Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sheela
#379937
Onlangs stuurde ik een mailtje naar iemand die hier in België Bandit in grote hoeveelheden opkocht voor hun honden (en voor de honden die met hun baasje met verlof komen op de boerderij ).
Zij slagen dus ook voor katten in. Nu dat ligt een eindje van bij mij.
Die man beweerde dat Bandit veel veel beter was dan CB, ook omdat er geen toevoegingen zijn in Bandit. En Bandit is natuurlijk volledig biologisch en er zitten ook groenten in.
Is wel wat duurder dan CB, maar ja, is ook biologisch.
Ik dacht toch dat CB geen toevoegingen had, uitgezonderd natuurlijk misschien vitaminen enz....

Ik maak toch uit jullie mailtjes op dat heel wat mensen tevreden zijn met CB of met barfen (wat meestal toch ook niet met biologisch geteeld vlees gebeurt).

Ik heb Bandit nog eens gecontacteerd en gevraagd of het niet mogelijk is het toch te verzenden. Eerder hadden ze gezegd dat dit niet kon.
Maar hier in België ken ik iemand die CB wel wil verzenden, kost dan wel 4 euro de kilo voor de natuur en de mix, lams is wat duurder.
Is nog wel altijd goedkoper dan de betere brokken of het betere blikvoer. Of de kippenfilets of rundsvlees in de supermarkt. Dat is meestal altijd rond de 6 euro minimum per kilo.
Door K@rin
#379938
sheela schreef:

Maar hier in België ken ik iemand die CB wel wil verzenden, kost dan wel 4 euro de kilo voor de natuur en de mix, lams is wat duurder.
Daar wil dan graag naam en adres van weten, want ik ken mensen in Belgie, die ook geinteresseerd zijn in CB
Door wenne
#379944
René Roks levert aan huis in België, hij komt bij mij ook en ben heel tevreden ;D (alleen wel een groot verschil met de prijzen van CB die ik hoor in de streek rond Rotterdam :( )
Op de site van Cb kan je zijn gegevens vinden (hij is zelf van Sint-Willebrord).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#379972
wenne schreef: René Roks levert aan huis in België, hij komt bij mij ook en ben heel tevreden ;D (alleen wel een groot verschil met de prijzen van CB die ik hoor in de streek rond Rotterdam :( )
Op de site van Cb kan je zijn gegevens vinden (hij is zelf van Sint-Willebrord).
Als je het zelf gaat halen bij Rene zal het ook weleen stuk goedkoper zijn, tenslotte moeten zijn benzine en tijd ook vergoed worden.
Als je een leuke vriesruimte hebt en een auto is het de rit waarschijnlijk erg waard.
Door wenne
#379994
oh, maar van de benzinekosten zelf heb ik helemaal geen klagen hoor! Hij rekent maar 0,10 cent extra per kg om het aan huis te brengen.
Ik betaal 4€ per kg/3€90 als ik het ga halen, en heb al prijzen gehoord van 2€70 per kg voor de kattenCb (wel vanaf 100kg, maar bij kleinere hoeveelheden was het nog steeds geen 3€90), dus vermoed ik dat de mensen die hun kattenCb zelf gaan ophalen bij René, mee de benzinekosten betalen voor degenen die het laten leveren...?

Maar goed, ik ben al lang heel blij dat hij het wil leveren hier hoor! :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#380001
wenne schreef: oh, maar van de benzinekosten zelf heb ik helemaal geen klagen hoor! Hij rekent maar 0,10 cent extra per kg om het aan huis te brengen.
Ik betaal 4€ per kg/3€90 als ik het ga halen, en heb al prijzen gehoord van 2€70 per kg voor de kattenCb (wel vanaf 100kg, maar bij kleinere hoeveelheden was het nog steeds geen 3€90), dus vermoed ik dat de mensen die hun kattenCb zelf gaan ophalen bij René, mee de benzinekosten betalen voor degenen die het laten leveren...?

Maar goed, ik ben al lang heel blij dat hij het wil leveren hier hoor! :)
Ik zou toch eens opzoek gaan naar slachthuizen bij jou in de buurt, ik denk dat je veel goed koper uit bent als je zelf gaat samenstellen 3.90 of 4 euro voor een kilo is best wel kostbaar als ik eerlijk ben.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door