Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Anneke V
#381315
We hebben er een tweede pup bij ::)

Onze Pluto is 9 maanden oud & nu hebben we sinds zondag nog een beagle pup van 3 maanden oud. Hij woonde op een appartement & de eigenares ging hem anders naar een asiel brengen :'(

Natuurlijk at hij brokken & had hij een vlooienband aan...Thuisgekomen hem onmiddellijk verlost van die vergif band & hem maar brokjes gegeven (had ze meegekregen, samen met buffelhuid knabbel beenderen!)...Pluto kreeg zijn Duck & de kleine ging proeven...& nu wil hij geen brokken meer ;D ::) enkel Duck ;D ;D ;D De overgang ging makkellijk he!!!!!! ;D

Het enige probleem is dat hij enorm schrokt & altijd honger heeft!!!! Misschien moeten we hem eens ontwormen....Hij weegt ocharme 5kg ( hij is graatmager, je kan zijn ribben zo tellen) en mag dus ongeveer 400gr Duck eten, maar als ik hem laat doen eet hij veeeel meer!!!!!!!!!!! Hij is precies uitgehongerd!!!!!!!!!!!!!!! Hij gromt & bijt ook als het om eten gaat ( heb mij hiervoor al geïnformeerd op het hondengedragsforum)....

Wat moet ik hiermee doen??? Gewoon 400gr Duck blijven geven & hem leren dat dat alles is of mag ik hem al eens meer geven??? ???
Laatst gewijzigd door Anneke V op di 06 sep 2005, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#381318
Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!!!

Hoe zwaar had hij nu mogen zijn? Ik denk een kilo of 8 ofzo? Ik zou hem meer geven. Eerst naar 450 (morgen) en overmorgen naar 500 gram zo langzaam toewerken naar de hoeveelheid voeding voor het gewicht dat hij zou moeten hebben.
Door Anneke V
#381323
Geen idee hoe zwaar hij zou moeten zijn ???
Een Beagle pup van 3 maanden ???

Ik weet alleen dat Pluto toen we hem gingen halen al veel groter & zwaarder was dan dit klein dingetje...
Misschien is het ook een kleiner soort..

Maar het feit dat je zijn ribbetjes zo door zijn velletje voelt is toch niet normaal vind ik!!! En dan het feit dat hij precies constant honger heeft & zijn eten zo verdedigd doet mij denken dat hij misschien tot nu toe nog niet zoveel eten gekregen heeft..... ???

Maar ik zal hem meer Duck geven dan & in't oog houden dat hij niet te dik wordt!

Onze Pluto is nu natuurlijk veel groter & sterker, maar hij is zooo voorzichtig met de kleine :) !!!! Zelfs in het spelen! Als ze touwtje trek doen durft Pluto nooit doortrekken!!! Hij loopt gewoon wat rond of gaat zitten terwijl onze kleine met zijn volle lichaam zit te trekken en te grommen :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381432
Ik zou hem ook meer geven, zeker tot hij er gewoon goed uitziet, hij is ook nog erg in de groei en dan eten ze zoiezo al veel meer dan een volwassen rastgenoot.
Door Anneke V
#381447
Ik kreeg al direct commentaar van de buren... ::)

"En deze hond geen rauw vlees geven he...ik heb het er met mijn DA over gehad & die zegt dat uw hond zo niet lang zal leven & dat hij daardoor zo zenuwachtig en opgefokt is..." ::) ::) ::) ::)

JEEEESEEEES!!!!

We gaan deze kleine eerst Duck geven en tegen het weekend kan hij lekker mee "weekend barfen"... ;D Voor hem zal het wel net als voor de katten gemalen worden, want zoals dien zijn eten opslokt!!!! ::)

Ha, sil, nog maals bedankt voor mijn mooi onderschriftje....ik ben er echt verliefd op... :-*
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381457
[quote="Anneke V"]
Ik kreeg al direct commentaar van de buren... ::)

"En deze hond geen rauw vlees geven he...ik heb het er met mijn DA over gehad & die zegt dat uw hond zo niet lang zal leven & dat hij daardoor zo zenuwachtig en opgefokt is..." ::) ::) ::) ::)

JEEEESEEEES!!!!

