Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#378267
Hi,

Als het al ergens genoemd is graag verwijzen. ;D

Vraag:
Ken zijn nagels worden waarschijnlijk broos omdat ik
hem trouw iedere 2 maanden een pipet in zijn nek duw.
Nu ben ik daar mee gestopt maar wil toch preventief
iets doen, zeker als ik naar het bos ga. ???

Suggesties?

Doeg!
Door Lizzy
#378386
Interessant dat Ken z'n nagels daar bros van zijn geworden! Is dat door de dierenarts verteld?

Ik doe zelf niks preventief tegen vlooien. En mijn honden hebben dan ook gewoon nooit vlooien..... (ik vlooienkam ze wel regelmatig, al is het alleen maar om te controleren of ze vlooien hebben. Je ziet dat vooral snel wanneer je vlooienpoepjes in je vlooienkam hebt zitten).

Ik geef ze gezond te eten en ik geef ze inderdaad ook kleine beetjes knoflook. Of dat de reden is dat ze vlo-vrij blijven weet ik niet, maar ik weet wel dat vooral de juiste vloeren in huis helpt tegen het weghouden van vlooien, dat vooral katten de vlo-veroorzakers zijn en dat vlooien-gif niet onschuldig is en dat ik meer vlooien had toen ik ook nog met gif werkte.

Tegen teken: ik spray ze in met een tea tree spray. En daarna controleer ik 2 dagen achtereen de huid op teken door gewoon te voelen met de handen. Vooral achter de oren, in de oren, in de nek en in de liezen voelen!
Door Femke
#378401
ik doe nooit iets tegen vlooien, ben ook niet bang voor vlooien want ik heb overal in huis harde vloeren etc.

De katten lopen regelmatig buiten en bij hun vind ik ook nooit wat (ik controleer ze regelmatig). Daarnaast heb ik geloof ik geluk dat ik in een gebied zit waar zeeeer weinig teken zijn dit jaar, ik heb er dit jaar 5 gevonden waarvan 4 uit chaam 8)
Door Peet
#378439
Voor die broze nagels kan je Silicea, of Vit B complex geven. Zelf spuit ik eigenlijk nooit, alleen in het buitenland. Gewoon na elke wandeling goed controleren en teken met een tangetje verwijderen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#379535
Claudia N schreef:
Helemaal waar, maar vind het niet waterdicht.

Volgens mij is er geen één waterdichte methode, zelfs met gebruik van frontline vond ik toch nog regelmatig teken op Gitte.
Hier worden bijna alle teken gevonden door te voelen, en af toe zie ik er eentje zitten. Elke avond wordt Gitte onderworpen aan een inspectie-knuffelbeurt om evt. teken op te sporen. Vooral mijn vriend is daar erg goed in, dan zitten we lekker tv te kijken op de bank met Gitte gezellig bijna op zijn schoot en gaat hij haar aaien en kroelen, dan roept ie op een gegeven moment: "ik heb er weer een", waarna ik met de zaklamp (de belichting in huis is niet ideaal ;D) en tekentang in actie kom. Hierdoor mis ik helaas altijd wel stukken uit de film >:( ;).

Het middel wat Evelyn noemt heb ik ook gebruikt, maar vond toen net zoveel (of weinig) zonder gebruik ervan. Ik heb de indruk dat het niet zo'n heftig tekenjaar is. :-\
#379728
Nitus schreef: Volgens mij is er geen één waterdichte methode, zelfs met gebruik van frontline vond ik toch nog regelmatig teken op Gitte.
Hier worden bijna alle teken gevonden door te voelen, en af toe zie ik er eentje zitten. Elke avond wordt Gitte onderworpen aan een inspectie-knuffelbeurt om evt. teken op te sporen. Vooral mijn vriend is daar erg goed in, dan zitten we lekker tv te kijken op de bank met Gitte gezellig bijna op zijn schoot en gaat hij haar aaien en kroelen, dan roept ie op een gegeven moment: "ik heb er weer een", waarna ik met de zaklamp (de belichting in huis is niet ideaal ;D) en tekentang in actie kom. Hierdoor mis ik helaas altijd wel stukken uit de film >:( ;).

