Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#380369
Bianca had CB voor me meegenomen en Corine had nog wat kippennekken en vleugels meegegeven en wat kruidenmix.
Kruidenmix gaat er bij Qyan altijd wel in, maar kip.
Qyan heeft ooit wel rauwe kip gehad naast zijn kvv, maar stopte met het eten van kip en werd er ook eigenlijk altijd misselijk van. Kortom, hij moest het niet meer.
Toch 2 kippenvleugels ontdooid en na bijna 2 jaar weer eens geprobeerd/
De kruidenmix liet hij links liggen en hij vloog meteen de vleugels aan :o Totaal niet verwacht.
Beide vleugels heeft ie in zijn bek een stuk of 3x gekraakt en toen maar ingeslikt.
Voor een hond die botten gewend is kan dat toch niet zo'n kwaad ???
Hij heeft een grote bek en grote tanden, dus volgens mij komt ie al een heel eind met 3 keer kraken
Laatst gewijzigd door qyan op zo 04 sep 2005, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#380493
Da's mooi dat Qyan weer kip lust. Dat schept weer mogelijkheden, nietwaar? Drie keer kraken lijkt me ruim voldoende voor een grote hond die botten gewend is. Dat verteert wel, hoor. Voor de volgende keer kun je voor je eigen gemoedsrust de bochtjes van de vleugels even inknippen.
Door qyan
#380548
Nou ja, hij heeft nergens last van, dus ik neem aan dat ik ze niet in hoef te knippen voor hem (mits hij de volgende keren ook weer kraakt natuurlijk)
Hij is ook nog steeds niet misselijk.......het is een wonder ;D

Dus ja Truus, ik stond idd heel raar te kijken!
Ik had eigenlijk gedacht dat hij even snel zou ruiken en dan bij zijn bak weg zou lopen, wat hij altijd deed met kip.
De rest wat dan bij de kip gelegen had at hij dan ook niet meer ;D
Eerst moest die kip weg.
Dus blij verrast ;)
En heel blij dat hij er niet meer misselijk van wordt

Inderdaad doedels, dat schept weer wat meer mogelijkheden.
Qyan luste namelijk alleen maar geit en lam.
In princiepe naast kvv genoeg afwisseling, maar kip kan je overal kopen en de geit en lam koop ik niet overal ;)
Wie weet wat hij alsnog aan andere vlees en gevogelte soorten gaat eten wat hij normaal nooit lustte :D
Door Truus
#380556
Ik zou het niet te snel doen en eerst kip blijven geven. Daarna zou ik voorzichtig telkens iets anders eraan toevoegen.
Wel fijn dat je nu weer andere dingen kunt gaan proberen :D.
Door qyan
#380560
Ik hou het ook eerst ff alleen op kip en dan natuurlijk geit en lam nog.
Als die nekken en vleugels op zijn ga ik wel weer wat anders proberen, weet alleen nog niet wat ;D
Idd wel prettig dat zijn smaak en reactie op bepaald voedsel aan het veranderen/ verbeteren is.
Kan er wat meer variatie in komen + ik maak er toch uit op dat zijn darmen en maag de afgelopen 2 jaar heel wat sterker zijn geworden, ondanks een lastige start.
Door qyan
#380782
Ja he :D
Hij vond ze vannochtend nog steeds lekker, alweer blij verrast en idd geen last gehad van het bijna heel inslikken.
Vaak vind ie 1 dag iets lekker en de volgende dag niet meer, haha
Vandaag heeft hij trouwens wel netjes de vleugels fijngemalen met zijn kaken ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door