We gaan deze kleine eerst Duck geven en tegen het weekend kan hij lekker mee "weekend barfen"... ;D Voor hem zal het wel net als voor de katten gemalen worden, want zoals dien zijn eten opslokt!!!! ::)

Ha, sil, nog maals bedankt voor mijn mooi onderschriftje....ik ben er echt verliefd op... :-*
[/quote]

Ja , nu moet ik alleen weer een nieuwe voor je maken , met je nieuwe huisgenoot erbij ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 06 sep 2005, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#381480
[quote="Anneke V"]
Ik kreeg al direct commentaar van de buren... ::)

"En deze hond geen rauw vlees geven he...ik heb het er met mijn DA over gehad & die zegt dat uw hond zo niet lang zal leven & dat hij daardoor zo zenuwachtig en opgefokt is..." ::) ::) ::) ::)

JEEEESEEEES!!!!

We gaan deze kleine eerst Duck geven en tegen het weekend kan hij lekker mee "weekend barfen"... ;D Voor hem zal het wel net als voor de katten gemalen worden, want zoals dien zijn eten opslokt!!!! ::)

Ha, sil, nog maals bedankt voor mijn mooi onderschriftje....ik ben er echt verliefd op... :-*
[/quote]


Leuke buren :P
Door Anneke V
#381789
[quote="sylvia"]
Ja , nu moet ik alleen weer een nieuwe voor je maken , met je nieuwe huisgenoot erbij ;D



[/quote]

;D ;D ;D
Door Anneke V
#381790
[quote="KayleighShanden"]
Leuke buren :P
[/quote]

Zijn zo van die mensen die alles beter weten..... ::)
Door Anneke V
#381792
Gisterenmiddag hadden we de kleine ontwormd & inderdaad gisteren avond zaten er nog levende wormen van 5cm lang in zijn stoelgang :-X

Deze morgend was de hele keuken & gang vol met diarree :-X :-X :-X
Waarschijnlijk van het ontwormen & de overgang van brokken naar Duck ??? Het was allemaal nogal slijmerig :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381805
[quote="Anneke V"]
Gisterenmiddag hadden we de kleine ontwormd & inderdaad gisteren avond zaten er nog levende wormen van 5cm lang in zijn stoelgang :-X

Deze morgend was de hele keuken & gang vol met diarree :-X :-X :-X
Waarschijnlijk van het ontwormen & de overgang van brokken naar Duck ??? Het was allemaal nogal slijmerig :-X
[/quote]
Als het goed is komt er nog wel een hele slijmlaag los, daar hoef je niet van te schrikken, of dat hij straks in vliezen verpakte poep heeft.

ik zou wel even probiotica geven.

heel vaak zie je dat een hond overgeeft en diaree heeft als er sprake is van een goeie wormbesmetting en je geeft een kuur.
Door Lizzy
#381810
Ja, met Sylvia eens! Niet schrikken van slijm en inderdaad probiotica geven! Voor een lange tijd! En de wormkuur ook herhalen over 2, of was het nou 3 weken?
Door Anneke V
#381861
[quote="Lizzy"]
Ja, met Sylvia eens! Niet schrikken van slijm en inderdaad probiotica geven! Voor een lange tijd! En de wormkuur ook herhalen over 2, of was het nou 3 weken?
[/quote]

Ik dacht dat op de bijsluiter stond na 2 weken...
Probiotica is dit alleen in pilvorm te krijgen of kan je ook yoghurt hiervoor geven???

Heb nogal moeite om probiotica te vinden, alleen in de apotheek & daar was het heel duur.... :-\
Laatst gewijzigd door Anneke V op wo 07 sep 2005, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Binno
#381866
In reformwinkels zou je het moeten kunnen vinden.
Het bestaat zeker ook in poeder of in capsules die je kan openmaken om het poeder dan over het voer te strooien.
Yoghurt en vooral dan de Biogarde of Bifidus, bevat ook wel probiotica, maar in veel kleinere hoeveelheden. En zijn darmpjes kunnen wel wat extra gebruiken nu. ;)
Door Truus
#382114
[quote="Anneke V"]

Heb nogal moeite om probiotica te vinden, alleen in de apotheek & daar was het heel duur.... :-\
[/quote]



Probiotica kun je bij reformwinkels kopen en zaken als De Tuinen. Vaak heet het "Acidophilus".
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door