Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#379637
Wij hebben vandaag ontdekt dat Linga urine in haar slaap verliest. Ze wordt zeer regelmatig uitgelaten natuurlijk en het gebeurd ook echt wanneer ze slaapt. Ik heb de pH waarde van de urine opgemeten en die is 6,5 dus niks mis mee, zou ik zeggen. Herkent iemand dit? Weet iemand waarom ze urine verliest? Toch blaasontsteking misschien (wel raar met een goede pH waarde van de urine....).
Gebruikersavatar
Door Angelique
#379649
Het komt wel veel voor bij puppies. Vraag me niet waarom. ??? Onze Heather heeft het ook gehad, had eigenlijk alle symptomen die naar een (lichte) blaasonsteking wezen, maar aan de urine was helemaal niks te zien. Bij Heather heeft het zich vrij lang voortgesleept ondanks de extra C en cranberry e.d. alleen als ze aan de ab zat en vlak daarna ging het goed. Ze is helemaal binnenstebuiten gekeerd geweest, maar er was niks afwijkends te vinden. Uiteindelijk hebben we het met kruiden (heette toen "blaas & nierkruiden van Jacob Hooy) er onder gekregen.
Door Lizzy
#379658
Oh, komt vaker voor? Nou ja, dat is in ieder geval goed om te weten! Wat zou jij in mijn plaats doen, afwachten, naar de DA of beginnen met kruiden? (enig idee waar die kruiden te krijgen zijn)? Ze heeft ook verder geen verhoogde aandrang ofzo en hoeft ook bij het plassen niet te persen ofzo.....
Door Erna
#379662
Meestal is het over zodra ze loops geweest zijn maar dat duurt natuurlijk nog wel een tijdje.

Het kan ook te maken hebben met het wisselen van de tanden, daar zit ze niet zover vanaf.

Ik zou nog niet naar de DA hollen zolang je verder niets afwijkends aan haar ziet. Ik hou het ff op de tandjes.
Door Lizzy
#379668
OK, bedankt! Ik ben weer gerust gesteld! Ik houd het gewoon nog ff in de gaten! Ik heb net ook even met een ander stikje gemeten waarmee je ook eiwit, nitriet, glucose, bloed, pH, leucocyten, etc. etc. mee meet: ziet er ook allemaal goed uit. Ze had een pH waarde van net onder de 7.0 en da's voor een Dalmaat ook goed voor de avonden. Ik zal zo haar bekkie eens gaan inspecteren. Vindt Kroko leuk ;D!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 02 sep 2005, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Moos
#379679
Moos heeft dit als pupje ook een paar keer gehad, voor de blaasgruis periode. Er was toen niks aan de hand met de urine, en na een paar keer is het nooit meer gebeurd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#379734
Lizzy schreef: Oh, komt vaker voor? Nou ja, dat is in ieder geval goed om te weten! Wat zou jij in mijn plaats doen, afwachten, naar de DA of beginnen met kruiden? (enig idee waar die kruiden te krijgen zijn)? Ze heeft ook verder geen verhoogde aandrang ofzo en hoeft ook bij het plassen niet te persen ofzo.....
Als snachts lekken het enige is wat ze doet zou ik niet direct gaan rennen. Het enige wat je krijgt is een abkuur. Ik zag het toendertijd bij Heather pas toen ze al aan het slepen was, verder wist ik nog niet veel en heb toen inderdaad een abkuur gehaald. Volgens mij was ze toen een week of 8. Op advies van de da ben ik toen vit. c en cranberry gaan geven toen het telkens terug bleef komen.
Ik weet niet helemaal zeker, maar de kruiden zijn nog wel gewoon te koop bij reformhuis maar hebben (na het kruidenbesluit) een naam gekregen in de trand van... voor en goede blaasfunctie, of zoiets vaags. Ze zijn in ieder geval van Jacob Hooy.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#379736
Lizzy schreef: OK, bedankt! Ik ben weer gerust gesteld! Ik houd het gewoon nog ff in de gaten! Ik heb net ook even met een ander stikje gemeten waarmee je ook eiwit, nitriet, glucose, bloed, pH, leucocyten, etc. etc. mee meet: ziet er ook allemaal goed uit. Ze had een pH waarde van net onder de 7.0 en da's voor een Dalmaat ook goed voor de avonden. Ik zal zo haar bekkie eens gaan inspecteren. Vindt Kroko leuk ;D!
Heeft het beesiie zo'n mooie naam, noemen ze der Kroko ::) ;D
Door Daisy75
#379817
Lizzy schreef: Wij hebben vandaag ontdekt dat Linga urine in haar slaap verliest. Ze wordt zeer regelmatig uitgelaten natuurlijk en het gebeurd ook echt wanneer ze slaapt. Ik heb de pH waarde van de urine opgemeten en die is 6,5 dus niks mis mee, zou ik zeggen. Herkent iemand dit? Weet iemand waarom ze urine verliest? Toch blaasontsteking misschien (wel raar met een goede pH waarde van de urine....).
Is LInga gesteriliseerd??
Mijn teefje heeft namelijk precies hetzelfde, en dat komt door de sterilisatie.
Ik wist dat dat risico eraan zat maar ja wat moet je an, en het was kleine kans, maar helaas heeft mijne het wel.
Bij Kayleigh begon het ook pas een ruime tijd na het steriliseren hoor.
Nou ja misschien heb je er iets aan.
Nu heeft ze pilletjes en gaat het wel goed, ze vond het zelf ook vreselijk als ze opstond en ze had wat laten lopen...


