkse injectie heeft gehad en nu dus weer wormenkuur en zal nu zeker niet verkeerd zijn met Zack in de buurt..heb voor de zekerheid toch maar alle bakken en speeltjes in vaatwasser op hoogste stand gedaan, baadt t niet dan schaadt t niet toch?!
#383028
Tiesto schreef: Heb t nagevraagd bij de DA en die vond t alleen nodig om Tiesto ook een wormkuur te geven en niets voor de Giardia..hou wel de ontlasting in de gaten, maar daar schijnt tot nu toe gelukkig niets mis mee te zijn..geef m ook probiotica aangezien hij 2 weken geleden de jaarlijkse injectie heeft gehad en nu dus weer wormenkuur en zal nu zeker niet verkeerd zijn met Zack in de buurt..heb voor de zekerheid toch maar alle bakken en speeltjes in vaatwasser op hoogste stand gedaan, baadt t niet dan schaadt t niet toch?!
dat begrijp IK dus weer niet, ik zou dus nooit zomaar ontwormen. >:(
als ie de giardia niet nodig vind dan is de wormen helemaal niet nodig. ::)

en zou idd alles toch even reinigen, want idd een hond met goede weerstand die kan er tegen, maar je hond heeft al giardia en dus geen weerstand.
die entingen maken zn weerstand ook slechter. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door