Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#381724
Vanmorgen wilde ze geen cottage cheese, en toen ik naar buiten ging zag ik dat ze gisteravond haar eten had uigespuugd, dus ik dacht dan laat ik je maar 'n beetje vasten vandaag, en zie wel of je vanavond beter voeld.Het viel me gisteravond trouwens al op dat ze veel aan 't drinken was.
Vanmorgen was ze ook weer veel aan 't drinken, en dan effe later spuugd ze alles weer uit...
Al 2 keer 'n grote plek op de vloerbedekking in de woonkamer schoongemaakt en nu net spuugd ze weer 'n lading water in de slaapkamer.....nu zag ik er ook'n druppeltje bloed in zitten...niet veel dus, maar 't was wel bloed, en nou weet ik niet of ik wel of niet naar de DA zal hollen....
Ze is wel 'n beetje zielig en heeft vandaag ook veel geslapen, ze drinkt dus wel, maar wilde ook geen klein stukje kaas wat ik voor d'r neus hield..
Wat denken jullie ervan ???
Door Truus
#381745
Mila heeft ook twee dagen niets gegeten en overgegeven. Het is denk ik een virusje geweest, nu eet ze weer. Wie weet is Cis morgen ook weer beter, ik hoop het Dory en als je het echt niet vertrouwd, even naar de D.A. gaan.
Heeft ze koorts?
Door K@rin
#381749
Och arme Cis !!
Heeft ze verhoging.
Soms komt er iets bloedmee wanneer ze spugen.
Wannneer de kramp te erg is, springt er wel een een bloedvaatje ........

Dikke knuffel voor Cis !!
Door Ine
#381771
Dory, als ze geen verhoging heeft, zou ik het even een dag aankijken. Vasten en goed in de gaten houden.
Wat voel je je machteloos hè, als ze zo zijn :-\
Knuffel voor jullie beiden :-* :-*
Door 202spots
#381782
We hebben wel 'n heel zielig hondje hier...
Ik wilde d'r mee naar buiten nemen, kijken of ze misschien moest poepen ...maar ze wilde niet eens de deur uit....heb haar tot de buren laten lopen/mee getrokken, maar ze liep zo stijf en zielig, en ben toen toch maar naar de DA gegaan.
Daar ook heel zielig heen gelopen van de auto naar de ingang heeeeel langzaam.
De DA zei dat ze ietsie verhoging had, en was beetje uitgedroogd, ik kon kiezen of ze daar bleef en aan infuus, of met dat vocht onder d'r huid gespoten mee naar huis kon....
Wilde ook bloed onderzoek doen en urine om te kijken of ze soms diabetes had. Eventueel ook nog 'n foto maken om te kijken of er wat verstopt zat....
Nou begin eerst maar met bloed en urine onderzoek, en dan maar de vocht onder haar velletje, dat is wel genoeg voor vandaag...
En als ze morgen nog steeds spuugd, dan kunnen we altijd nog 'n foto maken.
Dus ze neemt Cis mee naar achteren, en neemt bloed en urine, en komt Cis terug brengen met 'n bult boven op haar rug,'t lijkt wel 'n dromedaris!!!! :o
De urine was getest op diabetis maar dat had ze gelukkig niet.
Ook 'n shot gegeven voor 't overgeven, en natuurlijk de antibiotics shot :-\ en ook AB mee naar huis waar ik morgen mee moet beginnen...
De assistente kwam ook netjes 3 blikjes Hill Science ID brengen, en ik zei gelijk Thanks but NO Thanks!!!
Ik kan zelf wel wat kip met rijst koken hoor.
Nou dat vond ze ook wel goed dan.

Onderweg terug naar huis had ze ook weer in de car gespuugd,dus ze is nog niet helemaal lekker.
En ik heb nou 'n heel zielig beesie hier.
Ik 'n beetje kip en rijst helemaal tot pap gemalen,maar ze wil niks eten...ze mag maar 'n klein beetje water tegelijk hebben want anders ben ik bang dat ze 't weer uitspuugd.

