Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#381622
Ik word zo langzamerhand spuughemeltje gek van die k*tvlooien. Voor onze vakantie liep het spul (vooral Sophie en Dap) te krabben. Honden en katten tig keer behandeld (frontline + anticonceptie), huis behandeld. Het leek goed te gaan. Nu hebben de dames tijdens onze vakantie weer vlooien gekregen, alleen hebben mijn ouders dat niet zo doorgehad (ze waren voornamelijk buiten aan het scharrelen). Resultaat: Ted wondjes op haar buikje, maar die ging nog wel. Maar Sophie? Soof heeft zich helemaal stuk zitten krabben. Op haar kont zitten kalige plekken, boven haar staart ook, op haar borst, achter haar oren en op haar buik is het rood en is de beharig ook ietsjes dunner... Ze zaten ook als neuroten te krabben en te bijten. Weer de hele mikmak ontvlooid. Die spray voor in huis zou dik 8 weken geldig zijn..nou, die heb ik zo'n 3 a 4 weken geleden gebruikt, dus dat zat dacht ik nog wel goed.
Even leek het helemaal goed te gaan. Ze hielden op met krabben, Ted haar buikje gaat weer perfect. Sophie krabde ook minder. Vandaag echter zag ik Soof weer bijten..en ja hoor..een vlo.

Ik word hier ZOOOOOO giga gestoord van! Ik heb nu al kapitalen uitgegeven aan verschillende vlooienmiddelen, huissprays, pipetten, pillen, bandjes, shapoos...ik weet het niet meer.

Nu was er vandaag iemand in de winkel die via www.catsandogs.nl een magneetje had besteld. Tegen vlooien en teken. Volgens haar had haar kat al 2 jaar geen vlo of teek meer gehad. Maar ja...ik vraag me dan af, werkt het echt? Of is het zoiets als de 'biostabiel' van "Oh Mr. Santinera, I'm soooo in love with you-Tineke"? Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het kwaad kunnen??

Arme Soof ligt nu ingevet met berkenteer, wondjes met prodier wondgel, lippen met Vetaderm en nog wat andere smeertroep op de bank, de eerste druppels Ctenovetsem zitten er weer in, je weet maar nooit... Bah...rotvlooien...
Laatst gewijzigd door geer op di 06 sep 2005, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#381628
Ach, arme Sophietje.

Maar sorry, ik heb nog nooit van die magneet gehoord...

Kan je Sophie kammen, of gaat dat lastig in haar vacht?
Mats, de kat had hier ook constant vlooien, en toen heb ik een week lang meerdere keren per dag gekamd, en die hele spray mikmak die jij ook al gedaan hebt en toen was het wel over.

Balen hoor Geer die k*tvlooien!
Door 202spots
#381634
Geer....plak 'n gewoon magneetje aan Soof d'r halsband.....
en als dat werkt... dan heeft ze ook geen last van vlooien meer.
Ik vind 't ook vreemd dat er staat:
"Hang de penning aan de halsband van uw huisdier.
Om de immuunwerking te waarborgen moet de ter allen tijde met uw huisdier in contact blijven"
Als 't aan de halsband hangt....dan is het toch niet de hele tijd in contact met 't dier(huid/vacht) zelf?
Tenzij 't contact met de halsband inhoud dat de halband contacht met de magneet EN met de hond heeft ???
Nah....
Ik zou in ieder geval geen € 45,00 voor dat ding betalen.