OOOOH nu zit ik dit allemaal te tikken lees ik net dat het nog een puppie is....dom dom, ik laat het toch maar staan hihihi ??? :P
Door Lizzy
#379818
KayleighShanden schreef: Is LInga gesteriliseerd??
Mijn teefje heeft namelijk precies hetzelfde, en dat komt door de sterilisatie.
Ik wist dat dat risico eraan zat maar ja wat moet je an, en het was kleine kans, maar helaas heeft mijne het wel.
Bij Kayleigh begon het ook pas een ruime tijd na het steriliseren hoor.
Nou ja misschien heb je er iets aan.
Nu heeft ze pilletjes en gaat het wel goed, ze vond het zelf ook vreselijk als ze opstond en ze had wat laten lopen...


OOOOH nu zit ik dit allemaal te tikken lees ik net dat het nog een puppie is....dom dom, ik laat het toch maar staan hihihi ??? :P
Geeft niks hoor! Linga is inderdaad bijna 14 weken. Gisterenavond/vandaag heeft ze nog niet in haar slaapje geplast dus ik kan en nog niet mijn vinger op leggen hoe en waarom en wanneer. Maar ik denk dat haar tandjes er mee te maken hebben want Krokootje is weer wat knageriger als voorheen ;D (ahhh, Kroko is echt haar koosnaampje hoor! Tis zo'n lekker schatje, ons lekkere wijffie. Maar haar tandjes zijn scherruppp ;D)
Door henneke
#379969
komt mij bekent voor bij kinderen , die zijn ook eerst overdag goed zindelijk maar in diepe slaap duurt een beetje langer , ik zou er neit verbaast over zijn als het bij honden ook zo werkt.
Door jon
#380013
henneke schreef: komt mij bekend voor bij kinderen , die zijn ook eerst overdag goed zindelijk maar in diepe slaap duurt een beetje langer , ik zou er neit verbaast over zijn als het bij honden ook zo werkt.
Ja, dat dacht ik dus ook toen ik dit topic doornam, mijn zoon was echt heus zindelijk, behalve in zijn slaap en dat duurde tot hij bijna 11 was. Ik weet niet of het bij honden ook zo werkt maar ook ik zou dat niet vreemd vinden.
Laatst gewijzigd door jon op za 03 sep 2005, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door avalon
#380396
jon schreef: Ja, dat dacht ik dus ook toen ik dit topic doornam, mijn zoon was echt heus zindelijk, behalve in zijn slaap en dat duurde tot hij bijna 11 was. Ik weet niet of het bij honden ook zo werkt maar ook ik zou dat niet vreemd vinden.
Vaak is bij kinderen dan een waterbed de oplossing. Een nicht van mij heeft het ook dat ze makkelijk in bed plast, ze voelt het gewoon niet aankomen in de slaap en met een waterbed ging het goed. Wie weet werk een waterbed ook bij Linga ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door