Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door amber13
#382695
Sinds een tijdje krijgen m´n honden nu vers en eigenlijk wil ik ook onze kat Revel vers laten eten.
Revel is een zwarte huiskat, 7 jaar geleden hebben we hem bij de dierenambulance weggehaald. Daar zeiden ze dat hij 4 was, maar volgend de da was hij minstens 8 of 9, dus hoe oud hij precies is, blijft een raadsel. Toen we hem net hadden, kreeg hij problemen met z´n nieren en zijn huid en hebben we hem een paar keer voor de dood weggesleept. Omdat ik toen nog niet van het bestaan van vers vlees afwist, ben ik hem Whiskas gaan voeren. Sindsdien gaat het een stuk beter met hem, we zijn al in geen jaren bij de da geweest (even afkloppen, klopklop), met Revel dan hé ;) Op dit moment eet hij nogsteeds Whiskas, Revel is een zeer kieskeurige eter en wil maar 2 smaakjes, de rest laat hij staan. Een stukje vlees, kaas of vis haalt hij z´n neus voor op, alleen zuivel vind hij lekker. We hebben al eens geprobeert of hij het vlees van Tara ook lust, maar ook dat wil hij niet hebben.
Met welk merk vers en op wat voor manier kan ik Revel hieraan laten wennen? Of kan ik hem beter laten genieten van zn Whiskas, hij doet het er namelijk wel goed op.
#382714
Tja, mijn antwoord op de vraag in de kop van het topic zou zijn: met heeeeel veeeeeel geduld en doorzettingsvermogen ;D ;D
Als het zo'n ouwe zeur is met eten zal het waarschijnlijk niet meevallen, maar nooit geschoten is altijd mis, dus je kunt het altijd eens proberen. Of het gaat lukken hangt ervan af hoe graag je het wilt en hoe fanatiek je daarvan wordt ;D
Ik gaf ze geen andere optie en ze zijn uiteindelijk allemaal overstag gegaan, maar het was wel een strijd.
Wat hem zou kunnen bevallen? Geen idee, da's voor elke kat weer anders. Ik zou het iig mengen met z'n blikvoer, in ieniemienie beetjes om te beginnen. De ene kat vindt hart lekker, de andere lever, de derde weer kipfilet, de vierde vis .... wel houden de meeste brok- en blikkatten niet van stukken eten, hoe fijner hoe beter iha. Je kunt wat merken kvv proberen, wat hij niet eet lust Tara wel neem ik aan.
In ieder geval veel succes!
Door amber13
#383058
Kruimel schreef: Je kunt wat merken kvv proberen, wat hij niet eet lust Tara wel neem ik aan.
;D ;D ;D ;D Als het aan Tara ligt, eet ze alles voor hem op! Das namelijk echt een vreetzak.

Wat betreft de rest van je antwoord, heeeeeeel veel geduld zal het idd gaan kosten, vooral omdat ik hem zelf zo verwend heb. Als hij namelijk z'n eten niet lekker vind begint hij zo ondragelijk klagend te miauwen en heen en weer te lopen, dat ik weer zo'n muts ben dat ik hem wat anders geef omdat ik bang ben dat hij anders ergens anders gaat lopen eten en dat hij rotzooi binnenkrijgt.
Ik zal straks eens kijken welke smaken ik hier in de buurt kan krijgen, ik hoop dat hij kip wat vind, dat eet hij als blikvoer tenminste wel, maar ja, dan zit er ook zo'n zoete laag drap overheen :(.
Mengen is een goed idee om mee te beginnen, hopelijk kickt hij dan langzaam af van de zwaar zoete geur van blikvoer ;)
Vanaf morgen zal ik het eens gaan proberen, ben erg benieuwd of meneer het mixje wil eten, ik hou jullie op de hoogte.
Door sheela
#383372
Bij mij is het met 6 van de 10 katten al gelukt.
Dus mengen met blikvoer (ik gebruik Animonda Carny, omdat daar geen granen inzitten, geen smaakstoffen en puur vlees is) en zo opvoeren. In het begin ook heel weinig gegeven en nu zit ik helft blikvoer en helft CB. Ze zijn er wild van.
De rest moet ik misschien laten wennen door hen een ander blikvoer (misschien eentje dat ze gewend zijn te geven.
Eén kat houdt niet van blikvoer en van CB. Wel kippeborsten. En brokjes van Felidae...

Maar zoals je zegt, zij weten dat we goede mutsen zijn.... De slimmeriken ;D Manipulators zijn het ;)
Door jeanne
#384630
Debora schreef: Succes, enne..mengen heeft hier ook geholpen dus wie weet ;)
als ik de kattencarnibest niet meng met de hondenvariant, dat vreet meneer de hele dag niet. kan ik het oude prutje savonds aan de honden geven >:(
maar hij is met het laatste stukje kattencarnibest bezig, en dan haal ik het niet meer, dan eet ie maar gewoon met de honden mee :P
Door amber13
#385214
Inmiddels heb ik Revel geprobeerd wat Smuldier te geven, maar dat wou hij niet eten, ook niet gemengd door z'n eigen voer. Toen ik het neerzetten rook hij er even aan, en toen werd ik echt zo aangekeken van: Nee hoor, DAT eet ik niet!!!! En meneer wandelde vrolijk weg, een half uurtje later stond hij voor z'n bakjes te schreeuwen, toen heb ik hem toch maar wat anders gegeven :-[. Nu wil ik eens proberen of hij Carnibest wil eten.
Door jeanne
#385309
[quote="Nelly"]
Moet kunnen Jeanne, hier eten ze ook met de honden mee (bibi), alleen Simply Red eet als extra dagelijks 1 of 2 eendagskuikens, al dan niet aangevuld met 1 kippenekkie.

[/quote]hier eet ie dus smorgens carnibest, en savonds 'wat de hondenpot schaft' . Ik let er wel op dat ie een paar keer per week hart en/of rundergehakt krijgt. Maar die kattenvariant, die hoef ik dus echt niet meer voor hem te kopen ::) Bes en Sil vinden dat trouwens wel lekker, maarja, wat lusten die nu niet?
#385317
[quote="amber13"]
Inmiddels heb ik Revel geprobeerd wat Smuldier te geven, maar dat wou hij niet eten, ook niet gemengd door z'n eigen voer. Toen ik het neerzetten rook hij er even aan, en toen werd ik echt zo aangekeken van: Nee hoor, DAT eet ik niet!!!! En meneer wandelde vrolijk weg, een half uurtje later stond hij voor z'n bakjes te schreeuwen, toen heb ik hem toch maar wat anders gegeven :-[. Nu wil ik eens proberen of hij Carnibest wil eten.
[/quote]

Revel heeft er de wind goed onder zo te lezen ;D ;D ;D
Als ze bij mij iets niet eten (sardien bv) dan haal ik het na een half uur weg, en de volgende maaltijd krijgen ze het weer (ze eten 2x daags). En de daaropvolgende weer enz. enz. totdat er iig een deel op is. Of het echt gaat stinken :-X dan gaat het naar de honden. En de volgende week gewoon weer 8)
Door Nelly
#386192
Hier hoeven ze ook niet zoveel nootjes op hun zang te hebben hoor, als ze iets niet willen eten, jammer dan. Alleen pens eten ze geen van drieen, nou ja dat hoeft van mij ook niet.
Door jeanne
#386553
[quote="Nelly"]
Nee hoor, is niet zo raar, verschillende van de katten die ik vroeger had waren ook dol op pens, zowel vers als gedroogd.
[/quote]en tóch hebben we een rare kat :P
;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door