Het middel wat Evelyn noemt heb ik ook gebruikt, maar vond toen net zoveel (of weinig) zonder gebruik ervan. Ik heb de indruk dat het niet zo'n heftig tekenjaar is. :-\
Nou hier wel anders. Ik ben voor het eerst overgegaan tot Scalibor banden omdat het niet meer bij te houden was met de teken. Vooral Kátur met z'n zwarte lange haar kan ze prima verstoppen, dan vind je ze pas als je er 's morgens met je slaperige kop in gaat staan :-X En ik moet zeggen dat de Scalibor prima werkt, het was gelijk afgelopen met de engerds.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#380325
Kruimel schreef: Nou hier wel anders. Ik ben voor het eerst overgegaan tot Scalibor banden omdat het niet meer bij te houden was met de teken. Vooral Kátur met z'n zwarte lange haar kan ze prima verstoppen, dan vind je ze pas als je er 's morgens met je slaperige kop in gaat staan :-X En ik moet zeggen dat de Scalibor prima werkt, het was gelijk afgelopen met de engerds.
Oh getsie, van die tuinboontjes :-X :-X. Gelukkig is het hier niet zo erg, als het hier zo heftig was ging ik denk ik ook over op zwaarder geschut.
Door avalon
#380390
Volgens mij speelt een goede voeding echt wel mee in het wel of niet krijgen van vlooien. Wat dat betreft moet ik echt afkloppen hoor, want mijn honden hebben ze nog nooit gehad en dat terwijl ze best regelmatig in de salon komen waar dan wel een vlooienbaal zit :-X. Wat de teken betreft is een ander verhaal, schijnbaar vinden die "tuinbonen ;D" de hondjes wel lekker hier. Dus ook hier worden de honden helemaal afgevoeld.
Door Doedels
#381706
Lizzy schreef: Interessant dat Ken z'n nagels daar bros van zijn geworden! Is dat door de dierenarts verteld?
Ik heb ook een poedel bij wie de nagels afbreken door anti vlo en teek middel. Ik heb bij de dermatoloog met hem gelopen, maar ook zij had geen oplossing. Behalve cortico's. Ik ben er per ongeluk achter gekomen. De meeste nagels zijn weer aangegroeid, maar zijn wel misvormd door het afbreken. Wat een opluchting. En tja, dan is er inderdaad niet iets dat hem volledig teken vrij houdt. En op een zwarte poedel vindt je niet elke teek. Maar ik moet kiezen uit twee kwaden.
Door Yari
#386729
Yari krijgt ook praktisch elke dag kleine beetjes knoflook door haar eten heen en regelmatig een biergisttabletje. Schijnt beiden teken/vlooienwerend te zijn. Verder spray ik haar vanaf april/mei tot okt/nov regelmatig in met verdunde Tea tree olie en ik moet zeggen: ook zij heeft nog nooit een vlo of teek gehad.
Bij tijd en wijlen gebruik ik trouwens ook nog wel eens de Petvital Verminex, maar dus vooral de tea tree en de knoflook/biergist in de regel.
Maar wat teken betreft, zal het ook voor het grootste gedeelte wel liggen aan hoeveel er voorkomen in jouw omgeving. Verder denk ik ook dat een uitmuntende gezondheid/weerstand ook 1 van de belangrijkste aspecten is, vooral wat vlooien aangaat.
Als we trouwens op vakantie gaan naar Frankrijk of Italië dan gaat er wèl zwaarder geschut mee. Ik durf dan geen risico te lopen. Ze krijgt dan de Scalibor tekenband om, werkt ook tegen zandvliegjes (die Leishmania kunnen veroorzaken).
Frontline e.d. werkt amper tegen teken trouwens.
Als je echt de beste bescherming tegen teken wilt, kom je toch weer bij de Scaliborband uit.
Laatst gewijzigd door Yari op vr 16 sep 2005, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door