Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door SabenJin
#382381
zaterdag 17 september ga ik met Jin voor een week naar Oostenrijk. Nu heb ik dus geen vriezer(tje) tot mijn beschikking in het appartement en zit nu met de twijfel om dan maar tijdelijk brokken te geven of blikvoer mee te nemen. Wat raden jullie aan?
Waarschijnlijk zal ze bij brokken wel weer dunne ontlasting hebben, daarom ben ik er ook mee gestopt toen. Maar aan de andere kant zit ik toch in twijfel om brokken weer te combineren met wat dagen vers omdat Jin al wel gele tanden begint te krijgen. Ze krijgt toch elke dag een bullepees, ze heeft altijd een runderhuidbot liggen en krijgt zo nu en dan een kipstaaf wat ook best hard is.
Door Lizzy
#382384
[quote="SabenJin"]
zaterdag 17 september ga ik met Jin voor een week naar Oostenrijk. Nu heb ik dus geen vriezer(tje) tot mijn beschikking in het appartement en zit nu met de twijfel om dan maar tijdelijk brokken te geven of blikvoer mee te nemen. Wat raden jullie aan?
Waarschijnlijk zal ze bij brokken wel weer dunne ontlasting hebben, daarom ben ik er ook mee gestopt toen. Maar aan de andere kant zit ik toch in twijfel om brokken weer te combineren met wat dagen vers omdat Jin al wel gele tanden begint te krijgen. Ze krijgt toch elke dag een bullepees, ze heeft altijd een runderhuidbot liggen en krijgt zo nu en dan een kipstaaf wat ook best hard is.
[/quote]

Allereerst: brokken hebben totaaaaaal geen reinigend effect op tanden en kiezen. In tegendeel zelfs. Ze vervuilen het gebit zelfs in ernstige mate! Buffelhuidjes enzo: hebben ook geen reinigend effect op het gebit... al wil men je dat doen laten geloven..... Ik zou zeggen: geef eens een echt zacht kalfsbot. Eentje per week.

Brokken of blik: ik denk dat dat voor 1 weekje niet uitmaakt. Brok en blik: is beide hetzelfde principe. Ik zou of brok of blik geven waar ze dan nog 'de beste' ontlasting van heeft of wat voor jou het gemakkelijkst mee te nemen is.
Door SabenJin
#382386
ik weet natuurlij niet hoe ze er op zal reageren op blik of brok dus tja.....

waar haal ik zo'n kalfsbot? en wat moet ik me daar bij voorstellen?
Door Lizzy
#382389
[quote="SabenJin"]
ik weet natuurlij niet hoe ze er op zal reageren op blik of brok dus tja.....

waar haal ik zo'n kalfsbot? en wat moet ik me daar bij voorstellen?
[/quote]

Dat zul je dus uit moeten proberen.... Ik zou eerlijk gezegd niet te moeilijk doen. Het is maar voor 1 week. Ik eet ook wel eens minder gezond in de vakantie.

Kalfsbotten kun je halen bij versvleesverkooppunten of Islamitische slagers. Neem dan een bot dat geen gewicht gedragen heeft zoals rib of wervel. Ik zou je hond alleen niet in 1 keer zo'n bot op laten eten. De eerste keer na een minuutje of 10 a 15 wegnemen en een dag of 2 later weer geven. En altijd geven NA een vleesmaaltijd. Lees dit anders even: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801 (honden en het eten van botten).
Door Peet
#382391
Ik heb voor mijn vakantie wat pakjes Nature Diet meegenomen, als "compleet" ontbijt. 'S avonds haalde ik dan bij de slager lekker wat kip of een flinke runderlap voor de hondjes. Zo heb ik het 3 weken prima kunnen doen...je moet tenslotte voor jezelf ook boodschappen doen en dan haal je gewoon lekker wat extra vlees voor de honden. Ging prima! ;)
Door SabenJin
#382396
voor zaterdag en zondag moet ik zo wie zo wat meenemen omdat de winkels dan dicht zitten, als ik aankom en op zondag. dan zou ik me misschien nog kunnen redden met energique. Dan zou ik maandag idd boodschappen meoten doen, maar als ik het dan neit kan vinden (weet ik veel) dan zit ik. Ik weet mijn weg daar natuurlijk ook niet, dan ben ik liever van te voren voorbereid en neem ik wat mee.
Door Ike
#382623
zou me niet zo druk maken (deed ik ook wel hoor voor mijn vakantie ;D) maar mijn ervaring heeft m,e geleerd dat je practisch overal wel iets 'lekker'kan kopen voor je hond, van kip tot rund tot gehakt/ lams of ander vlees tot kvv (verschillende merken dan welliswaar maar toch)
en moet zeggen dat ondanks dat Ike een enorme seikerd is geweest wb eten; hij at alles met even veel smaak en zonder 'darmproblemen' 8)
Door jolly64
#383294
Mocht je toch brokken willen geven met de vakantie
Probeer alvast hoe hij er op reageerd
Is weer een zorg minder en voor eventjes niet zo erg hoor in de vakantie brokken
Wij eten ook ongezonder tijdens de vakantie en zeker als je geen vriezer ter beschikking hebt
Succes en alvast een prettige vakantie toegewenst
Door Yari
#383895
Hoi Sabine,

