Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#379408
Nou hier een voorzichtige positieve update.

Sinds de behandeling met Ectodex, zijn de bulten en rode huid als sneeuw voor de zon vertrokken.
As. woensdagmiddag gaan we weer naar Tannetje om een afschrapsel te maken en om te kijken waarmee we Breezer z´n weerstand het beste kunnen ondersteunen. En hoe lang we nog door moeten gaan met wassen. Dus ben benieuwd woensdag.

Maar nu heb ik toch nog een klein ander vraagje.
Hij blijft nog steeds heel vervelend aan z´n poten likken. Ik denk dat dit door de lange tijd van problemen tussen z´n oren is gaan zitten. En het politieagentje spelen en roepen niet likken heb ik nu wel een beetje genoeg van.
Ik wil dus eigenlijk dit gedrag gaan doorbreken, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken. Sokjes heb ik al geprobeerd, maar die heeft ie zo weer uit.

Alvast bedankt voor het mee denken.
Laatst gewijzigd door Breezer op do 08 sep 2005, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#379427
tja ik had de sokjes bij minx echt goed vast gedaan en op gegeven moment ben ik dr gaan laten schrikken, als ze bezig was gooide ik wat ik de buurt wat ze eng vond. :-[
zorgde wel ervoor dat ze niet zag dat ik t deed.

maar ze deed t toen nog als ik er niet was, zag ik af en toe.
toen alle problemen weg waren stopte ze uiteindelijk er ook mee moet ik zeggen,ze doet t helemaal niet meer nu.

ik hoop dat alles voor breezer in orde komt. :D
Door Breezer
#379516
Ik las ook ergens dat je tea tree olie kan gebruiken.

Maar nu lees ik op de verpakking dat je dat dan moet verdunnen, maar dan lijkt mij de werking ook niet optimaal meer.

Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#379539
Hi,

Heb bij Ken ook thee tree pure druppels vlakbij
zijn nagel geprobeerd.
Het likken werd wel minder maar ging niet weg.
Hij likte door de zure appel heen. ;)

Ook de sok kwam uit maar nu heb ik baby sokjes
van dikke badstof en deze zitten strakker en soms
doe ik er nog een badstof kinderelastiekje om.
Dit werkt goed. ;D
Hij heeft nu inmiddels een hele verzameling omdat
ik niet iedere dag was maar ze wel 2x per dag
verschoon en zelfs nu een setje met antislip.

Het beste (maar ook het zieligste) werkt die stomme
lampenkap van de da. :-\

PS: Hij heeft als we hem uitlaten over zijn sok een
speciaal hondenschoentje ivm nat/glad/hygiene.
Thuis heeft ie hem zo uit maar je zou dit kunnen
proberen zodat je gelijk de grasallergie kan uitsluiten.

Succes!
Laatst gewijzigd door Poedelpret op vr 02 sep 2005, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#379616
Gras allergie heeft ie druppels voor, en daar heeft ie ook nauwlijks last meer van. Want als hij dat heeft dan heeft ie ook dikke bulten tussen z´n tenen en dat heeft ie niet.

Ik denk dat het echt tussen z´n oren zit. Ik ga er dan toch denk ik maar de pure tea tree olie op smeren en dan eens kijken hoe het gaat.
Door Breezer
#382416
Jaja gisteren zijn we voor controle weer naar Tannetje in Amsterdam geweest.

En helaas we mogen nog een poosje door blijven wassen, want ze had een halve mijt gevonden en dat is voldoende bewijs om nog even door te blijven gaan. Verder ga ik hem ook weer Stronghold geven, dit ter ondersteuning voor de aanval tegen de mijten. Ik was hiermee gestopt ivm de huidklachten.

Verder hebben we een volledig weerstand opbouw programma mee gekregen, en daar zijn we ook sinds gisteren mee begonnen.
Breezer krijgt nu drainagedruppeltjes, vachtkruiden en probiotica en dat voor 3 weken. Daarna moeten we met de volgende stappen aan de gang.
En als ik het lijstje zo zie dan zijn we de komende maanden nog wel bezig om hem helemaal vrij te maken van alle troep in z´n lijf en met de wederopbouw van zijn weerstand en imuumsysteem.

En Breezer..... ach de schat zat te kwispelen op de tafel toen ze de afschrapsels nam niks aan de hand. Daarna moest er nog even uitgebreid gezoend worden, en natuurlijk een heerlijk koekje gegeten worden.

En toen mochten we met een tas vol spulletjes weer vertrekken.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#382753
Ik heb tegen het continue likken ooit eens, op advies van een trimster, een soort bitterspray gebruikt. Het is eigenlijk bestemd voor paarden, die bij elkaar de manen afknabbelen.
Werkte perfect, als ik het bij het sprayen iets inademde, proefde ik al hoe bitter het was. :-X Ik heb het toen gekocht bij een dsz die ook een paardensport afdeling heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door