Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#381717
Vanavond heeft Tess vlak nadat ze had gegeten (binnen 10 minuten) 2 x een beetje geel en wit schuim / slijm staan spugen.
Ze had eerst een klein beetje CB light gehad (ca 100 gram als bodempje) en daarna een stuk kalfsstaart van ca 200 gram. Dit krijgt ze wel vaker en normaal gesproken heeft ze er geen problemen mee. Ze is nu goed aan botten gewend en ik zorg altijd dat ze eerst een bodempje vlees krijgt voordat ik haar een bot geef, ook als het een bevleesd bot is.
In de eerste instantie raakte ik een beetje in paniek en dacht ik aan een maagtorsie omdat er alleen schuim / slijm uit kwam en geen eten. Maar na het spugen maakte ze een vrolijke indruk en ca anderhalf uur later heeft ze staan drinken en dat heeft ze niet uitgespuugd. Net is ze ook gewoon mee naar buiten geweest en heeft ze weer gek lopen doen zoals altijd, dus ik maak me er nu niet meer zo druk om (alhoewel ik ze wel in de gaten blijf houden).
Maar is dat normaal dat er alleen maar schuim / slijm uit komt en geen eten zo vlak na de maaltijd? Je zou toch denken dat dan meteen alles eruit komt als ze gaat spugen.
Door Lizzy
#381838
Ik weet het eerlijk gezegd niet.... Brutus heeft hier ook wel eens wat slijm staan spugen maar dat doet hij meestal wanneer hem iets dwars zit in zijn slokdarm of luchtpijp. Laatst zat hem een schubbete van een sardien hem dwars ( ::)) en heeft hij flink wat keren wat slijm staan kokhalzen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door