Brokken hebben idd juist helemaal geen reinigend effect op de tanden, ze veroorzaken juist tandplak.
Probeer idd eens wat verse botten waar ze lekker op moet kauwen (lees ook eerst het bottendocument bij bibliotheek!).

En op de vakantie zou ik me ook niet al te druk maken. Neem gewoon een klein zakje brokken mee (probeer thuis alvast uit hoe ze erop reageert) en probeer daar evt. nog aan wat vlees e.d. te komen.
Zoals je weet zijn wij net 2.5 week op vakantie geweest en ik had ook brokken meegenomen (Krönch).
Ze heeft denk ik voor 60% brokken gegeten die vakantie en de rest toch lekker barf met het vlees/botten wat ik in de supermarkten aldaar heb gevonden. Maar al zou ze een week lang alleen maar brokken eten, dan is dat ook zo erg nog niet hoor. Moet kunnen voor een weekje.
Fijne vakantie alvast. 8)
Door Daisy75
#383903
Brokken...ach ja wat zal ik zeggen, ik ben blij dat ik er vanaf ben...maar blik nee, ik heb altijd het idee dat je dan totaal iets onzinnigs aan het voeren bent, is meer water dan voedingsstoffen.
Door SabenJin
#385156
hmm goed dan zal ik vanmiddag even wat brokken gaan halen en vanaf morgen eventueel gaan geven. Waarschijnlijk heeft ze dan wel weer dunne ontlasting omdat ik daarom juist overgestapt ben.

Zou ik eventueel nog voor een paar dagen vlees mee kunnen nemen? Ik vertrek zaterdagaochtend vroeg en als ik dan wat uit de vriezer haal en in de koeltas meeneem en daar in de koelkast leg? kan ik het dan alleen zondag nog gebruiken?
Door Peet
#385162
[quote="SabenJin"]
Zou ik eventueel nog voor een paar dagen vlees mee kunnen nemen? Ik vertrek zaterdagaochtend vroeg en als ik dan wat uit de vriezer haal en in de koeltas meeneem en daar in de koelkast leg? kan ik het dan alleen zondag nog gebruiken?
[/quote]

Ik heb voor de eerste dagen ook wat rollen Cb in een koeltas in de koelbox gedaan. Bij aankomst in de ijskast, bleef 2 dagen kei-bevroren ;D.

Als het ontdooit is, kan je het zeker nog 2 dagen geven hoor, mits in de ijskast gehouden.
Door Anneke V
#385296
Kan je niet al eens opzoeken of navragen in het reisbureau of er supermarkten of beenhouwers in de buurt/dorp van je vakantieplaats zijn???

Zoals Peet al zei als je voor je vertrekt diepgevroren kvv in een goede koeltas zet met eventueel nog zo'n paar ijsblokken erbij, dan blijft dit nog lang bevroren hoor!!!!! Als ik 's avonds om 22u Duck uit de vriezer haal & dit in de microgolfoven leg om te ontdooien dan is het 's morgens nog bevroren ::)
Je kan misschien een pak brokken zonder conserveringsmiddelen enz...meenemen voor het geval dat..?!
Door Sofie
#385564
Toen wij naar Spanje gingen had ik ook brokken gekocht voor Lady. Nu eenmaal daar heeft ze maar 3 dagen brokken gegeten. Daarna ging ik iedere dag versvlees bij de slager kopen.
Dus als je dat kan doen zou ik het zo doen!

Overigens denk ik dat het niet zoveel uitmaakt wat je geeft.
Door SabenJin
#385678
Ja maar als ik echt vers vlees van de slager haal, dat krijgt Jin nu ook niet en zou ook niet weten wat ik dan meot halen, maargoed dan is ze dus wel zeker aan de dunne denk ik. Energique zullen ze echt wel niet hebben bij de slager hahaha maar ik neem voor de zekerheid iets van 3 kilo brokken mee en vraag daar aan de leiding wel of ze tips hebben waar ik wat kan halen maar bij aankomst en de zondag erop zit alles dicht dus dan red ikme nog wel met het energique wat ik dan gewoon meeneem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door