Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#379941
Seppe heeft ongezien (maar toch betrapt) met Juno, hond van de buren, 'gespeeld'. Daar zij al op hoge leeftijd is (12j), was het onduidelijk dat ze loops was (dekking was 5 weken geleden). De symptomen die ons opvallen zijn een specifieke geur, verdikking onder de tepels en de veranderde vorm van haar uitwendig geslachtsorgaan.
Ze loopt al jaren heel slecht en heeft veel last van vetopeenhopingen onder de huid (vetbollen).
Is er informatie over drachtige teven op deze site of zijn er mensen die me kunnen informeren over bevallingen? Ze heeft een verschrikkelijke hekel aan de huidige dierenarts en we zullen dus moeten uitkijken naar een andere voor deze gebeurenis...
#379943
sorry met snel te zijn gepost bij verkeerde rubriek, is natuurlijk een vraag over gezondheid.
Kan er wel bij vertellen dat Juno geen barfer is, hoewel ik soms wel stiekem zin heb om haar iets lekkers te geven. Is het mogelijk om op dit moment iets bij te geven wat rauw of benig is?
#379947
Angelique schreef: Ik zou deze teef direct leeg laten halen. Arm beestje.
Helemaal mee eens. Nu kan het nog, de groeispurt van eventele pups gaat vanaf week 6 beginnen. Als moeders nu al niet goed loopt kan ze over 2 weken helemaal niet meer staan. Arm dier.
#379948
Ja we hebben die mogelijkheid wel overlopen, dierenarts geraadpleegd, maar die zei dat het risico te groot was.
Een ander wanhopig idee is/was haar te laten inslapen We zitten hier allemaal een beetje met de handen in het haar...
#379950
ONmiddellijk een andere DA zoeken en als een idioot rondbellen om uit te zoeken wat het beste is. Want je zou hier je hond mee kunnen verliezen.....Arme arme hond. Waarom heb je haar geen morning after laten spuiten?
#379955
Hoi,
Voordat er allerlei paniek is, ga naar een goeie dierenarts, laat een echo of rontgenfoto maken, en beslis samen met die dierenarts a.d.h. van de conditie van je hond wat je moet doen.
Er zijn echt wel goede dierenartsen die jou hiermee kunnen begeleiden.
Sterkte!! Irma
Laatst gewijzigd door irmaa op za 03 sep 2005, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#379958
Gossie, ik voel me ook wel medeverantwoordelijk. Ik had liever gehad dat het allemaal niet zo verwijtend overkwam.
Ze hebben direkt een dierenarts geraadpleegd. Morning after, nooit van gehoord, ook niet 5 weken geleden van de DA. Aborteren was volgens hem te groot risico. Ze zou de verdoving niet overleven.
Natuurlijk was mn reaktie ook dat een dracht en een bevalling een even groot risico zouden zijn.
Ok, goeie optie tot nu is andere DA raadplegen en wel onmiddelijk niet in afwachting van bevalling?!
#379965
Hoi,
Kan me voorstellen dat het e.a. niet zo lekker overkomt.. joh... probeer het zo goed mogelijk te doen.. en zoek hulp.
... ik ken ook nog een verhaal van een zeer oude teef, ( in de tijd dat ik geen honden had, en dus in een ver verleden- dus ook er niets van wist, NEE het was niet mijn hond, maar deze hond kreeg ook op 10 jaar haar eerste nest, 4 pups.. eentje opgegeten.. was niet goed die pup.
Toen was het vrij normaal dat de dierenarts geeneens werd gewaarschuwd, enzenzenz.. heel anders dan nu.. afin, 2 jaar later, weer een nest.. ook daar 3 pups, gezond en wel geboren en Winnie zo heette die hond heeft nog een aantal jaar geleefd.
Ik schrijf dit verhaal, niet om een en ander te vergoeilijken, - want nu zijn de tijden anders en zo te horen is je hondje niet in een goede conditie, maar ga a.u.b. naar een goeie dierenarts om raad.. zorg voor je hondje, das belangrijk niet de "meningen" -(veroordelingen) van anderen.. daar heb je niets aan.
gr Irma
Laatst gewijzigd door irmaa op za 03 sep 2005, 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#379986
Wat zijn dat toch vreemde verhalen van bejaarde honden die ineens drachtig blijken te zijn? En maar laten komen die puppies. Sorrie, maar ik vind dit echt niet normaal. De redenatie van die DA is ook niet echt zuiver. Puppies leeghalen is een te groot risico, maar de hond laten bevallen niet (neenee, als het fout gaat, levert het iig wat puppies op). Ten koste van de moeder. Excuus, maar ik walg van dit soort verhalen.
Mijn mening; aborteren en gelijk de baarmoeder eruit voordat het gaat ontsteken.
Arm arm diertje.
Desalniettemin veel sterkte, want je zal het nodig hebben de komende tijd.
#379997
oh wat erg................
ik zou haar ook laten leeg halen.
met alle risico van dien.
de kans dat ze haar tijdens de bevalling verliezen is groter als dat ze haar aborteren.

een goed dierenarts en een goed narcose (op de situatie ingeschat,oude hond) dan is dat de beste optie.

heel veel sterkte
Door bowie
#380004
Sorry hoor ???
ik weet niet wat voor dierenarst dat is maar vind het nogal :o overkomen .

Zou geen minuut twijfelen en dat arme beest laten helpen al zou ik me een ongeluk moeten bellen of rijden .
Wat een allende voor dat dier :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door