Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lessie
#379401
Ik sta al eerder op de site met een vraag over desensibiliseren. Mijn dierenarts is nog steeds aan het wachten op de uitslag van een bloedtest op allergie. Nu snap ik iets niet. Ik belde hem gisterenavond en hij had de uitslag dus nog steeds niet binnen. Nu vertelde hij mij dat je aan de bloedtest alleen kon zien of hij allergisch is en niet waarvoor hij allergisch is. Ik snap dat niet, klopt dat??
Door Lessie
#379413
Ik heb het stuk gelezen maar er staat alleen: Het is ook mogelijk het bloed te onderzoeken op allergieën. Ofschoon het aantal onderzochte allergenen veel groter is, staan de betrouwbaarheid en dus het nut van een dergelijk onderzoek ter discussie. Ik begrijp daar dan wel uit dat er dus wel soorten allergie nagekeken worden. Meer informatie staat er niet over bloedonderzoek.
Door Lizzy
#379419
Tegenwoordig kan ook door bloedonderzoek worden aangetoond waar een dier allergisch voor is.
En sinds kort kunnen wij in de praktijk een bloedtest doen die uitwijst of bij een bepaald dier het insturen van bloed voor uitgebreider onderzoek zinvol is.
Als bekend is om welk allergeen (of allergenen) het gaat, kan de allergieoorzaak soms uit de uit de omgeving van een dier worden weggenomen.

Bron: http://www.dierenkliniekduurstede.nl/ni ... lergie.htm

Mogelijk heeft jouw DA het 2de onderzoek laten uitvoeren?
Door Lessie
#379423
Nou, hij heeft het bloed opgestuurd en we wachten er vandaag al een week op dus ik begrijp het nog steeds niet :(
Door Lessie
#379499
Ik heb net de DA gebeld. Er was iets mis gegaan met de bloedtest :-\ Die was gewoon niet gedaan dus. Ik heb even doorgevraagd en nu heb ik begrepen dat hij eerst een screening wil laten doen of hij wel of geen allergie heeft en dan kan je dat later nog laten verfijnen. Dus toch een soort "eerste" test zoals Lizzy aangaf. Nu moet ik het eind van de middag weer bellen en anders volgende week weer proberen :( Erg vermoeiend is dit.
Door Rosita
#379521
Lessie schreef: Ik heb even doorgevraagd en nu heb ik begrepen dat hij eerst een screening wil laten doen of hij wel of geen allergie heeft en dan kan je dat later nog laten verfijnen.
Nou kan ik mij hier ook wel wat bij voorstellen. Ammy's bloedtest was meer dan 200 euro (voor dingen binnen +buiten). Aan de andere kant wanneer schimmels, mijten en voeding zijn uitgesloten en wanneer het langer dan 3 maanden duurt dan kan het toch niets anders dan een allergie zijn. Toen ik met Ammy bij Linda kwam waren zijn oren, tenen en oksels behoorlijk rood (ook waren zijn ellebogen dik van het vocht), had hij korsten op zijn buik, kruis, staart en onder zijn kin en was zijn huid op die plekken zelfs rubberachtig zwart en klam. Alles duiden dus op een allergie. Heel toevallig kreeg de herder van mijn tante een tijdje terug ook rode voetzolen en begon ook zijn buik rood te worden. Nadat schimmels, mijten en de voeding waren uitgesloten kreeg de hond en huidtest. Hier kwam niets uit naar voren. Daarna kreeg hij alsnog een bloedtest en bleek hij allergisch te zijn voor 2 soorten schimmels en een boomsoort. Ook hij krijgt staks injecties.
Laatst gewijzigd door Rosita op vr 02 sep 2005, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lessie
#380905
De uitslag van de dierenarts is binnen! Volgens de bloedtest gaat het niet om een allergie van buitenaf. Nu gaan de dus met een eliminatiedieet beginnen van rijst en koolvis. Ik moet over 20 dagen bellen hoe het gaat.
Ik hoop er maar het beste van :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door