Ik vind 't net zoiets als die koperen armbanden die mensen om hun pols hebben tegen de reumatiek......maar ze hebben evengoed nog steed reumatiek.... :-\
#381635
Kuma had ook vlooien. Ik heb ze gedruppeld met exil spot on. Ze ging nl ook toen in pension en het huis met een natuurlijk anti-vlooien middel op basis van kokosolie. Verder hebben we echt alles wat wasbaar was gewassen. We zijn met 6 vuilniszakken vol wasgoed naar een wasserette gegaan en hebben alles gewassen en gedroogd en ondertussen het huis en de auto gezogen, gedweild en ingespoten. De honden waren toen al weg. Wij zijn nu vlo-vrij.
Door geer
#381648
Nou, ik weet niet wat het is, maar het lijkt hier wel niet te werken. Of in ieder geval maar een dag of 3-4. Dan begint de riedel van voor af aan. We hebben hier tapijt, dus ik vrees dat dat de boosdoener is, volgens mij blijven die krengen gewoon ergens hangen. Ik ga morgen nog maar eens Advantage voor het hele spul kopen, misschien dat dat helpt, maar ik word wel een beetje moedeloos. Ik heb nu al honderd(en) euri uitgegeven aan pipetjes, huisbehandelingen, anticonceptiepillen. En ik wil ze ook niet om de twee weken met chemische troep behandelen. Kammen gaat ook niet goed met die stugge, korte vacht van Sophie... Sophie en Dap hebben er echt last van, wondjes en kale plekjes, Ted en Doris valt wel mee. Maar als ik dus alleen Sophie en Dap ontvlooi, blijven die krengen op Doris en Ted doorwandelen, die hebben er niet zoveel last van. En dan herhaalt het hele circus zich weer. Ik kan er niet eens zoveel vinden, twee dagen waren ze weg...en nu vond ik er weer een op Sophie. Op alles staat dat het 4 tot 8 weken werkt, nou, hier dus niet :(. Ik heb ook een beetje een hard hoofd in die magneet...ook lijkt het me niet echt tof dat ze dan permanent een halsband om moet (dat ding 'schijnt' te werken op de combi zwaartekracht en beweging van de hond; dat roept het 'magnetisch veld' op).. Maar ja, als het zou werken...
#381657
geer schreef: ook lijkt het me niet echt tof dat ze dan permanent een halsband om moet (dat ding 'schijnt' te werken op de combi zwaartekracht en beweging van de hond; dat roept het 'magnetisch veld' op).. Maar ja, als het zou werken...
Ik denk dat je die 45 euri beter aan iets anders kunt besteden.
Ff afkloppen maar ik heb dit jaar nog geen frontline hoeven te gebruiken eigenlijk. En mijn ene kat heeft een vlooienallergie dus ik zou het meteen moeten merken, maar helemaal niks dus.
Misschien helpt het als je zijl neemt ipv tapijt??
Laatst gewijzigd door Debora op di 06 sep 2005, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#381662
uhhhh, hoe zit het met je boven, beneden en naaste buren????
hebben die huisdieren?
als ze daar ook vlooien hebben, en ze via het balkon over kunnen huppen, is het voor jou dweilen met de kraan open toch?
Door geer
#381663
jeanne schreef: uhhhh, hoe zit het met je boven, beneden en naaste buren????
hebben die huisdieren?
als ze daar ook vlooien hebben, en ze via het balkon over kunnen huppen, is het voor jou dweilen met de kraan open toch?
Nee, naast hebben ze geen beesten, die kunnen niet overhuppen...boven ook niet, onder kan hier niet komen. Maar ja, ze komen natuurlijk wel dagelijks in het park, in contact met andere honden, in de winkel waar honden komen... Zijl leggen is geen optie, niet alleen is dat niet even 1-2-3 gepiept voor een arme student, bovendien wordt de onderbuuf dan gek van al dat honden en kattengetrippel. Pffffffffffffff....
#381842
Ik denk zelf dat vloerbedekking je de das om doet.... Volgens mij valt daar niet tegen aan te sprayen..... Zou het een idee zijn om eens met een stoomreiniger je vloerbedekking en banken enzo te doen? Volgens mij is dat stoom zo heet dat er geen vlo of ei overleeft!

Dat homeopathische middel tegen vlooienallergieen helpt dus niet bij Soof?
Door geer
#381844
Ik heb de Ctenovetsem een tijdje gebruikt, maar zonder resultaat. Maar ik ga er toch maar weer mee beginnen. Ik weet niet, vannacht heb ik de 'heksenkaarsjestestmethetsoepbordopdegrond' gedaan, maar geeneen vlo te bekennen. Ik ga Soof nu maar flink insprayen met natuurlijke anti-vlo en teek spray, in de hoop dat ze haar in ieder geval met rust laten. Toen ze net terug van 'vakantie' kwamen hadden ze er echt veel, nu niet meer... Maar bij elke nieuwe vlo panikeer ik weer ;D... Iemand nog goede tips wat ik het beste op die krabplekken kan smeren? Wondgel of Calendula heeft ze eraf gelikt voor het erop zit, ik smeer nu met berkenteerolie..iemand nog andere tips?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door