Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Brenda en Senna
#380018
Hallo ik ben helemaal nieuw hier en wil mijn hond nu 1x in de week vers vlees gaan geven ( om te beginnen)
Ik heb vandaag duck gehaald. Ik heb een labrador van nog net geen 25 kg. Volgens de dierenwinkel moest ik 1 plak duck geven per 5 kg gewicht.. dat zouden er 5 zijn das 500 gram.. kijk ik in de voedingstabel op de site bij kolom 3 dan zie ik staan 950 gram.. moet ik deze 950 gram maar gewoon aanhouden?
Door jon
#380046
Had je gezegd dat jouw hond nog maar 8 maanden is? ik gaf aan mijn volwassen hond, die rond de 7,5 kg weegt 2 schijven van 100 gram per dag, dus iets minder dan op de verpakking/tabel van Duck staat. Maar duidelijk meer dan de verkoper tegen jou gezegd heeft. Ik zou eerder ongeveer de hoeveelheid van de tabel aanhouden, alhoewel mijn ervaring is dat dat bij Duck voor mijn hond aan de ruime kant is. En ik heb geen ervaring met halfvolwassen honden dus......
Door Lizzy
#380051
[quote="Brenda en Senna"]
Hallo ik ben helemaal nieuw hier en wil mijn hond nu 1x in de week vers vlees gaan geven ( om te beginnen)
Ik heb vandaag duck gehaald. Ik heb een labrador van nog net geen 25 kg. Volgens de dierenwinkel moest ik 1 plak duck geven per 5 kg gewicht.. dat zouden er 5 zijn das 500 gram.. kijk ik in de voedingstabel op de site bij kolom 3 dan zie ik staan 950 gram.. moet ik deze 950 gram maar gewoon aanhouden?
[/quote]

Ja, ik zou ook kolom 3 aanhouden en dus 948 geven. Als ie te snel aankomt, dan kun je direct voer gaan minderen.
Door Brenda en Senna
#380055
oke dank je wel! Ik ga nu nog 1 of 2 keer per week voeren dus dan zal ze niet snel aankomen als het teveel is neem ik aan..

kan ik trouwens beter 2 dagen achterelkaar geven of om de drie dagen?
Door Lizzy
#380056
[quote="Brenda en Senna"]
oke dank je wel! Ik ga nu nog 1 of 2 keer per week voeren dus dan zal ze niet snel aankomen als het teveel is neem ik aan..

kan ik trouwens beter 2 dagen achterelkaar geven of om de drie dagen?
[/quote]

Nee, dat loopt inderdaad wel los (dat aankomen). Ik zou 2 dagen achter elkaar geven.
Door Brenda en Senna
#380095
oke bedankt..
ik vind het wel spannend stom he ben zo benieuwd hoe ze het opeet.. eten met brokken gaat namelijk niet zo van harte de laatste tijd
Door Truus
#380113
[quote="Brenda en Senna"]
oke bedankt..
ik vind het wel spannend stom he ben zo benieuwd hoe ze het opeet.. eten met brokken gaat namelijk niet zo van harte de laatste tijd
[/quote]
Dan zullen het er al gauw meerdere dagen worden denk ik ;). Kun je niet een versvleesmerk in het groot inkopen? Dat scheelt weer in de kosten.
Zelf samenstellen is ook een optie natuurlijk.

Over verschillende kvv en eventuele verkooppunten kun je hier kijken.
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com voor Smuldier
Door Brenda en Senna
#380121
[quote="Truus"]
Dan zullen het er al gauw meerdere dagen worden denk ik ;). Kun je niet een versvleesmerk in het groot inkopen? Dat scheelt weer in de kosten.
Zelf samenstellen is ook een optie natuurlijk.

Over verschillende kvv en eventuele verkooppunten kun je hier kijken.
www.ahv-breda.nl
www.banditvoeding.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.ducknatuurvoeding.com
www.energique.nl
www.kivo-petfood.nl/index-nl.htm
www.prinspetfood.nl
www.rodipetfood.nl
www.diervoeding.com voor Smuldier

[/quote]
hier in de buurt zit wel een groothandel ik zal eens kijken wat ze daar hebben liggen.. ben klein begonnen eerst een proberen ...
Door Truus
#380123
[quote="Brenda en Senna"]
hier in de buurt zit wel een groothandel ik zal eens kijken wat ze daar hebben liggen.. ben klein begonnen eerst een proberen ...
[/quote]
Zo zijn we denk ik allemaal begonnen ;). Je moet natuurlijk wel een vriezer hebben.
Succes en laat het even weten.
Door Brenda en Senna
#380131
ik heb altijd wel 1 lade over van de diepvries hoop dat dan genoeg is..
Hoever van te voren halen jullie het uit de diepvries? ik heb het nu in de koelkast gelegd hoop niet dat alles er morgenochtend naar stinkt :P
Door Truus
#380133
[quote="Brenda en Senna"]
ik heb altijd wel 1 lade over van de diepvries hoop dat dan genoeg is..
Hoever van te voren halen jullie het uit de diepvries? ik heb het nu in de koelkast gelegd hoop niet dat alles er morgenochtend naar stinkt :P
[/quote]
Ik haal het er een dag van te voren uit en doe het in een afgesloten plastic bak in de koelkast.. Wel laat ik het even op kamertemperatuur komen of je kunt de bak ook even in een teiltje met warm water leggen. Niet te koud geven dus.
Laatst gewijzigd door Truus op za 03 sep 2005, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#380303
[quote="Brenda en Senna"]
ooo ze vond het heerlijk zeg!!!! vanavond weer!
[/quote]
En morgen en overmorgen en-en-en ;D Leuk is dat he? ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door