Ja Karin, ik denk dat er 'n bloedvatje was gesprongen met 't spugen, zei de DA ook,dus ik zit daar niet zo erg over in.
Ik heb liever dat ze 'n beetje gaat eten, want nu slaapt ze de hele tijd.
Of misschien heeft ze gewoon slaap nodig en is 't morgenochtend 'n stuk beter...en anders moeten we toch maar terug voor 'n foto...
Eerst maar kijken hoe 't morgen ochtend is, en dan de bloedtest afwachten..
OeiOeiOei...
Door Lizzy
#381784
He getsie Dory! Ik hoop dat Cis zich al wat lekkerder voelt...... Zo te lezen is ze echt beroerd! Sterkte :-* en knuffels voor Cis!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381806
Hoi Dory, ik hoop dat Cis zich ondertussen al wat beter voelt.
En dat is schrikken he zo'n vochtbal , Kelly van mij heeft dat verschillende keren gehad, één keer zelfs spoot het met een straaltje uit het gaatje waar de vochtnaald haar veletje was ingegaan, het was net een fonteintje.
Geef Cis maar een knuffel van mij :-*
(en neem er zelf ook één, zul je wel nodig hebben van de zorgen en al die kots opruimen) :-*
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#381811
En die vochtbal zakt langzaam naar beneden en dan heb je een bolle buik!
Beterschap :-*
Door Ine
#381834
Ach Dory, wat een zorgen om die lieverd!
Sterkte jullie beiden en ik hoop, dat ze zich snel iets beter voelt! :-* :-*
Door Truus
#381884
Wat een zorgen weer :-\. Een dikke knuffel voor Cis :-*
Ik hoop dat het snel beter gaat en duim voor je.
Door Jolly
#381886
he Getsie Dory, dis niet leuk om te lezen. :-\

Hoe is het nu met Cis? Gaat het al beter.

heel veel knuffels van de 2 zwarte mannen hierzo vandaan.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#381942
Ach arme Cis :'(, Gitte had een paar maand terug ook zoiets, overgeven :o.. ze lag als een dood vogeltje in haar mandje, sliep de hele dag en wilde niets eten... ik hab haar de 2e dag hele kleine beetjes eten gegeven en haar alleen maar naar buiten genomen om te plassen. Binnen een paar dagen was ze weer helemaal opgeknapt :D. Ik hoop dat het met Cis ook zo gaat, heel veel beterschap voor Cis en jij veel sterkte met de verzorging en zorgen :-* :-*.
Door 202spots
#382005
Nou 't is helaas nog niet veel veranderd....
Ze had wel dorst dus had 'n beetje water gegeven, en effe later geprobeerd of ze wat van de kippenpap wilde eten, eigenlijk liever niet maar ik heb van armoe toen maar 2 halve theelepeltje in d'r bekkie gedaan,wat ze wel doorslikte maar meer hoefde ze niet...
Ze wil ook niet naar buiten om te poep of plassen.
Wel weer 'n klein beetje water gegeven en nu 'n uur later gooit ze alles er weer uit....ik weet niet waar 't vandaan komt, maar het lijkt dus veel meer vocht als dat ze gedronken heeft...

Ik denk dat ik niet eens de bloed resutaat hoef af te wachten voordat we straks terug gaan naar de DA, 't ziet er naar uit dat er dan toch maar 'n foto gemaakt word om te kijken waarom ze blijft spugen...
kan nergens aan denken wat ze anders heeft gegeten dan wat ze normaal eet, of wat er nu 'n verstopping zou veroorzaken....(ALS er 'n verstopping is)
Ze slaapt veel en doet liever niks....

Syll, Cis had ook 'n lek op d'r rug, moest ook met papieren handoek iedere keer gedweild...
de bult is nu wel weg hoor, maar ik zit op 'n gewone urine plas te wachten en dat heeft ze nog steeds niet gedaan. :-\
Ik denk dat de DA gisteren wel d'r blaas heeft leeg gehaald toen ze urine voor de test moesten aftappen, en als ze weinig drinkt dan zal ze wel niet veel hebben om uit te plassen.....
En poepen heeft ze ook nog niet gedaan...
we zullen hopelijk meer te weet komen wanneer we straks terug gaan...
'n paar knuffies zijn doorgegeven, maar eigenlijk wilde ze die niet eens hebben :-\
Ze draaid d'r koppie de ander kant op... dus ik bewaar de rest wel totdat ze beetje beter voeld...
Nog steeds 'n zielig beesie hier...
en ik word er zelf ook steeds zieliger van.... :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door