Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#380662
Help me maar even duimen allemaal, hoor, vandaag naar Tannetje met Shanden, urine afnemen.
Dit gaat gebeuren volgens een punctie of een catheter...brrr het moet maar :-\
Jullie horen er wel weer van!!
Door Lizzy
#380664
KayleighShanden schreef: Help me maar even duimen allemaal, hoor, vandaag naar Tannetje met Shanden, urine afnemen.
Dit gaat gebeuren volgens een punctie of een catheter...brrr het moet maar :-\
Jullie horen er wel weer van!!
Komt goed! Echt! Maar, natuurlijk duim ik voor je!!!
Door Jolly
#380683
adem diep in en weer diep uit, ik heb de spullen gezien en dat gaat echt goed komen.

Zie ik je vanavond? dan kan je meteen vertellen hoe het gegaan is.
Door geer
#380902
Breezer schreef: Ben ook voor je aan het duimen. Zorg je wel dat ie Tannetje heel laat?? Want wij hebben woensdag middag een afspraak.
Aaaaah, dan zie ik je ook eens! :D
Door Daisy75
#381324
Sorry mensen had wel eerder willen vrtellen hoe en wat maar beetje druk dagje en we hebben idd ook het vlees opgehaald gister bij Jolly dus weinig tijd voor de pc.
We kwamen netjes optijd aan, was makkelijk te vinden met de tom tom die een vriend van me mee had in de auto.
De kat zat buiten dus dat was geen probleem...er zat ook een kleine spaniel binnen, die gelukkig beetje aan de kant bleef...want die etters van mij weet je maar nooit...

Tannetje, hele aardige dierenartse, zachtaardig ook voor de honden.
Ik had Kayleigh ook mee want anders zat ze hele middag alleen thuis.
Dat kwam wel goed uit want kayleigh dr oog meteen laten zien, beschadiging is mooi aan het genezen, en ook heb ik homeopatische druppels meegekregen voor dr incontinentie, die ik misschien dan ipv de pillen kan gaan gebruiken.

Affijn puntje Shanden.
Ik had em niet laten plassen en zeflfs thuis en onderweg nog laten drinken ook.
Tannetje ging met een cathetertje in zijn plasbuisje (zon klein dun lang slangetje).
Beetje glijmiddelerop en gaan hihi.
Maar het ging niet al te makkelijk, niet om shanden hoor want dat sulletje laat alles gewoon toe,maar omdat we zijn piemeltje er niet uit kregen hihihi.
Gelukkig ging hij erbij zitten op de tafel en toen kwam zijn lipstickje er ff makkelijker uit.
Nou slangetje erin, maar er kwam maar geen urine uit whahaha dat hadden wij wer.
Na een tijdje friemelen en doen kwam er dan uiteindelijk wel wat uit, maar niet veel, gelukkig wel genoeg voor wat we moesten doen.
Oke nu kwam het he...stripje erin...PH waarde 7!!
Toch weer gezakt dus van 8 naar 7, dus was aardig op weg, maar nog niet volledig in orde.
Ik was thuis gestopt met vitamine c wanthad het idee dat dat niets deed, en in plaats daarvan een cranberrypil meer.
Nou op 1 of andere manier toch iets beter dus.
Opde strip was ook te zien dat er hoogstwaarschijnlijk wel een bacterietje in zat, maar daar moest een kweek voor gemaakt worden en daar hoor ik dan later de uitslag van.
Maar toen nog een spannend moment....was het blaasgruis ernog???
JIppieeeeeeeee het was weg, geen blaasgruis meer te zien in de microscoop, dit is toch wel heel goed nieuws!!!

Ik ben heel erg opgelucht nu, nu nog even kijken of hij antibiotica nodig heeft en dan komt het met die PH wel weer goed.
Shanden liet alles maar over zich heen komen, ging er zelfs bij liggen met slangetje in zijn piep hahaha.

Toen we de praktijk uit liepen lag het spanieltje onder de tafel en ging shanden ff lekker uit zijn dak tegen dat kleine hondje...toen durfde hij wel weer, met zijn grote mond(war het meestal bij blijft hoor trouwens) maar je had em zielig moeten zien zijn op de tafel in de praktijk!
Ach ja hij dacht moet toch effe werken aan mijn imago...hihi patser!

Nou kortom was geslaagd bezoek en ik zal voor shanden zijn urnie/blaas/darm problemen dan ook zeker naar Tannetje blijven gaan.

Tannetje Bedankt hoor!

(oh en tannetje....dat spul voor kayleigh wat door dr eten moet...HET STINKT vreselijk, maar kayleigh eet het gewoon op hooor, hihi alles kan ik ze geven sinds ik het met vlees geef).
Laatst gewijzigd door Daisy75 op di 06 sep 2005, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#381341
Goed zeg! Goed bezoek en je bent gelukkig weer een hoop wijzer geworden! Fijn dat er geen gruis meer zit zeg!!
Door Daisy75
#381404
Lizzy schreef: Goed zeg! Goed bezoek en je bent gelukkig weer een hoop wijzer geworden! Fijn dat er geen gruis meer zit zeg!!
ja dat dat gruis weg is is voor mij de grootste opluchting, de rest komt dan ook wel goed.
Mijn dierenartsassistente hier uit denhelder was erg enthousiast en ging ook eens lezen hier, ze heeft alles genoteerd en zou het doorgeven aan de dokter (die op vakantie was)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door